Hoi meiden, Graag wil ik hier mijn verhaal even doen .. Waar ik best van ben geschrokken.... Vorige week Ben ik door de verloskundige doorgestuurd Naar het ziekenhuis omdat ze dachten dat me vliezen waren gebroken.. Dit bleek echter niet het geval... Na wat voelen aan me buik vond de gynaecoloog dat mn meisje wat klein leek...en schatte ze haar op 2800grm Ze hebben daarom gezorgd dat ik een extra groei echo kreeg.. Bij de echo zagen we al snel dat ze achter loopt.. En zei de gyn ook dat ze kleiner is dan de gemiddelde baby !? Ben daarna nog bij een andere gynaecoloog geweest en die heeft extra gevoeld en die zei meteen nou dat is geen reus! Waarschijnlijk 2600grm ??! In word gek van de onzekerheid... Bij elke controle bij de verloskundige is gezegd dat ze niet achter liep met groei , en dat ik me geen zorgen hoefde te maken, ze had iets minder vet maar dat was niet erg volgens de vk. En nu dus in het ziekenhuis blijkt ze te klein..... Ook adviserden ze meteen dat ik onder cobtrole moest blijven in het ziekenhuis en ook een thuis bevallivg zit er niet meer in. Allemaal digen die even onvewachts komen en wat me onzeker maakt. Ik heb eerder 3d echo s gehad en daarop liep ze ook al wat achter ..aangegeven bij de vk maar die vond het niet nodig me daar druk over te maken.... Maandag moet ik naar de gynaecoloog voor weer een ctg en eerste afspraak ...ook had ik afspraak staan bij de verloskundige , maar ik neem aan dat ik daar nu dus niet meer heen moet ? Ik voel me zo onzeker en bang en iedereen die ik spreek zegt Het komt wel goed en iets kleiner is niet erg ... De kleine maakt ook nog geen aandrang om te komen en prima natuurlijk maar ik vraag me af of je in deze situatie niet eerder kan worden ingeleid? Of is dat niet nodig. Lichamelijk en gestelijk zit ik er best doorheen...me bekken en liezen doen zn zeer dat lopen al een drama voor me is...ook emotioneel zit ik er doorheen. Zijn er meiden waarmee ik kan kletsen en waarbij alles Goed is gekomen? Liefs
Pfff, ik snap heel goed dat je erg geschrokken bent en nu erg onzeker bent. Ik heb zelf dit zo niet meegemaakt, maar mijn meisje woog bij de geboorte iets meer dan 2600 gram en deed het verder prima. Ze was idd wel kleiner dan gemiddeld (45cm), maar het hoeft niet gelijk iets te betekenen. Nu groeit ze ook gewoon goed, ze volgt haar eigen lijntje. Ze is dus ze nog wel steeds wat klein vergeleken met andere kindjes van haar leeftijd, maar ze is gewoon gezond en ontwikkelt zich prima. Ik hoop dat je snel mag bevallen van een kerngezonde dochter!!
Wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt! Mijn zoontje was bij de geboorte 2665 gram en dus ook een kleintje, en ter geruststelling: hij deed het vanaf het begin meteen prima! We moesten alleen wel even in het ziekenhuis blijven zodat ze zijn bloedsuiker konden checken, maar dit was goed en toen mochten we de volgende dag gewoon lekker naar huis
Dankje meiden voor de geruststellende antwoorden! Ik ga er vanuit dat alles goed komt, dat praat ik mezelf ik steeds aan, alleen zat ik er heel erg mee...kan mezelf snel druk maken! Vind ook gek want volgens de vk groeid me kleine goed...en als ok dus niet in het ziekenhuis was geweest, en het niet zelf had aangekaart een extra echo voor de groei dan had ik dus gewoon thuis kunnen bevallen?! Want de vk zou me hier voor niet doorsturen naar een gynaecoloog want die vond niks mis met de groei.. Ik ga toch maandag de verloskundige nog even bellen en horen óf ik daar evengoed nog mag langskomen .....pff al die onzekerheid =( Ik ben blij te horen dàt jullie kindjes allemaal goed en gezond te wereld zijn gekomen en gewoon weer goed zijn bijgegroeid.. Hopelijk hier ook!
Kan mevoorstellen dat je je zorgen maakt. Ook omdat alles opeens zo medisch is. Maar maak je niet teveel zorgen. Een dysmature baby is uit je buik vaak beter af, dus ik zou zeker overleggen om op korte termijn te worden ingeleid en duidelijk aangeven dat je er lich. en geest. Doorheen zit! Ons amnnetje was 2500 gram bij zijn geboorte en had het wel eventjes zwaar (infuus ivm suiker en sone ivm drinken) maar na een opname van 8 dagen op de moeder kind afdeling (ik lag bij hem met een ks) mochten wij lekker naar huis en het ging gewoon verder helemaal goed met hem. Hij is nu nog wel steeds kleiner en dunner dan leeftijdsgenootjes, maar dat kan ook gewoon aanleg zijn natuurlijk! Vraag in het ziekenhuis gewoon goed door wat zij zelf verwachten, voorstellen en willen plannen voor jouw bevalling en wat er allemaal gebeurd/kan gebueren na de bevalling zodat je goed voorbereid bent. Dysmatuurtjes groeien op tot grote sterke volwassenen hoor. Verder; pak je rust! Jij en je kindje krijgen het nog druk zat Succes met bevallen!
