Dynamisch of toch vast contract

Discussion in 'De lounge' started by Patatje1982, Oct 8, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    #21 Krulpeterselie, Oct 10, 2023
    Last edited: Oct 10, 2023

Ah dat is duidelijker inderdaad. Ik kom alleen qua maandbedrag met dezelfde ingevulde gegevens op 50 verschil op jaarbasis. Blijft soms zo onduidelijk waar dat dan in zit. Bij Eneco ben ik iets meer dan 4 euro meer kwijt per maand en daarvoor ga ik niet overstappen. Maar puur gekeken naar de tarieven per kwh/m3 scheelt het gek genoeg wel flink.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #22 Devilschase, Oct 10, 2023
    Last edited: Oct 10, 2023
    Eneco en vattenfall scheelt bij mij nu 98 euro per maand. Ik betaal nu 320 euro per maand aan Eneco. Mogelijk krijgen we nog wel iets terug.

Maar daarbij vind ik Eneco ook een verschrikkelijke maatschappij. Botte onvriendelijke medewerkers, doen werkelijk helemaal niets voor hun klanten en is de enige maatschappij die constant hun prijzen verhoogd terwijl andere maatschappijen verlagen. Als je dan aan ze vraagt hoe dat nou kan krijg je als antwoord: nou dan zeg ik toch uw contract voor u op, gaat u ergens anders heen.

Heb echt een aversie gekregen tegen ze.

3. Krulpeterselie

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Wij gebruiken niet zoveel energie maar het zou wel meer kunnen uitmaken.
    Zeker omdat er een verschil zit in dag en nachtstroom en bij eneco dat hetzelfde is. (Vattenfall 0,30 en eneco 0,38). Met onze zonnepanelen gebruiken we overdag nauwelijks of niks. Wellicht dat we een optie krijgen voor stroomopslag. Dan zou het lonen om bij winterdag zonder zon die snachts op te laden en overdag te gebruiken (scheelt 5ct per kwh dan).
    Ons verbruik van 01-01 tot nu toe is 2500kwh en 189m3 gas en 1247kwh teruggeleverd. Volgend jaar gaat dat meer zijn omdat de panelen vas half juni dit jaar zijn geplaatst. Met de stroomopslag die we krijgen als het doorgaat (we hebben het aangeboden gekregen van iemand anders is het voor ons te kostbaar) zouden we dan bijna zelfvoorzienend zijn voor stroom. Misschien maar een aantal weken niet als het hele donkere dagen zijn dat de panelen niks doen.

4. Krulpeterselie

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113

Dat is fors inderdaad. Zowel het maandbedrag als het verschil. Wij hadden net voor die hele energiecrisis de boel vastgezet en dat loopt nu in december af. We hebben al die tijd vast gezeten voor 20cent stroom en 80 cent gas. Wij gaan dus sowieso fors omhoog of dat nu eneco of vattenfall is. Ik heb een maand geleden gebeld omdat ik toen al kon verlengen en toen gaf de medewerker aan dat ze iedere week nieuwe tarieven hebben ipv eens per drie maanden. Dat klopt maar het veranderd nauwelijks of ver achter de komma een beetje. Mijn ervaringen tot nu toe zijn wel goed maar ik kan altijd weer eens bellen. Ik deed dat voorheen elk jaar en kreeg dan een korting aangeboden op mijn jaarrekening die even hoog was als wat ik minder zou betalen bij een andere maatschappij. Maar als ze dat nu niet doen stap ik ook gerust over. Wel blijf ik liever bij een grote partij.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Oh mijn ervaring met de klantenservice is best oke eigenlijk. Ging wat mis bij de verlenging, ik kreeg een nieuw klantnummer en dat was niet de bedoeling (inzien van verbruikshistorie gaat dan mis).

Zit al jaren bij Eneco, ja duurder maar prima geregeld verder. Ook weinig issues mee gehad, dat scheelt allicht.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    En inmiddels is vattenfall in nog geen 12 uur tijd 7 cent per m3 duurder geworden.

7. Krulpeterselie

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Pfff. Wij hebben vandaag vast gezet bij eneco. Met ons verbruik was het verschil. €4,- per maand. Omdat je nog mag salderen is onze stroomrekening €0,- en we hebben wel een korting op ons contract gekregen.
    Door de toestand in Israël lopen de energieprijzen al weer een paar dagen op. Icm de aankomende winter durven we niet langer te wachten. We kiezen toch voor de vastigheid van een jaarcontract.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier gaf eneco geen enkele korting.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nu weer omhoog. 1.28 voor gas en 0.32 stroom.

Net op tijd vastgezet.

Share This Page