Blaasprobleem?

Discussion in 'De lounge' started by Sophie122, Jan 15, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sophie122

Sophie122 Lid

Aug 4, 2021
    96
    117
    33
    Female
    Dag dames,

Ik heb nu al bijna twee weken last van het gevoel dat ik constant moet plassen en het gevoel dat het moeite kost om mijn plas op te houden (wat gelukkig wel lukt).
    Het beheerst behoorlijk mijn dag en op kantoor voelt het enorm ongemakkelijk. Ik zit in een intensief project waarbij ik dagenlang samenwerk; ik kan me bijna niet focussen en zit constant onrustig op mijn stoel te draaien omdat ik bang ben dat ik mijn plas niet kan ophouden. Heel gênant.

het lukt dus wel om het daadwerkelijk op te houden maar als ik opsta oid dan voelt het soms alsof dat niet lukt.

ik heb tweemaal mijn urine laten checken op ontsteking. Maar die is niet gevonden. Huisartsassistente geeft aan dat ik het even moet aankijken.

het probleem is echt redelijk spontaan ontstaan. Ik had gehoopt dat het ook ineens over zou zijn. Sommige dagen is het erger dan andere dagen.

Is er iemand met tips? Of herkenning?

2. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,081
    1,072
    113
    Misschien voor je eigen geruststelling op kantoor menstruatieondergoed dragen? Dan zit je iets minder in de stress wellicht, mocht het toch mis gaan dan is het probleem een stuk kleiner.

Sophie122 likes this.
  3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,878
    6,405
    113
    Is je urine op kweek gezet ook? Soms komt er bij zo’n dipstick niks uit, maar bij een kweek wel. Qua klachten past het namelijk wel echt bij een urineweginfectie.

Sophie122 likes this.
  4. Meysss

Meysss Bekend lid

Jan 1, 2024
    569
    418
    63
    Female
    Ik zou nog een keer je urine laten controleren en vragen of ze het op kweek kunnen zetten.

Sophie122 likes this.
  5. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ja, ik ook.

Ben je met medicatie gestart of gestopt in die tijd? Sommige medicijnen geven beetje gedoe met plassen. Maar ik vind het ook echt als blaasontsteking klinken.

Meysss and Sophie122 like this.
  6. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Heb je een stressvolle periode (gehad)?

Sophie122 likes this.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Misschien naar een bekkenbodemfysio?

Sophie122 likes this.
  8. Sophie122

Sophie122 Lid

Aug 4, 2021
    96
    117
    33
    Female
    Dank voor de tips tot dusver :)

Ik heb in het verleden een nierbekkenontsteking gehad. Dus ze gaven bij de ha aan dat ze dat wel “aangevinkt” hadden maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen want die uitslag duurde toen een week.

ik ga ze bellen en vragen of er alsnog een kweek kan worden gemaakt. Wel vreemd dat ze dat na 2 weken niet zelf aanbieden.
    zou een blaasontsteking niet al over moeten zijn (vanzelf)?

verder geen stressvolle periode. Eigenlijk alleen stress hiervan.
    heb vorige week wel incontinentieverband gebruikt om mezelf zekerder te voelen. Maar eerlijk gezegd hielp het mentaal niet. En lichamelijk was het niet nodig.

Bekkenbodemfysio ga ik in mijn achterhoofd houden.

9. Cobon

Cobon Niet meer actief

Een kweek/dip duurt 24 uur (bij mijn huisarts tenminste). Zeker even bellen!

Sophie122 likes this.
  10. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Tot de uitslag vd kweek kun je proberen de blaas wat te verzuren.
    Dus citroen/limoen oid uitpersen in water en drinken. Blaasbacterien houden niet van zuur dus dit kan positief ondersteunen mocht het daarvandaan komen.

Zuul and Sophie122 like this.
  11. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ja dat verzuren ook idd. Ik kreeg als tip van een vpk in het ziekenhuis; voor je gaat slapen hoge dosis vit C nemen, dan zit dat de hele nacht in je blaas.

Sophie122 likes this.
  12. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,875
    2,875
    113
    Noord-Holland
    Wat doet dit project qua energie en mogelijkheid om rust te pakken? Hoe zit het met ambitie? Mijn eerste gevoel is meer pauzes, meer rust in hoofd en lijf en geen eindeloze dagen maken waarin alle energie naar buiten stroomt.

Sophie122 likes this.
  13. artie

artie Fanatiek lid

Sep 27, 2021
    3,561
    3,892
    113
    Female
    Ik heb het zelf een keer vergelijkbaar gehad, ook geen blaasontsteking gevonden maar toch antibiotica gekregen voor de zekerheid, en ineens kreeg ik een hele pijnlijke niersteenaanval na een paar weken en erna was dat gevoel weg. Bleek dus dat het kan dat er een niersteentje ergens op een zenuw duwt waardoor je dat gevoel krijgt. Ik werd ook echt heel geagiteerd van dat gevoel, heb op een bepaald moment mezelf gesondeerd omdat ik echt dacht dat mijn blaas overvol zat, was niet zo.
    Zeg niet dat het per se dit is he, maar dat gevoel kan dus ook bij andere dingen dan een blaasontsteking passen.

Sophie122 likes this.
  14. Sophie122

Sophie122 Lid

Aug 4, 2021
    96
    117
    33
    Female
    Dank voor alle reacties.
    Na de tweede negatieve urinetest bij de huisarts voelde ik me eigenlijk bezwaard om opnieuw te bellen. Ook omdat het advies was “even aankijken” en ik bijna twijfel of het niet mentaal is.
    Maar ik voel me nu toch wat zekerder om opnieuw te bellen.

Iemand vroeg hoeveel energie het project me kostte; ik krijg er vooral veel energie van. Dit is iets wat ik heel leuk vind om te doen. Maar er zit gewoon wel even een piek. Al met al zorg ik ook voor balans momenten, dus heb niet het gevoel dat dit de oorzaak is.

15. Vekl

Vekl Actief lid

Nov 26, 2022
    246
    158
    43
    Female
    Sowieso naar de bekkenfysio! Lijkt op een overactieve bekkenbodem.
    Kan komen door een blaasontsteking of andere infectie. Schimmeltje misschien? De infectie is relatief makkelijk te verhelpen maar de bekkenbodemspieren trainen is wel een werk.

16. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Hier dacht ik ook aan als het niet alsnog een blaasontsteking is. Dus naar de bekkenbodemfysiotherapeut is dan een goed plan.

17. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,224
    4,456
    113
    Female
    Hebben ze uitgesloten dat je niet een schimmel/bacterie hebt? Die kunnen dezelfde tekenen geven als blaasontsteking, maar komen niet uit een urinetest.

18. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ben je al wat wijzer?

Share This Page