Hoi meiden, Gelukkig hebben wij een hele fijne huisarts die ons met 9 maanden zelf proberen, al heeft doorgestuurd voor zaadonderzoek (mede omdat hij al een tijdje bekend is met onze kinderwens en omdat ik al getempt heb). 2 juni mag vriendlief zijn zaad inleveren in het ziekenhuis. Als de uitslag goed is, krijgen we van de ha een doorverwijzing voor de gyn en anders naar de uroloog. Mijn vraag is......en dan? Wat moet ik me erbij voorstellen. Hoe lang duurt het ongeveer voordat je de uitslag van het zaadonderzoek krijgt? Kortom, geen idee wat ons evt te wachten zou kunnen staan en zou graag wat ervaringen/cq info van jullie willen horen. Liefs Kweb
hey meid.. ik weet het ook niet. De HA heeft ons ook gewoon naar het ziekenhuis gestuurd voor een zaadonderzoek eerst en dan maar verder kijken. Wij hebben het vandaag ingeleverd en kunnen vrijdag bellen voor de uitslag. Weten jullie al meer? Eng he? Man ik kan niet wachten tot vrijdag.. willen weten waar we aan toe zijn..
hey, wij hadden binnen een week de uitslag van het zaadonderzoek (ze zeggen dat je de uitslag binnen 2 weken krijgt gemiddeld). ondertussen had ik ook al bloedgeprikt om te kijken of mijn hormoonwaardes goed waren. ik kreeg eerst mijn uitslag, die was super goed! maar toen kregen we de uitslag van mijn man en die was vreselijk slecht. een hele klap... als de uitslagen goed zijn zal er denk ik nog niet veel gebeuren. als er iets mis is word je doorgestuurd, en dan krijg je allerlei onderzoeken. je mannetje krijgt dan waarschijnlijk meer zaadonderzoeken (als er wat met zijn zaad is dan he), en de uitslagen daarvan beslissen wat voor onderzoeken er nog volgen.(bij extreem slecht zaad krijg je bijv een dna onderzoek) en jij zal dan als goed is een echo krijgen en wat bloedonderzoekjes. kortom wacht eerst de uitslag even af, en dmv word er gekeken wat er in jullie geval het beste is. succes, ik hoop dat alles er prima uitziet! gr mounia
geen dank muppet, en ja hoe kan je rustig afwachten he (ik ken het gevoel!), ik hoop dat het snel vrijdag voor je is en je goed nieuws te horen krijgt!succes
Begin van dit jaar zijn wij ook naar de huisarts gegaan na 1 jaar proberen. Mijn vriend zijn zaad is onderzocht en na 2 weken kregen we de uitslag, alles was in orde. Daarna een doorverwijzing naar de gynaecoloog met een wachtlijst van 9 weken. Nu eindelijk konden we eind mei naar de gyn maar nog niet veel wijzer, wachten op de volgende cyclus en dan een samenlevingstest en inwendige echo. Als daar niks uitkomt dan een HSG in weer de daaropvolgende cyclus. Al met al is het dus steeds weer dat wachten en dat vind ik best frustrerend. Ik wens jullie in ieder geval veel succes.
Hoi meiden, Vandaag uitslag van zaadonderzoek gehad. Zaad zag er prima uit. We mogen nu een afspraak maken bij de fertiliteitspoli in het ziekenhuis. Dus dat ga ik morgen meteen even doen. Liefs Kweb
@Kweb, wat een fijne uitslag!!! Gefeliciteerd! Succes met de verdere onderzoeken. Ik hoop voor jullie dat alles in orde is.. @Emma, ik kan me voorstellen dat het vooral veel afwachten is. Ik vind de dagen tot de uitslag van het zaadonderzoek al lang duren. Daarna moeten we een afspraak voor mij maken, gaat ok weer zoveel tijd overheen.. ik hoop ergens dat we toch zwanger raken gedurende de mmm.. we geven iig niet op! We klussen vrolijk door. Zit nu rond mijn ei
Hoi Kweb, Wat goed dat er wat gaat gebeuren. Een fertiliteitsarts is prettiger dan een gyn. Mijn ervaring is dat ze direct alles uit de kast halen. Bloedprikken, inwendige echo etc. Dus niet steeds maar uitstellen. Wij kregen op de eerste afspraak een follikelmeting. Het eitje was zo mooi dat er de dag erna een samenlevingstest kwam. Dit werd na 2 dagen herhaald. Omdat bleek dat ik mijn mans zaad om zeep help (door mijn zuurgraad) zouden we daar naar gaan kijken. Ook zou ik hormonen krijgen om mijn eitje wat sterker te maken... Dar allemaal binnen 4 afspraken! Gelukkig waren wij die ronde zwanger, vraag me niet hoe haha... Dus heb geen behandelingen meer gehad. Heeeeel veel sterkte!
