Wie heeft een idee. Ik ben op zoek naar een kleur tussen saliegroen en midden-zacht taupe in. Saliegroen an sich vind ik te licht, maar wel een enorm mooie en rustgevende tint. Zacht taupe/midden bruintinten vind ik ook geweldig (London Stone van Farrow and Ball bijv) maar té donker om daar je huis grotendeels mee te verven (de plafonds gaan mee in die kleur nl). Juist omdat het zo’n groot oppervlak is, wil ik het rustig en ‘nude’ houden, maar té licht vind ik ook niks want het mag best sfeervol zijn. Er komt in de living ook licht beige (lichtreflecterend) behang dus het groene moet vooral niet overheersen. Of is dit echt een onmogelijke eis?
Edit: ik wil graag een warme ondertoon, een taupe tint richting het grijs valt daarmee al af. Dit komt omdat er vnl zwarte en gouden accessoires zijn en ik vind dit mooi in combinatie met warme nude tinten. Vandaar ook dat ik het niet te groen wil.
Ik zou naar een verfwinkel gaan. Kleuren die hier worden aangedragen zien er vaak op een beeldscherm anders uit dan in het echt. Dus wat op een scherm mooi lijkt kan er in het echt heel anders uit zien en vice versa.
Heb je hier gekeken https://www.visualizecolor.com/histor#/StockPhoto?projectid=8b5d1628-b25e-4795-a262-9dff364ca43e Deze kleuren bijvoorbeeld maar kan ook te groen / licht zijn
Daarom zeg ik ook niet te groen. Maar het is wel mooi om in een bepaald licht iets van groen terug te zien, al is het puur door de lichtinval. Groene tinten ogen nl een stuk ‘warmer’ icm bruin/beige en houttinten.
Sowieso koop ik straks van alle kleuren een tester om te kijken hoe ze op de muren uitpakken wanneer er 2 laagjes op zitten. @Neskio te licht en te grijs idd
Vind trouwens olijfgroen wel degelijk een warme kleur dus ben het niet helemaal eens met de uitspraak af groen per definitie koel is . maar dat is uiteraard niet de kleur die ik zoek!
Oh die vind ik - hoewel redelijk grijs - wel mooi. Is die van Flexa? Vind zelf soft taupe van P&O ook mooi, net zoals Jitney van F&B.
Dat kan je vinden, maar in het kleurenspectrum valt het toch echt onder een koele kleur haha Daarmee zeg ik niet dat het niet mooi is bij warme kleuren, in tegendeel. Maar een warme groene kleur kan eigenlijk niet. De ondertoon van groen is vaak blauw/grijs. Olijfgroen is dan denk ik de beste optie ja, omdat die een gelige ondertoon heeft. Ik zou dus zeggen: kijk gewoon in een verfwinkel welke groene kleur je mooi vind bij je ander gekozen kleuren, dat kan dus ook zomaar een groene kleur met koele ondertoon zijn
Ik heb op 2 muren in de woonkamer deze kleur: https://www.karwei.nl/assortiment/le-noir-blanc-muurverf-extra-mat-pale-jade-green-2-5-liter/p/B430134 En op de andere muren deze: https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-muurverf-mat-2-5-l-dolomiet/p/B102712 Urban taupe heb ik ook, maar niet in de woonkamer. Lees ook nog wel bij de reviews dat het niet goed dekt of vlekkerig opdroogt. Totaal geen last van gehad, het is juist heel egaal opgedroogd.
Persoonlijk zou ik als je kiest voor Farrow and Ball ook van dat merk een mooie taupe/groen kleur uitzoeken. Hebben ze geen winkel in de buurt waar ze het merk verf verkopen en ze ook kleuradvies geven? Ik heb alles van painting the past en ben in de winkel geholpen met de kleurencombinaties. Mijn moeder en vriendin idem. Alle kleuren passen heel mooi bij elkaar. Ik had toen een staaltje van de vloer en raambekleding mee
In ons vorige huis hadden we sandstorm van pure & original. Die hebben sowieso ook wel mooie kleuren ertussen zitten!
Mijn halve huis is Urban Taupe, is een kleur die de hele dag door verandert. Als de zon schijnt is het een mooie warme kleur, neigend naar heel lichtbruin. Op sommige momenten zie ik er zelfs lila in en is hij erg koeltjes. Over het algemeen is het een hele warme kleur. Wij hebben hem niet van Flexa, maar laten mengen met Sikkens Alphacryl Pure Mat SF. Wel leuk dat je ook het plafond meeneemt, dat zie je niet vaak. Wij hebben dat in onze entree gedaan. Hebben er gekozen voor een donkerblauw behang met een art deco print en de gangkast hebben we opgepimpt met sierlijsten en gouden grepen ( goud komt terug in het behang) en hebben we ook donkerblauw geverfd en meteen het plafond maar meegenomen. Ziet er heel chique uit!