Ik geef het ook gewoon, leuk vind hij het niet maar het is niet anders als ze ziekjes zijn. Mijn zoontje is 2 weken geleden geopereerd en kreeg in het zh medicatie (vloeistof via een spuitje in z'n mond) nou wat een drama was dat, maar ja hij moest het hebben. Eenmaal thuis ab kuurtje via dezelfde manier was gillen moord en brand, mengen met iets trapte hij ook niet in. Was echt dwingen en hem in de houdgreep nemen. Echt niet leuk maar ging niet anders.
Mijn dochter is met twee nog een stuk jonger dan de jouwe, maar ik denk dat mijn antwoord ook "ja" zou zijn wanneer zij vier is (mits ze dan ineens de redelijkheid en rationaliteit zelve is, maar dat zie ik niet gebeuren ). Kinderen van vier weten echt nog niet wat goed voor ze is. Ze snappen nog onvoldoende wat de consequentie van een actie is en dat de consequentie van een pijnstiller is dat ze minder pijn hebben. Als er een manier was waarop je ze heel even kon laten voelen hoe het met pcm zou zijn en dan weer zonder, denk ik dat ze vrijwel allemaal voor pcm zouden gaan (als ze zich echt beroerd voelen). Als ik de wensen van mn dochter consequent in acht zou nemen, dan zou ik nu een extreem oververmoeid en extreem obees draakje hebben, waarvan alle tandjes al uit het mondje zouden zijn gerot en het vuil drie lagen dik op het huidje zou zitten .
Mijn zoon houd niet van zetpillen, we zijn met hem naar de winkel gegaan om hem te laten kiezen, juniortabletten banaan smaak, sinaspril of zetpil, hij koos voor de tabletten Nu als hij echt niet lekker in orde is krijgt hij dat , Onze dochter wil juist liever een zetpil en floepzalf (vaseline) Wij geven niet gauw paracetemol maar als het echt nodig is.. Ja dan wel Ab moeten ze gewoon nemen, maar eerlijk gezegd nooit strijd om gehad ze vinden het beide enorm lekker ??!! Haha
Iedereen bedankt voor de antwoorden! Mijn overtuiging was dat ik in eerste instantie niet over de grenzen van mijn dochter heen wilde gaan, geen zetpil = geen zetpil (mogelijk dat daar oud zeer van mij bij zit...) Maar het gewone sinaspriltabletje wilde ze ook niet want "dat smaakt naar tandpasta". Ik vind dat je een griepje gewoon uit moet zitten en dat de paracetamol wel kan verlichten maar het haalt niet de griep eruit. Mijn vriend vond dat bijna neigen naar verwaarlozing (even overdreven gezegd) omdat hij vindt dat onze dochter op deze leeftijd geen besluiten hierover kan nemen en hij zeker weet dat ze zich er beter van gaat voelen. Ik ben het trouwens helemaal eens met de mensen die zeggen dat het voor AB oid een ander verhaal is. Ze voelt zich inmiddels al een stuk beter gelukkig (en dat zonder paracetamol)
Eens. Een paracetamol niet, maar bijvoorbeeld antibiotica wel. Daar haal ik alle trukjes voor uit de kast. Tot nu toe altijd gelukt.
Tja hier nog geen strijd, maar als wij beslissen dat ze dermate ziek is dart ze PC of iets anders nodig heeft dan krijgt ze dat gewoon en dat betekent soms gewoon afleiden (ze draagt nog pampers dus een zetpil is snel gedaan en ze pruttelt daar nog niet om) maar anders met een drankje ofzo is het maar effe doorbijten. Wat hier gezegd is, wij kunnen de consequenties overzien. Dat het is niet het soort verantwoordelijkheid wat ik bij mijn kinderen leg. Ik zou als ze ouder zijn inderdaad niet meer zo snel voor en zetpil kiezen als ze daar moeite mee zou hebben, dab ga je gewoon op zoek naar een alternatief
Ja ik dwing ze maar mijn dochters krijgen koortsstuipen en zoon heeft epilepsie dus ze mogen geen koorts krijgen. Alle medicijnen die ze krijgen moeten ze van mij innemen ookal willen ze niet.