wat vinden jullie van...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Eulalia, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    de meisjesnaam Tordis?

wat voor beeld heb je erbij en wat voor namen vind je er nog meer bij passen voor eventuele broertjes/zusjes?
    vind je het een logische schrijfwijze of zou je voor Thordis gaan?
    brand maar los met alle kritiek ;)

2. rums

rums Niet meer actief

Ik houdt wel van aparte namen maar deze vind ik net iets te apart.
    Vind het wel positief dat het een naam is en niet een voorwerp/plant etc ;) Het is een naam die ik op me in moet laten werken. Gematigd positief haha ;) nu ik hem vaker hoor. Maar niet iets voor ons.
    (lekker tegenstrijdig he)

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Moet gelijk aan de Tardis denken (Dr. Who).

Sorry, niet mijn smaak, vind 'm echt niet mooi :)

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik link Tordis meer aan een bedrijfsnaam of stichting dan aan een mensen naam.
    Vind het om die reden geen mooie naam.

5. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    #5 DotjePK, 19 jun 2013
    Laatst bewerkt: 19 jun 2013
    Noors toch? Ik vind het wel mooi én zeker bijzonder. Maar idd niet een 'normale' naam in Nederland. Ik zou het zeker doen als jullie er blij van worden.
    Je kan ook de schrijfwijze Tördis overwegen, dat is de 'officiele' noorse spelling (betekenis Godin)

Oja, voor broertje of zusje zou ik het dus ook Noors houden ;)

6. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    het is inderdaad Noors! de betekenis staat me ook wel aan :D Tördis gaat het niet worden, dat gaat bij zoveel instanties niet goedkomen en veranderd de uitspraak ook naar Teurdis, beetje 'treurig'.

7. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    :D:D:D Haha, ik kan me voorstellen dat je dan kiest voor Tordis (ik zou die h er lekker uitlaten...) En de noorse ö, ligt natuurlijk meer achter in de keel dan de nederlandse 'eu', maar zonder trema is het voor de Hollands tongval wel makkelijker.... en jij hebt je uitspraak goed :D

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hm nee, ik houd van aparte namen, maar deze vind ik toch niet zo geslaagd. Ik vind het ook niet zo vrouwelijk klinken, meer een jongensnaam.

9. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    dat is hier ook de grootste twijfel, klinkt het niet te mannelijk ondanks de o zo vrouwelijke betekenis!

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Moet aan een viking denken. Nee, niet zo leuk :(

11. ivvy

ivvy Lid

14 jun 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Tordis
    Heb deze naam nog nooit gehoord dus moest er eerst even aan wennen, en dat gaat waarscheinlijk bij je familie en vrienden ook zijn. Het is speciaal, en daar hou ik wel van. Ik vind hem niet zo mooi, maar ook niet lelijk. Als je de naam intikt in google kom je wel uit dat het de naam van een olieplatvorm ergens in de zee bij Noorwegen is. Maar dat stoort niet of zo. Ik vind de naam gaan voor een meisje en een jongen, en ik vind hem best wel stoer. Als jullie hem echt mooi vinden zou ik er zeker voor gaan.
    Eventuele broertjes of zusjes:
    To(r)ry
    Do(r)ry
    Dorrit
    Tor(r)e
    Torstein
    Torsten
    Torben
    Dor(r)e
    Drees
    Duran
    Dran
    (deze namen zijn niet echt mijn smaak, maar ik vind ze wel passen bij Tordis :), geen idee of ze allemaal echt bestaan)

12. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    mmm.. wel erg apart. Ik vind het ook een beetje mannelijk klinken.

Zusje/Broertje namen:

Marit, Elin, Inger, Dagmar, Alva, Freya, Kaia, Maren, Solveig, Sunniva, Tekla, Tove

Sven, Brent, Olaf, Arne, Lars, Kurt, Arvid, Stein, Rune, Leif, Elias, Björn, Kjell

Zit hier iets bij wat je aanspreekt? :)

13. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    nee..niet mijn smaak!

14. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Mwah ik hou van apart aan deze moet ik ff wennen maar denk dat ik het wel een leuke naam vind

15. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Heb nog nooit van de naam gehoord, maar vind het eigenlijk best wel heel mooi. Het is apart maar toch niet zo'n rare in elkaar geknutselde naam. Ik zou er echt voor gaan als jullie het beide mooi vinden, vind het mooi!

16. Eulalia

Eulalia Fanatiek lid

17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Zou je twijfelen of het om een jongens of meisjesnaam gaat?
    Ik hoop natuurlijk dat iedereen denkt dat het om een meisjesnaam gaat en dat ie 'enkel' wat aan de stoere kant is voor een meid!
    Niks lijkt me echter erger voor een meisje om uit te leggen dat het toch echt oorspronkelijk een meisjesnaam is en ze steeds voor jochie aangezien wordt op papier!

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik vind het niks.
    En vind het ook meer iets voor een jongen.

18. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou echt denken dat het een jongensnaam is en verrast zijn als dan dus blijkt dat het kind een meisje is.

Maarrrrr....een meisje bij ons uit de buurt heet Sam, wat ik ook voor 100% associeer met een jongen, en daar ben ik inmiddel ook al aan gewend.

Als het voor jullie DE naam is zou ik er gewoon voor gaan. Wat maakt het nou eigenlijk uit als een ander het niet zo'n leuke naam vindt.

19. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Niet mooi, sorry

20. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik vind het wat te hard klinken voor een meisje.

Noorse meisjesnamen die ik leuk vind: Maren, Marit, Hedda, Einara, Ranee, Linnea.

Deel Deze Pagina