Zorgverzekering 2025

Discussie in 'De lounge' gestart door Spectre, 30 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Ik ben dus weer lekker op tijd met het vergelijken en eventueel overstappen :o:
    Ik wil het graag goed bekijken ivm schikbarend hoger wordende premie.

Ik zit nu bij CZ en dat bevalt prima, maar ik zie dat CZ direct een breder aanbod heeft qua pakketten en kosten.
    Klopt het dat je bij CZ direct natura enkel voor niet gecontracteerde zorg minder vergoed krijgt (65%) tov CZ zorgbewust (70%).

Er zullen vast nog wat meer verschillen zijn, maar heb enkel gekeken naar zorg wat interessant is voor mij persoonlijk.

Welke verzekering hebben jullie gekozen en wat is de bijbehorende premie?

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zit ook bij cz en daar blijf ik gewoon. Ik heb tot nu toe nooit gezeur gehad dat ze geen contract hadden met een van de zorgaanbieders. Zal vast een tientje hier en daar kunnen besparen, want goedkoop zijn ze niet. Maar ben verder wel gewoon tevreden.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Wij zitten al jaren bij IZA, betalen €345 per maand incl aanvullende tandverzekeringen.

4. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    #4 Korenbloem86, 30 dec 2024
    Laatst bewerkt: 30 dec 2024
    Ik zit ook bij CZ, vanwege allerlei hulpmiddelen (praatcomputer, rollator, etc.) voor onze dochter zit ik daar nu al heel lang. Durf niet over te stappen omdat alles dan opnieuw aangevraagd moet worden bij de nieuwe zorgverzekering (wat best lang kan duren), maar zou anders ook vaker/(bijna) elk jaar overstappen.
    Ik betaal €1705,80 per jaar (eigen risico €885, geen aanvullende verzekering).

Man stapt wel ieder jaar over (nou ja, ik zoek het uit en regel het). Ik kijk bij zo'n digitale zorgverzekering (geen post, maar alles via mail) wel extra of het dichtstbijzijnde ziekenhuis contract heeft, en evt. apotheek en onze huisarts.

Man gaat komend jaar naar VGZbewuzt, eigen risico €885, geen aanvullende verzekering en betaald dan €129,90 per maand. We betalen per jaar, dan krijg je nog 1% korting, dus voor een heel jaar is het €1543,20.
    Afgelopen jaar had hij FBTO (ook de digitale variant), eigen risico op €385, vanwege ziekenhuiscontroles.

--> O ja, vorig jaar heb ik eind december zijn zorgverzekering opgezegd, dat moet wel voor 1 januari. Maar vervolgens heb je tot 31 januari om een nieuwe zorgverzekering te kiezen.
    Hij had 31-01 controle in het ziekenhuis (die afspraak viel nog onder dezelfde DBC als die van 2023), hoorden toen het vervolgtraject (nog minimaal 2x op controle, wat onder een andere DBC viel) en hebben toen gekozen voor een laag eigen risico.
    Als je per maand betaald, moet je januari en februari tegelijk betalen wanneer je zo laat een nieuwe zorgverzekering kiest. Maar wij betalen per jaar, dus dat maakt niet uit.

Eerdere jaren had hij vanwege het overstappen een welkomstcadeau: nieuwe elektrische tandenborstel, bol.com-bon. Maar dit jaar heb ik nergens een welkomstcadeau kunnen vinden.

--> Ik maak wel elke maand €450 naar de spaarrekening over (apart potje). Dan heb ik eind van het jaar weer de premie voor het volgende jaar en altijd het bedrag voor eigen risico achter de hand als dat nodig is.

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Voor hoeveel personen is dat?

Als ik kijk bij CZ of CZ direct scheelt dat bijna €30, omdat er gewoon meer keuzes zijn.
    Ik zie dat ze wel gewoon contracten met dichtstbijzijnde ziekenhuizen en huisartsenpraktijk hebben. Maar ben altijd een beetje huiverig om te veranderen :p

6. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    De keuze is altijd heel persoonlijk en afhankelijk van je wensen/eisen.
    Waar ik altijd op let bij vergelijken:
    - zijn mijn zorgaanbieders waar ik graag heen ga gecontracteerd (ziekenhuizen, huisarts, apotheek en fysio)
    - welke vergoedingen wil ik in mijn aanvullend pakket. Voor mij zijn vergoeding Ronald Mcdonalds huizen en tandongevaldekking altijd een must, rest is een afweging tussen premie en kosten. Hierbij bekijk ik wat ik minimaal verwacht te gebruiken ten opzichte van de premiestijging.

Dit jaar overgestapt naar IZZ/VGZ en wat verhoogd want ik wil een bepaalde ingreep laten doen en mijn man moet langdurig naar de fysio dus dat is ook rendabel. Ga daar 400 euro per maand voor 2 personen (en 3 kinderen) betalen maar haal dat er qua extra zorgkosten wel uit komend jaar..

7. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.570
    113
    Ik ben collectief verzekerd bij het VGZ. Door de collectiviteit krijg ik o.a. extra fysio behandelingen, de vergoeding voor tandarts is hoger.
    Heb mijn eigen risico op het laagste staan, i.v.m, medicatie haal ik dat bedrag al snel. Per maand betaal ik net geen €235,- per maand.

Spectre vindt dit leuk.
  8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik zit bij Menzis, heb de basic basis verzekering en een aanvullende tand 250 met een eigen risico van € 385,-. Betaal € 1992,- per jaar dus € 166,- per maand.

Spectre vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben bij dezelfde gebleven, Menzis. Enige verschil is dat ik er nu ortho bij heb staan voor de jongste.
    20 euro per maand erbij voor een dekking van 2000 euro, prima dus.
    Wel een jaar wachttijd maar de grootste kosten komen pas over een jaar dus dan wordt het allemaal verzekeringswerk.
    Het zal vast her en der een tientje schelen maar daarvoor ga ik niet de hele boel omgooien.

10. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Wij zijn wel overgestapt. Voor wat wij willen en nodig hebben kon dat prima.
    We zaten bij asr, goede keus met 1 tandaanvulling en 385 euro eigen risico. Daar betaalde we 306,40 voor.
    Nu zitten we bij FBTO met dezelfde dingen die we willen alleen 585 eigen risico voor 306,88.
    Een aanvulling voor een beugel voor zoon doen we niet want dat sparen we zelf op een spaarrekening.

11. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Wij zijn overgegaan naar Menzis. Vooral vanwege de orto vergoeding. Verwacht dat de oudste over een jaar gaat beginnen. Verder geen aanvullende verzekering. Maken we nooit gebruik van. Dus nu alleen TandVerzorgd250 voor ons en Tandverzorgd750 voor de kinderen. Eigen risico op 385. Betalen we 340,24 voor.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja ik ben echt positief verrast mbt de ortho vergoeding.
    2 tientjes pm en een vergoeding van 2000 euro, die spaar ik niet zelf bij elkaar.
    Ieder geval nog een meevaller.

Inge1984 vindt dit leuk.
  13. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Wij zitten al jaren bij DSW. Niet direct de goedkoopste meer, vroeger wel. Maar wel perfecte service en betalen snel uit. En ze zijn niet commercieel zoals de meeste andere zorgverzekeraars.

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Eens met bovenstaande reactie, wij blijven ook bij DSW :)

15. Meysss

Meysss Bekend lid

1 jan 2024
    569
    418
    63
    Vrouw
    Ik ben van cz overgestapt naar menzis. Was heel tevreden over cz (fijne vergoedingen) maar werd nu icm mijn zwangerschap erg duur.

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik ben bij zilveren kruis gebleven maar wel flink uitgebreid ivm beugel over een jaar voor de oudste. Hier zit ik eigenlijk al bij sinds ik zelf mijn zorgverzekering regel en we hebben heel veel moeten declareren en het is nooit een probleem geweest.

17. Willowl

Willowl Actief lid

16 nov 2016
    313
    140
    43
    Ik zit bij Menzis, afgelopen jaar met een aanvullende verzekering (i.v.m. lactatiekundige e.d.), maar ik denk dat ik deze er nu afhaal. Al twijfel ik omdat mijn zoon al weken erg ziek is, maar we weten nog niet waar het door komt en ik niet kan overzien wat hij nodig gaat hebben. Gebruiken jullie voor kinderen de aanvullende verzekering?

Hier de knoop dus ook nog niet doorgehakt.:oops: Als ik mijn eigen risico omhoog zet naar 885, dan heeft dit geen invloed op wat mijn kinderen vergoed krijgen, toch? Gezien er voor kinderen geen vrijwillig eigen risico geldt?

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hier gebruiken we alleen de aanvullende verzekering voor Ortho en evt brillen (maar dit is een bonus als het erbij zit, daarvoor sluit ik geen AV af, want de kosten wegen niet op tegen de vergoeding)
    De rest wordt volgens mij allemaal wel redelijk vergoed via de basisverzekering. Ik ben bijv 3 kids met oogproblemen, operaties etc, nog nooit een rekening van gezien. En heb altijd m’n eigen risico op 885 en niet altijd een AV.
    Laatst toevallig van een eczeemzalf een eigen bijdrage voor m’n dochter, 5 euro of zo. Maar daar zou ik me niet voor verzekeren haha.

Willowl vindt dit leuk.
  19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    M’n man en ik.

IZA is over het algemeen altijd wat duurder dan andere verzekeraars. Maar hun tand dekking is bijv 100% tot x bedrag, terwijl een CZ bijv maar 80% tot x bedrag vergoed

Oja, ik heb m’n vrijwillig eigen risico wel op €200 staan, dus €585 eigen risico voor mij en m’n man enkel het verplicht €385.

Spectre vindt dit leuk.
  20. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Wij hebben IZA. Man en kinderen met een ruime aanvullende verzekering ivm ortho, podotherapie, bril en een tandartsverzekering. Ik met een basisverzekering en hoger eigen risico.
    Samen voor 350 euro. Hoeveel ik ook gezocht heb, ik vind het nergens goedkoper voor dezelfde voorwaarden.

G89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina