Mondwater met Chloorhexidine erin. Chloorhexidine doodt veel soorten bacteriën en remt de groei van schimmels en gisten. Was een tip van de tandarts van mijn man.
Vaak komt het door tandplak/tandsteen, keertje schoon laten maken bij de mondhygieniste. Verder is electrisch poetsen ook vaak effectiever, en tongschrapen met een schraper Verder elke dag stokeren. Je wil niet weten wat voor tandplak en andere zooi zich ophoopt tussen je tanden..
Alleen mag je die 0,12% maar max 2 weken gebruiken en worden je tanden en tong er bruin van.. Is eigenlijk voor tandvleesontsteking of na chirurgische ingrepen vd mond als je niet kan poetsen
mijn partner heeft na het poetsen ook nog wel eens slechte adem, en daarom gebruikt hij daarna Listerine. Helpt dan wel.
Ik zou zeggen cb 12 of listirine.. En elektrisch poetsen is sowieso beter dan met een handtandenborstel. En niet vergeten om je tong mee te poetsen Daar zitten de meeste bacteriën..
Listerine vind ik 10x niks vanwege de alcohol die erin zit.. is niet bepaald goed voor het tandvlees. Vind ik Meridol beter.
Zie op de CB12 website bij de FAQ dat CB12 ook alcohol bevat en chloorhexidine waar je tanden op den duur bruin van kunnen verkleuren en je ze moet polijsten bij de tandarts/mondhygienist om de kleur weer wit te krijgen. Alcohol in mondspoelmiddelen irriteert het tandvlees waardoor het kan ontsteken en de lucht 10x zo hard terugkomt. Vind 12,95 ook erg duur voor een fles.. Kun je beter een fles pure chloorhexidine zoals Perio Aid kopen voor 8 die geen alcohol bevat
inderdaad.. En dagelijks stokeren wat 9 van de 10 mensen niet doen.. Tussen je tanden komt ook tandplak waar men niet bij kan met een tandenborstel.. als je stokert zie je bij 9 vd 10 ook dat het erg begint te bloeden, wat een teken is dat het ontstoken is. Na 2 weken zal dat bloeden minder worden, en ook de ontsteking