Goedenavond, Twee weken geleden is onze dochter geboren. Na een zware bevalling (acute HELLP met uiteindelijk een keizersnede) is de borstvoeding de eerste dagen moeilijk op gang gekomen. Omdat zij niet genoeg kracht had om zelf te drinken en niet genoeg voeding binnen kreeg (ze viel snel af), ben ik in het ziekenhuis gaan kolven en krijgt zij de moedermelk middels een fles. Steeds heb ik haar weer aangelegd, maar de voeding haalt ze er niet uit. We hebben dit getest middels meerdere malen wegen direct voor en na borstvoeding/aanleggen. In het ziekenhuis hebben we met behulp van een lactatiedeskundige van alles geprobeerd, zoals een tepelhoedje (hielp wel iets voor het aanhappen, maar echt drinken deed/doet ze niet). Ondertussen snapt ze het aanhappen ongeveer wel, maar haalt ze nog steeds geen enkele voeding uit de borst. Het lijkt dan ook echt alsof ze goed drinkt, tot dat ze na een tijdje gefrustreerd raakt omdat ze de melk er niet voldoend uit krijgt. Het komt er nu dus op neer dat ik bijna alle voeding afkolf en zij slechts minimaal uit de borst drinkt. De productie is ruim voldoende, ik kolf het dubbele van wat ze op een dag drinkt. Er ligt dus zelfs al een voorraad in de vriezer. Is er nog een manier om mijn dochter alsnog zelf aan de borst te laten drinken of is het vergeefs? Ik wil graag moedermelk blijven geven, maar op deze manier hou ik het geen lange tijd vol...
Laat maar, heb een hardnekkige borstontsteking en hebben besloten het kolven straks af te gaan bouwen.
Wat vervelend voor jullie. Ik lees je berichten nu pas, door vakantie. Heb je nog vragen, dan hoor ik het graag. Succes verder en geniet van je kindje!