Ik heb via marktplaats 2 poang kinderfauteuils gekocht. De kussens van deze stoelen zijn wit, maar ik zou ze graag een andere kleur geven. Iemand ervaring hiermee?
ja gaat prima en ook lang mee. Alleen de naden verf je niet mee, dus als je witte naden hebt die blijven wit.
Ligt aan de stof. Is het katoen, dan wordt de kleur perfect. Op bepaalde stoffen pakt het helemaal niet en op andere stoffen wordt het veel minder donker van kleur.
Ligt er aan hoeveel verf je hebt en hoe donker je ze wilt hebben. minder verf bij meer stof geeft wel meer kans op vlekken. Na het verven is het wel slim om de stoffen nog een keer goed na te wassen (verfresten eruit) en je wasmachine goed schoon te maken. Denk ook aan de rubbers. Anders krijgt je volgende was een mooi kleurtje
Weeg de hoezen eerst even. Dan weet je ook hoeveel stof je hebt en of je dus 2 pakjes nodig bent. Mijn ervaring is goed. Wel idd de rubbers goed afschrobben. . Ik heb het eerst gewassen met de kleur, toen nog een keer de kleding zonder kleur met wasmiddel en daarna de rubbers en alles goed schoongemaakt en hem leeg nog een keer op 95 graden laten draaien. Ik wou het risico niet lopen dat mijn mooie zilveren broek ineens paars werd haha Kleding is goed gekleurd en mijn was machine was schoon
Dit, ik heb namelijk de hoezen geverfd van de barstoelen van Ikea, en een al vlekken nietmooi geworden dus.
Zorg dat de hoezen eerst wast in machine. Als er (onzichtbare) vlekken op zitten pakt de verf niet goed. Er is ook een ontkleur poeder van Dyson. Heb ik ooit gebruikt nadat ik het verf poeder op de beige vloerbedekking had laten vallen. Werkt goed . Daarmee kan je de kleur uit de kussens gehaald worden voor optimaal resultaat. Succes!