Lana is ook geboren met een zwangerschap van 37w en 2d. Zij heeft alleen op een warmte bedje gelegen. en mocht na vijf dagen naar huis, omdat zij nog aan het infuus heeft gelegen om dat haar bloedsuikers lag waraen.
Nona is geboren met 34,4 weken. Ze woog 2330 gram en was 45cm bij geboorte. Niet heel klein dus! Ze was dan afgevallen tot 2125gram. Heeft ongeveer 4 dagen op couveuze gelegen met zuurstof, dat werd elke dag afgebouwd tot ze volledig zelf kon ademen. Dan heeft ze nog anderhalve week op couveuse in een gewoon bedje gelegen, wel nog aan de monitors. Toen ze naar huis mocht woog ze zo'n 2415gram! Morgen moeten we weer naar de dokter, hopelijk is ze goed bijgekomen.
Hoi, Onze dochter is geboren met 32 en 6 weken en was dysmatuur. Ze woog maar 1380 gram. Met 28 en 5 weken is bij mij pre-eclampsie ontstaan. Ik ben accuut opgenomen en heb 4 weken plat gelegen. Uiteindelijk heb ik het dus nog 4 weken kunnen rekken. Ze heeft wegens complicaties eerst op de nicu in het sophia gelegen. Daarna nog 4 weken op een "gewone"neonatale unit. Ze heeft daar ongeveer 2 weken in de couveuze gelegen. Daarna in een warmte bedje en daarna weer in een gewoon wiegje. We mochten haar mee naar huis nemen toen ze zelf alle flesjes kon drinken (dus geen sonde meer). Ze woog op de dag dat ze naar huis mocht 2055gram! Gewicht zegt niet zoveel. Als ze het goed doen en goed drinken en zichzelf goed op temperatuur kunnen houden mogen ze al snel mee naar huis!
Randi, dat is allebei. Voor bijna 33 weken is 1380 gram te weinig, dus dysmatuur. Mijn eerste dochter is geboren met 30 weken en zes dagen (prematuur) maar was voor die termijn ook nog te licht en te klein. (dysmatuur).
aaaah ok, hier in belgie worden de termen eigenlijk nooit te samen gebruikt omdat ze hier vinden dat je niet kan afgaan op bv 32 weken dat je kindje dysmatuur is omdat dit bv na 4 weken wel goed kon zitten op gewicht dus tot 37 weken gebruiken ze de term prematuur en daarna als inderdaad het gewicht en lengte afwijkt van het gemiddelte is het dysmatuur.
Hoi Randi, Onze dochter is prematuur en bleek ook dysmatuur. Ze had een zware groei achterstand bij mij in de baarmoeder door mijn pre-eclampsie. Mijn placenta en navelstreng werkten niet goed meer waardoor zij niet goed kon groeien. Ze noemen bij ons in Nederland een baby dysmatuur als het te klein is voor het aantal weken zwangerschap. Eigenlijk had ze met een zwangerschaps duur van bijna 33 weken over de 2 kilo moeten zijn!
Coby is geboren na 40 week en 3 dagen. Woog 1900 gram en was 43 cm. Heb dit van te voren niet geweten en ben thuis bevallen. Coby heeft 7 dagen in de couveuse gelegen i.v.m. een moeilijke start, 3 dagen op een warmtebedje, en daarna nog 2 dagen in een gewoon bedje om te zien of ze haar temp goed vast kon houden. Na 12 dagen mocht ze mee naar huis. Ze woog toen 2150 Anita
Sorry voor de late reactie lees het nu pas. Ja de oorzaak was een velamenteuze insertie. Waarschijnlijk is ze gestopt met groeien om en nabij de 31/32 weken. Anita
Hey, Mijn dochter Esmee is geboren met 39 weken, en was 43 cm en 2420 gr. Ik wist met 32 weken al dat ze te licht en te klein zou wezen... Groetjes
Zo denk je dat je kindje gezond geboren gaat worden na een zwangerschap van 40.5 week, en zo zit je hier te lezen naar ervaringen van andere mamma's met een dysmature baby. Eva is geboren met een gewicht van 2210 gram( lengte 47 cm) en we zijn nu net thuis na een week couveuse. Ook bij mij dachten ze dat het een normale volgroeide 7 ponder zou worden, en daarom ben ik thuis bevallen. Ze is met onderkoelingsbverschijnselen en suikertekort opgenomen in het ziekenhuis. Ze doet het nu hartstikke goed, maar het blijft eng als ze ze mager en klein zijn.