Sorry, moet ff mijn frustratie kwijt Net met knallende ruzie mijn moeder opgehangen (althans, de telefoon dan), omdat haar gedrag me echt zó irriteert. Ze heeft het spelletje WordOn ontdekt en verwacht nu blijkbaar dat ik dat de hele dag aan het spelen ben. Elke keer als we daar zijn begint ze er wel weer over. Waarom we niet hebben gespeeld, of we waren geschrokken dat ze zo'n mooi woord had gespeeld, zulke dingen... Soms pakt ze ook gewoon de tablet op en begint een spel te spelen terwijl we daar op visite zijn. Als je haar daar dan op aanspreekt reageert ze boos of beledigt. Vanmiddag kwam ik haar tegen in de supermarkt en het enige dat ze zo'n beetje zei was: 'wel terugspelen straks als je thuis bent he?' Dus ik had gezegd: nou, ik kan het uwv wel bellen dat ik een nieuwe baan heb, want volgens mij begint het aardig op werk te lijken! Vervolgens had ik visite en daarna heb ik gekookt, dus had ik nog niet teruggespeeld. Pak ik net mijn telefoon op en zie dat mijn moeder een berichtje had gestuurd: negeer je me ofzo? Want dat lukt aardig! Dus ik heb haar gebeld en gezegd dat het nu echt eens afgelopen moet zijn met dat gezeur over dat spelletje. Ik vind het best leuk om afentoe eens wat tijd eraan te besteden, maar ik zit niet de hele dag klaar om bij elk woordje dat zij speelt direct actie te ondernemen. Ik speel als ik er zin in heb en verwacht ook niet van haar dat ze alles opzij gooit voor dt spel . Vervolgens neemt ze dat direct weer op alsof ik haar een slecht mens vind en allerlei van zulke dingen... Ben er echt even helemaal klaar mee :x Bah!
Hmm wel heel vervelend zeg. Je hebt al vaker aangegeven dat je dit niet ziet zitten, dus ik heb geen idee wat je nog meer kan doen. Lijkt me wel echt bijzonder irritant...
Ja, is het ook... En nu zit ík weer met een rotgevoel dat ik zo tegen haar ben uitgevallen... Terwijl ik het al zeker 10 keer vriendelijk heb aangegeven. Normaal gesproken bel ik haar dan wel weer terug om sorry te zeggen dat ik zo bot was, maar daar stop ik ook maar eens mee, denk ik. Maar vind het wel moeilijk
Stoppen met het spel lijkt me de enige optie. Gewoon zeggen dat je het niet leuk meer vind en dat ze maar tegen een ander moet spelen. Verder alles over dat spelletje negeren en ergens anders over praten. Duurt wel even, maar ze stopt er dan vanzelf mee bij jou en zoekt dan een nieuw spelletjes slachtoffer.
Ja, volgens mij is het dat ook! Gister belde ze ook al helemaal in paniek op dat het spelletje het niet deed.... Hoorde later dat ze mijn zus er ook al over had gebeld. En het bleek gewoon even een storing te zijn. Klinkt niet echt als rationeel ermee omgaan in elk geval
Hoe oud is je moeder? Sorry bedoel ik niet vervelend, maar mijn moeder is ook zo veranderd qua gedrag de laatste tijd, kan bijzonder kinderachtig doen om bepaalde dingen. Lijkt wel alsof ze (heb het nu over mijn eigen moeder he) begint met dementeren.
Net 60 geworden... Maar als ik terugdenk aan vroeger dan was ze altijd wel snel helemaal gek op een spelletje... Ook aan tetris op de gameboy enzo. Alleen omdat het tegenwoordig meer sociale spelletjes zijn, ben ik elke keer de klos. Kan er trouwens zelf soms ook wel wat van, maar dan meer met het forum
Dat zou kunnen... Ik heb zelf wel het idee dat er meer dan dat achter zit, maarja... als zij niet komt met wat er aan de hand is, dan weet ik het ook niet
Ik zou haar echt wel duidelijk maken dat jij je eigen gezin, je eigen leven en weinig tijd hebt voor zulke dingen. Dat ze dan maar vriendinnen van haar leeftijd zoekt met tijd teveel om dat spel mee te spelen.
Bekend Onze nintendo was maar een stom ding. Totdat zij hem ontdekte... Stonden wij beneden te bellen en mw zat al uren mario te spelen. Controller werd gerust uit je handen getrokken want dat land deed zij wel even. En wij maar wachten tot we dat ding terug kregen. Tot diep in de nacht zat ze erop. Later met tetris en met de computer op zo'n boerderijspel. Gek werd je ervan. Ik zou me er niet schuldig over voelen dat je uitgevallen bent. Hopelijk dringt het door. Zou even helemaal niet meer op haar reageren met dat spel.
Haha, mijn moeder heeft een vriendin die vroeger zodra haar dochter naar bed ging gelijk 'stiekem' op de gameboy ging zitten (die van haar dochter was dus).
Dat deden mijn schoonouders in de jaren '90 met de Nintendo Maar nu allang niet meer De NES was gewoon cool!
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus sorry als ik dingen dubbel zeg Het klinkt alsof je moeder verslaafd is. Ik zou zeggen dat je het jammer vindt dat jullie nu ruzie hebben door zo'n spelletje en dat je het niet meer wilt spelen met haar omdat je bang bent dat het jullie goede band in de weg staat.
Geef haar een dikke knuffel en zeg: ik ga het spelletje nu van mijn tablet halen, want het is te jammer om hier ruzie over te maken! Geniet van elkaar (er is al zoveel ellende in de wereld, en je wilt toch niet door zoiets onbenulligs je band kapot laten maken??)
Ik ben gisteravond nog even langsgegaan en ze was dus echt zwaar beledigt en niet echt van plan om toe te geven dat haar gedrag ook gewoon erg irritant was. Dus ik heb nu inderdaad de knoop doorgehakt dat ik niet meer met haar dat spel ga spelen. Vind het wel moeilijk, want afentoe lijkt dat wel de enige manier om contact met haar te krijgen op het moment Hiervoor was ze verslaafd aan ruzzle, zo'n spel waarbij je 2 minuten woorden moest maken. Dan nam ze ook gerust de telefoon niet op als ze met een potje bezig was Dus opzich is dat wordOn al een lichte verbetering...
ik zou ook het spelletje inderdaad verwijderen en ook niet meer zo"n soort spel met je moeder gaan spelen. Ik herken de druk die er dan op je gelegd word.. al word er dan niet met zoveel worden over gesproken. Omdat er max zoveel tijd is voordat je kan reageren ervaar ik dat als druk en doe ik dus hooguit zo"n spelletje met mijn man die weet dat ik ze 9 van de 10 x laat eindigen omdat de tijd afgelopen is.
Ik denk dat je moeder snel "verslaafd" is aan spelletjes, dit vind ze schijnbaar erg leuk om te doen en daar slaat ze dan een beetje in door. Erg vervelend voor de mensen om haar heen, het kan behoorlijk irritant worden als een spelletje iemands leven zowat gaat beheersen. Ik kan me goed voorstellen dat je zo hebt gereageerd en even helemaal klaar mee bent, vooral als je het al zovaak netjes gezegd hebt. Je bent heel duidelijk geweest, ik hoop dat ze het nu zelf ook in gaat zien. En als ze weer begint te zeuren dat je te weinig op haar reageerd met het spel, zou je kunnen zeggen dat je het spelletje niet meer speelt omdat je het zonde zou vinden als jullie band kapot gaat om zoiets en dat je hoopt dat zij dat begrijpt.