de meisjesnaam Tordis? wat voor beeld heb je erbij en wat voor namen vind je er nog meer bij passen voor eventuele broertjes/zusjes? vind je het een logische schrijfwijze of zou je voor Thordis gaan? brand maar los met alle kritiek
Ik houdt wel van aparte namen maar deze vind ik net iets te apart. Vind het wel positief dat het een naam is en niet een voorwerp/plant etc Het is een naam die ik op me in moet laten werken. Gematigd positief haha nu ik hem vaker hoor. Maar niet iets voor ons. (lekker tegenstrijdig he)
Ik link Tordis meer aan een bedrijfsnaam of stichting dan aan een mensen naam. Vind het om die reden geen mooie naam.
Noors toch? Ik vind het wel mooi én zeker bijzonder. Maar idd niet een 'normale' naam in Nederland. Ik zou het zeker doen als jullie er blij van worden. Je kan ook de schrijfwijze Tördis overwegen, dat is de 'officiele' noorse spelling (betekenis Godin) Oja, voor broertje of zusje zou ik het dus ook Noors houden
het is inderdaad Noors! de betekenis staat me ook wel aan Tördis gaat het niet worden, dat gaat bij zoveel instanties niet goedkomen en veranderd de uitspraak ook naar Teurdis, beetje 'treurig'.
Haha, ik kan me voorstellen dat je dan kiest voor Tordis (ik zou die h er lekker uitlaten...) En de noorse ö, ligt natuurlijk meer achter in de keel dan de nederlandse 'eu', maar zonder trema is het voor de Hollands tongval wel makkelijker.... en jij hebt je uitspraak goed
Hm nee, ik houd van aparte namen, maar deze vind ik toch niet zo geslaagd. Ik vind het ook niet zo vrouwelijk klinken, meer een jongensnaam.
dat is hier ook de grootste twijfel, klinkt het niet te mannelijk ondanks de o zo vrouwelijke betekenis!
Tordis Heb deze naam nog nooit gehoord dus moest er eerst even aan wennen, en dat gaat waarscheinlijk bij je familie en vrienden ook zijn. Het is speciaal, en daar hou ik wel van. Ik vind hem niet zo mooi, maar ook niet lelijk. Als je de naam intikt in google kom je wel uit dat het de naam van een olieplatvorm ergens in de zee bij Noorwegen is. Maar dat stoort niet of zo. Ik vind de naam gaan voor een meisje en een jongen, en ik vind hem best wel stoer. Als jullie hem echt mooi vinden zou ik er zeker voor gaan. Eventuele broertjes of zusjes: To(r)ry Do(r)ry Dorrit Tor(r)e Torstein Torsten Torben Dor(r)e Drees Duran Dran (deze namen zijn niet echt mijn smaak, maar ik vind ze wel passen bij Tordis , geen idee of ze allemaal echt bestaan)
mmm.. wel erg apart. Ik vind het ook een beetje mannelijk klinken. Zusje/Broertje namen: Marit, Elin, Inger, Dagmar, Alva, Freya, Kaia, Maren, Solveig, Sunniva, Tekla, Tove Sven, Brent, Olaf, Arne, Lars, Kurt, Arvid, Stein, Rune, Leif, Elias, Björn, Kjell Zit hier iets bij wat je aanspreekt?
Heb nog nooit van de naam gehoord, maar vind het eigenlijk best wel heel mooi. Het is apart maar toch niet zo'n rare in elkaar geknutselde naam. Ik zou er echt voor gaan als jullie het beide mooi vinden, vind het mooi!
Zou je twijfelen of het om een jongens of meisjesnaam gaat? Ik hoop natuurlijk dat iedereen denkt dat het om een meisjesnaam gaat en dat ie 'enkel' wat aan de stoere kant is voor een meid! Niks lijkt me echter erger voor een meisje om uit te leggen dat het toch echt oorspronkelijk een meisjesnaam is en ze steeds voor jochie aangezien wordt op papier!
Ik zou echt denken dat het een jongensnaam is en verrast zijn als dan dus blijkt dat het kind een meisje is. Maarrrrr....een meisje bij ons uit de buurt heet Sam, wat ik ook voor 100% associeer met een jongen, en daar ben ik inmiddel ook al aan gewend. Als het voor jullie DE naam is zou ik er gewoon voor gaan. Wat maakt het nou eigenlijk uit als een ander het niet zo'n leuke naam vindt.
Ik vind het wat te hard klinken voor een meisje. Noorse meisjesnamen die ik leuk vind: Maren, Marit, Hedda, Einara, Ranee, Linnea.