Geen leuke combinatie Ik ben van de week flink ziek geweest. Hoge koorts, hoesten, overal spierpijn enz. Gewoon een flinke griep dus. Nu komt er alleen nog een oorontsteking achteraan en sinds vandaag ook een voorhoofdsholte ontsteking. Ik heb sinds gisteren antibiotica, snuif me rot aan een zoutoplossing en stoom een paar keer per dag. Maar het komt maar niet los. Zit potdicht en het is een beetje ranzig (zeg maar gerust erg ranzig) maar als er wat uitkomt ziet dat er niet uit als snot Ik heb tenminste nog nooit grijze snot gehad wat zo dik is als cement.. Iemand? 8) Maar hoe krijg ik het los, help? En wie weet me te vertellen of antibiotica daar ook aan mee werkt? En hoe lang het duurt voordat het aanslaat? Mijn kop knalt zo langzamerhand bijna uit elkaar
Met mate neusspray gebruiken? Ik denk dat je verder van huis bent als je dat niet doet en er een fijne holte ontsteking de kop opsteekt. Ik ben flink verkouden geweest en volgens mijn vk en apotheek kon ik neusspray gebruiken, maar wel met mate en niet langer dan een week. Dus bv voor het slapen gaan en als het overdag ook potdicht zit, overdag 1 keer. Beterschap! Ow ja, bij twijfel altijd contact opnemen met je huisarts of het mag
Tja, die fijne holte ontsteking zit er dus al Nuesspray heb ik al gebruikt een paar dagen en wil dat nu echt even laten. Heb het gevoel dat ik al genoeg troep in m'n lijf en dus kindje aan het stoppen ben. Ik hoop zo dat het morgen wat beter is.
De antibiotica zal ook z'n werk gaan doen hoor, maar het duurt ongeveer 1 a 2 dagen voor je ook maar iets merkt. De troep die jij omschrijft is wel degelijk snot, maar dan hele vieze en hardnekkige snot. Je krijgt het er wel onder hoor, die ontsteking! Sterkte.
Thanks ladies! Het gaat al iets beter. De pijn is wat minder, m'n oor en voorhoofd zitten alleen nog wel potdicht en ik hoest nog flink maar heb wel het idee dat het de goede kant opgaat.
Mocht je veel last hebben van je oorontsteking dan wil Johannes-olie van Dr. vogel nog wel eens helpen... paar druppels op n watje en in het oor duwen... (ik was dan altijd met een dag van de pijn af en de ontsteking was weg)
Als je toch overweegt om een neusspray te gaan gebruiken, al is het maar om ff lucht te krijgen, dan kun je ook de kinderdosering nemen.. Dus gewoon de neusspray voor kindern van 2 tot 6 jaar.
ik heb net ook neusspray gehaald van dr vogel moet nogf bekijken of het werkt heeft iemand er ervaring mee?ik had die van vicks altijd maar dat mag nu niet volgens de drogist...
De normale neusspray mag je niet gebruiken. Ik heb het toevallig vandaag bij de dokter gevraagd. Op de bijsluiter van Otrivin staat dat je het mag gebruiken. Mijn huisarts zegt dat je dat beter niet kunt doen. Via de neus worden stoffen nl. erg goed opgenomen en in neusspray zitten dingen die niet goed zijn bij zwangerschap. Je mag wel een babyspray. Hij raadde aan om in lauw water een theelepeltje zout op te lossen en naar binnen te snuiven. Dat mag je elke dag doen.
Ach de ene dokter zegt dat het mag en de andere niet... Ligt ook aan je medische achtergrond. je moet het gewoon uit nood gebruiken als je geen medische achtergrond hebt. Anders gaat alles nog dichter en kom je dus aan de antibiotica en ben je verder van huis. Als het echt zoveel kwaad kon stond dat heus wel in de bijsluiter. Ik heb het aan twee verschillende medische mensen nagevraagd en je kunt het gewoon een week gebruiken(niet langer) en met mate.
Ik heb ook een paar dagen gewone neusspray gebruikt. Mijn vriend heeft bij de apotheek gevraagd welke ik mocht en heb gewone gekregen. Staat ook in de bijsluiter dat het geen kwaad kan, mits je het niet langer dan (ik dacht) 5 dagen gebruikt en niet vaker dan een paar keer per dag (3x?) Heb ik dus gedaan en ben nu overgestapt op een zelfgemaakte zoutoplossing. Was volgens de huisarts erg goed, omdat je dat vaak kan gebruiken. Ben helaas niet onder de antibiotica uitgekomen. Moet zeggen dat het nog niet helpt, m'n hoofd doet nog steeds erg zeer en ik zit nog potdicht. Echt balen.