Ohh meiden onze jongste heeft waterpokken en ze krijst het al uren uit! Ik heb haar een paracetamol gegeven, ze is vandaag 2x in een zemelenbadje geweest en hebben haar vanavond al 2x ingesmeerd met kidsclin maar niks helpt!! Iemand nog een idee? Ze is echt compleet ontroostbaar en over haar toeren vind dit echt zo erg!!
Heb je maizena in huis? Dit kun je gebruiken ipv talkpoeder. Het laat de blaasjes sneller indrogen, verzacht en helpt tegen de jeuk. Ik gebruik het ook bij heftige luieruitslag. Werkt echt goed! Succes en beterschap!
Oo vreselijk hé? Hier hebben alle 3 mijn kindjes het pasgeleden ook gehad. Vooral mijn jongste had er zoveel en zo erg last van (was toen pas 5 maanden). Bij ieder kind 3 nachten niet geslapen, daarna ging het beter. Heb je havermout in het badje gedaan? Dat was het enige wat ze hier prettig vonden, 2 keer per dag. Ik zou overdag geen paracetamol geven, de koorts zorgt dat het virus sneller over gaat. 's Nachts veel koud drinken geven, ze zitten vaak ook in de mond. Sterkte!!
Ja!! Het lijkt erop dat ze door de maizena wat minder last had van de jeuk op haar rug want ze bleef daarna liggen, ik ben naar de bank verhuisd want ik kon niet meer maar vlak daarna viel ze dus in slaap, alleen rond 5 uur even wakker geweest, maar daarna pas 7 uur wakker! Was een goeie tip, dankje! @Lovely123 zielig hè! K. had het twee weken terug, maar bij een 3-jarige kun je nog uitleggen waarom en hoe of wat, maar een baby snapt er natuurlijk helemaal niks van waarom ze zich zo ellendig voelt, breekt echt je hart Ik hoop dat we het ergste gehad hebben nu... die 2 nachten daarvoor was ook al drama, maar gister spande echt de kroon. Arm kind. Bedankt allemaal voor het meedenken!