Kweb, wat fijn dat de uistlag goed is!pfoe weer een opluchting he, en wat melisa al zegt ik vind de fertiliteitsarts ook stukken beter!succes
Hey meiden, Heb vandaag de uitslag van het zaadonderzoek gehaald. Was benieuwd naar de aantallen e.d. in ejaculatie = 187 milj / ej Concentratie = 52 milj / ml (meer dan 20 milj/ml is normaal) waarvan 25% Type A snelle voorwaardse beweeglijkheid 15% Type B (langzame voorwaardse beweeglijkheid) 10% Type C (ter plaatse beweeglijk) 50% Type D (onbeweeglijk) PH 8.0 (meer dan 7.2 is normaal) Volume 3.6 ml (meer dan 2 ml is normaal) en dan staat er ook nog (maar weet niet wat dat inhoudt): kernhoudende cellen = <1.0 milj / ml VCM = 75 milj Meiden, bedankt voor de leuke reacties. Ik had ook al eerder een keer begrepen dat een fertiliteitsarts fijner is dan een gyn. Vind het allemaal wel heel spannend Denk dat ik na 2 juli (1e afspraak) wel even met mijn teamleidster ga praten. Liever vertel ik het nog niet, maar als ik meerdere keren of vlak achter elkaar naar het ziekenhuis moet, gaan ze daar wel vraagtekens bij zetten, dus mss beter om gewoon eerlijk te zijn. Melisa, wat goed dat jullie toch zo snel (na doorverwijzing) zwanger zijn geraakt en je bent al een heel eind zo te zien Hoe lang zijn jullie daarvoor zelf bezig geweest? Mounia, ik lees dat het bij jullie ook niet van een leie dakje gaat. Ik zie dat je pleegmoeder bent, hebben jullie ook een biologisch kindje (te zien aan je banner?)
Waren wij dan ook maar doorverwezen naar een fertiliteitsarts. Wij lopen al vanaf december 2008 bij de uroloog, maar dat schiet niet op. Mijn man heeft ooit een ontsteking gehad, eerst een antibiotica kuur gehad, daarna med tegen de anti-stoffen. Dosering niet hoog genoet, dubbele hoeveelheid proberen nu. En dan weer kijken of het aanslaat. Bij mij nog niks gecontroleerd, weet alleen dat ik een eisprong heb volgens de testen. Vanaf het eerste bezoek aan de huisarts en nu zijn we al een maand of 7 bezig en nog niet zoveel verder. Is waarschijnlijk ook afhankelijk van je huisarts waar je naartoe gestuurd wordt
kweb, klopt wij zitten nu midden in een behandeling. ja ik ben pleegmoeder en de banner is dus van mijn pleegdochtertje,ik heb zelf jammer genoeg (nog) geen bio kids. had je nog een afspraak gemaakt met de f.arts? zonnetje, wat balen meid dat alles zo traag gaat bij jullie, mischien er eens achterna gaan vragen over het hoe,waarom enzo?
Linda, dank je wel, jij natuurlijk ook veel suc6 Zonnetje, als mijn vriend zijn zaad niet goed was geweest zouden we ook zijn doorverwezen naar de uroloog, had onze ha al gezegd. Wij hebben ook wel een hele fijne ha, dus mss ook wel een beetje geluk gehad dat hij ons gelijk naar de f. arts heeft doorverwezen. mounia, ja 2 juli hebben we een afspraak bij de f. arts, dus dat schiet al aardig op. Hoop dat jullie naast jullie pleegdochter toch snel een kindje van jullie zelf mogen verwachten
Hey Kweb, wij waren ruim een jaar bezig. En het was echt toeval dat we nu zwanger raakten. Want bij mij zat het niet allemaal even lekker zeg maar. Bij een volgende zwangerschap mogen we na een half jaar proberen al weer naar de arts toe. Dus het is zeker niet voor niets geweest bij ons... En wat je leidinggevende betreft. Ik ben toen heel eerlijk geweest dat ik steeds voor een follikelmeting moest. Het was wel prettig dat ik daar niet over hoefde te liegen. Mijn collega's waren trouwens niet op de hoogte. Dat vond ik weer te ver gaan. Maar je krijgt er vrij voor.