ik weet nog goed van me eerste zwangerschap. Toen kon ik ook helemaal niks binnen houden. ik woog toen op een gegeven moment nog maar 45 kilo. toen heeft me moeder de ha gebeld. en toen kreeg ik zetpillen. die werkten goed. En nu hoef ik gelukkig niet zo heel veel overgeven.
Ik had ook helemaal geen trek tijdens de laatste helft van de zwangerschap. en de eerste helft was al slecht door de misselijkheid. Ik heb toen een verwijzing naar een dietist gehad. We hebben samen een strak menu opgezet, en ik ben op gezette tijden gaan eten. 9.00 brinta/2 boterhammen(kaas/vlees) + melk 11.00 boterham(zoet) met thee 13.00 2 boterhammen (kaas en vlees) +melk 15.00 2 stuks fruit+thee 17.30 warme maaltijd, met veel groente 20.00 thee met wat lekkers en tussendoor regelmatig een glas water. Voor elk glas/mok drinken eerst een glas water weg slikken Uiteindelijk ben ik 7 kilo aangekomen. Mijn zoon was bijn 4 kg bij de geboorte! Dus ik was binnen een week mijn aangekomen gewicht kwijt...
@deepfreeze ik snap dat je het moest eten maar als ik die lijst zie denk ik echt hoe krijgje het weg Dit is mijn lijst op dit moment 7.00 uur een kom cornflakes 10.00 uur een sultana of iets dergelijks 13.00 uur 2 boterhammen 17.00 uur 1 aardappel en 2 scheppen groente vlees moet ik echt niet aan denken op het moment 20.00 uur een kom vla/yoghurt
Ik zat ook met lange tanden voor mijn boterhammen.. Eigenlijk had ik aan 2 a 3 boterhammen en 2 aardappeltjes en een schepje groente wel genoeg.. Maar dan denk je aan dat hummeltje in je buik, en alle vitamines/bouwstoffen die je mist in je maaltijd. En dan neem je nog maar eens een hap. En ik voelde me ook wel beter na de maaltijd. Ik liep ook te klooien met mijn suikerspiegel. Die was overdag nogal laag.. Dat lijstje, was het minimum voor een gewoon persoon. En dat heb ik nog nooit gehaald. Voor een zwangere moest er nog zeker een boterham bijop en scheppen avondeten. De dietist adviseerde me ook om gewoon de zwangerschapsvitamines te blijven slikken tot het eind, om eventuele tekorten aan te vullen.. En ik at gedeeltelijk witbrood. Onder het mom van "dan heb je in ieder geval iets qua bouwstoffen binnen. Maar wel iets aan bruinbrood/brinta voor je stoelgang...
Ik ken het, ik heb zooo geen zin in eten. Als ik aan eten denk wordt ik al kots beroerd...... bah.. Terwijl ik normaal een echte eter ben...
ik eet eigenlijk ook niet zo veel, valt me op... oke, ik heb wel eens vreetbuien, die heeft iedereen meestal wel eens, maar voor de rest eet ik niet echt veel extra. In mijn eerste paar weken at ik wel wat meer, had ik ook honger... maar nu de laatste weken niet echt extra. Ik ben niet misselijk ofzo, dus daar ligt het niet aan. Ben wel al een week verkouden en zit thuis, misschien vebruik ik daarom niet zo veel energie en heb ik ook niet zoveel honger. S avonds eet ik een stuk minder. veel avond eten (vooral aardappels en verse groenten) smaken me niet meer. vraag me af of dat kwaad kan?
Hoi iedereen, wat zou nou de reden zijn dat juist 's avonds de misselijkheid optreedt - mijn zus en ik ook allebei. Het avondeten gaat nog wel maar daarna... Temperatuur? Vermoeidheid? Enig idee?
Ik ben waarschijnlijk zwanger (2 vage testen, ik test zondag opnieuw) maar ik heb ook al een paar dagen helemaal geen honger. Eten staat me gewoon echt tegen. Ik maak nu alleen nog maar soep.....