Dysmatuur; weerstand?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Miszy, 16 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miszy

    Miszy Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Hello!

    Ons zoontje is dysmatuur geboren met 38+4, 2400 gram en 45cm. Niet veelste klein maar wel een week in Z-H gelegen.

    Nu zit hij sinds +/- 4 maanden op de opvang voor 1 dag in de week en hij is letterlijk elk weekend ziek. Koorts, hoesten, al drie keer een loopoor gehad de laatste maand. Nu hoor ik overal dat dat normaal is & je er even doorheen moet gedurende het eerste jaar. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik het helemaal niet normaal. We zijn zelf zelden ziek maar dit breekt ook ons op ondertussen omdat we zelf ook geregeld ziek zijn nu.

    Ik zat zelf te denken om een gastouder te zoeken, minder kindjes dus minder ziektes. Maar misschien is dat te makkelijk gedacht.

    Ik ben benieuwd naar jullie meningen
     
  2. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik herken het wel. Mijn dochter is geboren met 2440 gram bij 40+2. De hele tijd dat zij naar het kdv ging was ze steeds ziek. Zodra ze opgeknapt was en weer kon gaan, was ze een paar dagen later ziek. Voornamelijk luchtweginfecties gepaard met spugen. Uiteindelijk is haar neusamandel verwijderd en ze heeft buisjes gekregen. Daarnaast krijgt ze elke dag een Echina Force tablet. Sindsdien is ze heel weinig ziek.

    Ik weet niet of het komt door het dysmatuur zijn. Ik heb haar wel altijd een kwetsbaar meisje gevonden.
     
  3. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik herken het wel. Mijn dochter is geboren met 2440 gram bij 40+2. De hele tijd dat zij naar het kdv ging was ze steeds ziek. Zodra ze opgeknapt was en weer kon gaan, was ze een paar dagen later ziek. Voornamelijk luchtweginfecties gepaard met spugen. Uiteindelijk is haar neusamandel verwijderd en ze heeft buisjes gekregen. Daarnaast krijgt ze elke dag een Echina Force tablet. Sindsdien is ze heel weinig ziek.

    Ik weet niet of het komt door het dysmatuur zijn. Ik heb haar wel altijd een kwetsbaar meisje gevonden.
     
  4. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hierr inmiddels 3 kinderen en eerlijk, ziek gaan ze toch worden dysmatuur of niet.
    De oudste is dysmatuur geboren maar ze is niet vaker ziek geweest dan haar zusjes die een normaal geboortegewicht hadden. En die gingen/gaan alledrie nog niet eens naar het kdv. En nu de oudste op school zit is ze ook niet vaker ziek dan andere kindjes op school. Dus ik denk echt dat de een simpelweg vatbaarder is dan de ander.
     
  5. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier ook een dysmatuur meisje (40+1 en 2740 gram), en vanaf dat ze zes maanden is, gaat ze 1 dag in de week naar de kinderopvang. En ja hoor, sindsdien is ze vaker verkouden dan niet. De dagen dat ze niet snotverkouden is sindsdien zijn op twee handen te tellen. Ze gaat nu bijna 4 maanden naar de opvang.
    Maar het hoort er wel echt vij. Ik hoor ook van iedereen om me heen dat de eerste winter het heftigst is. Ik denk ook niet dat het met dysmatuur te maken heeft. Wel is ons meisje nog steeds mini en ze eet ook niet heel goed, misschien dat kindjes met meer spekkies er ietsje minder last van hebben....
     
  6. kikibaby1988

    kikibaby1988 Actief lid

    28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    hier ook 2 dysmatuurtjes. beiden geboren aan 38 weken, oudste 2.500 jongste 2.100; er moet nog maar wat in de lucht hangen en ze hebben het zitten. haast iedere week is er iets. buikgriepje, lopende neus, verstopte neus, overgeven. deze week is het diaree. Ze gaan ook maar 1 dag in de creche. En ze komen dus iedere keer met een kadooke terug naar huis. Wel een geluk dat ik thuis kan blijven met hen, zou niet weten wat anders te doen.
    IK denk idd ook dat er een verband is tussen dysmatuurtjes en weerstand. Ze hebben natuurlijk niet veel op overschot; Oudste word 2 en is net geen 10kilo
     
  7. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Mijn mannetje is ook dysmatuur geboren, eerste 1,5 1x ziek geweest en 1x verkouden. Zit sinds sept op het kdv en is nu al vaker verkouden en niet lekker geweestbdan de 1e 1,5 jaar
     
  8. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Dochter dysmatuur op 12 weken tijd am 2x licht verkouden en nu met rs virus in ziekenhuis. Volgens ziekenhuis slaan infecties gauw over op de luchtwegen omdat de longen toxh wat kleiner zijn.
     
  9. Belony

    Belony Fanatiek lid

    11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ook dysmatuur geboren (37+6 en 2445 gram), maar ik herken het niet. Ja, hij is wel eens verkouden, maar hij is tot nu toe weinig ziek geweest en gaat al een jaar naar de kdv.
     

Deel Deze Pagina