Af en toe baal ik zo van mezelf. Ik kan zo ontzettend slecht tegen verandering en dat vind ik zo niet stoer van mezelf... Ik zit nu midden in een - voor mij - vrij heftige verandering: het team waarin ik al 9 jaar met veel plezier werkzaam was is m.i.v. 1 januari geoutsourced. Voor het personeel is vooraf gezocht naar andere mogelijkheden, en ik heb dus ook al een leuke nieuwe baan. Een heel ander gebied, maar erg interessant en erg uitdagend. Op papier een droombaan. Mijn lieve ex-collega's zijn ook allemaal al goed terecht gekomen, en nog allemaal in dezelfde stad ook, dus we kunnen elkaar nog met enige regelmaat zien. Goed opgelost dus en geen reden tot klagen, zou je zeggen. Maar ik voel me alsof mijn wereld op zijn kop staat en kan mezelf niet tot rust rationaliseren. Ik blijf een beetje hangen in het gevoel dat mijn leven perfect was, een prima balans tussen prive en werk, en die is nu op de een of andere manier verstoord. Opeens vind ik dat ik te veel uren werk, te weinig tijd met de kinderen heb, enzv enzv. Ik word gek van mezelf. Het zal moeten slijten en dan zal het ongetwijfeld wel weer goed komen, maar nu... Ik vind mezelf echt een watje. Zijn er nog meer mensen zo? Ik baal echt van mezelf en wou zo graag dat ik op dit punt anders was! Mijn man pakt nieuwe uitdagingen altijd met beide handen aan, ik ben daar zo jaloers op. Voel me echt een lafaard.
Niet iedereen is hetzelfde, dus ga jezelf niet spiegelen aan je man. Ik herken het. Ben ook niet zo'n ster in omgaan met veranderingen. Gebruik liever je energie om aan de nieuwe situatie te wennen ipv je druk te maken over het feit dat je je anders wil voelen. En succes
Je hoeft het ook niet meteen geweldig te vinden! Het is toch niet erg om even de tijd nodig te hebben om te wennen. Ik vind het eigenlijk ook stoerder om wel door te gaan ondanks dat je het best lastig vindt, vind dat helemaal niet "wattig". Gun jezelf even de tijd om te wennen en weer de balans te vinden!
Negen jaar in een leuk team is niet niks, hè? Tegenwoordig moet iedereen maar flexibel, extravert en 'go getterig' zijn, maar sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo. Misschien liggen jouw kwaliteiten juist op het vlak van loyaliteit en trouw. So be it. Inderdaad proberen niet tegen je gevoel te vechten, dat kost energie. Je weet dat je zo bent en desondanks ben je toch met die nieuwe baan begonnen en kom je elke dag opdagen. Thumbs up en wees een beetje lief voor jezelf.