Dankje purk! Me rust pakken doe ik ook juist nu, Daarnaast kan ik ook niet veel vanwege verschrikkelijke pijn in me liezen en me hele onderkant...5 min lopen red ik al niet.. Toch blijf ik het raar vinden dat me verloskundige en meerdere dit noot zij opgevallen, als dit allemaal niet bekend was stond gewoon de thuis bevalling nog in planning...want volgens de vk is ze niet te klein. Ik ga maandag óverleggen met de gynaecoloog en wil graag ook nog even naar de vk toe horen hoe hun er over denken. Zolang de kleine na de geboorte maar goed gat groeien dat is het belangrijkst! Echt een schatting kwa gewicht konden ze bij mij ook niet maken de een zegt 2600 en de ander 2800...mogt ze daar tusen zitten mag je dan soiezo niet meer thuis bevallen ? Ben blij dat jou mannetje het goed doet! Ik zelf ben met 34weken geboren en ben zelf niet lang van stuk. Maar volgens me moeder zat ik ook snel weer op gewicht dus ik houd dat ook maar een beetje voor me als geruststelling
Ook ik snap dat je geschrokken bent, maar tegenwoordig houden ze in het ziekenhuis alles goed in de gaten! mijn beide kindjes waren 1920 gram(zoontje) en 2425 gram(dochtertje). Mijn zoontje is nu bijna 4 en is net zo groot als zijn leeftijdsgenootjes en het gaat goed. Mijn dochtertje van 18 maanden ligt gelijk met haar leeftijdsgenootjes met het gewicht en lengte. Ze hebben beiden het eerste jaar echt een flinke groeispurt gehad. Mijn man woog met de geboorte 2100 gram en is nu een lange vent van 1.87 meter! Wil je meer weten, vraag het gerust.
Hallo, Bij mij was het juist andersom, bij de groeiecho's zeiden ze dat hij voor liep dus dat we rekening moesten houden met een aardig groot kindje. Bij de geboorte woog aaron ook maar 2795 gram.. Maar hij doet het ontzettend goed!! Als je kindje maar gewoon groeit in een stijgende lijn straks is er niks aan de hand toch? Ik vind het eerlijk gezegt alleen maar mooi zo'n dun kindje. Door veel rust en lekker liggen groeit je kindje ook sneller he! gewoon nog even lekker genieten van de zwangerschap en straks van je mooie slanke meid! Wordt gewoon een fotomodel (H) haha.
Dankje! Ik ga er vanuit dat alles goed gaat. Ik las hier in een ander topic dat nogtnje kindje een gewicht hebben van 2500gram dat je dan evengoed thuis mag bevallen? Of is het dan standaard ziekenhuis? De gynaecoloog gaf mij de optie thuis of ziekenhuis...dus ga nog is vragen wat de vk er nog echt van vind..
Ik weet het niet hoor (ik moest sowieso in het ZH bevallen vanwege zwangerschapsvergiftiging) maar moet een dysmatuur kindje dan na een eventuele thuisbevalling niet alsnog naar het ziekenhuis? Misschien weet een van de andere dames hier dat?
Dat vroeg ik mij dus ookal af, Maar had eerder hier gelezen ook iemand met een dysmatuur kindje En die mogt gewoon thuis bevallen. Ik ga het voor de zekerheid nog maar even navragen in het ziekenhuis en bij de vk. Verschilt denk per persoon....
bij mij wisten ze het dan niet maar ik mocht gewoon thuis bevallen? volgens mij is het alleen met prematuur kindjes dat je in het ziekenhuis MOET bevallen. Ik moest naar het ziekenhuis omdat hij in het vruchtwater had gepoept en omdat ik zwangerschapsvergitiging had.
Hier zëi de gynaecoloog ook dat het niet moest , ze stelde me de keuzen maar het leek hun beter. Was even benieuwd of hier meiden waren die oók soiets hebbben megemaakt , En of je in het ziekenhuis bent bevallen of gewoon thuis. Volgens mijn vk zag ze geen reden dat ik niet thuis zou mogen bevallen maar dat is dus nog even overleggen maandag.
Niet teveel zorgen maken! Mijn dochter is 3,5 jaar geleden geboren met 2572 gram en 44 centimeter...alle toeters en bellen gingen af want niemand had verwacht dat ze zo klein zou zijn, liep in het ziekenhuis bij de gyn, maar het was niet opgemerkt. Nu is ze ongeveer zo groot als haar leeftijd genootjes, en super bijdehand, je merkt werkelijk aan niets dat ze zo klein was! Hoe het zich verder ontwikkeld weet niemand maar tot nu toe merken we er niets van! Geniet nog ff van je laatste weken en maak je niet te druk!
Hier ook 2 dysmature kindjes. Eerste dochter met 2350 gram en de tweede met 25500 gram. Onze eerste dochter moest 2 dagen blijven ter controle en de tweede mocht meteen mee naar huis. Ze hebben allebei de achterstand binnen 3 maand ingehaald en zitten nu prima op schema! Ik moest wel bij beide kindjes in het ziekenhuis bevallen en beide zijn ingeleid.
ik ben met 28 wkn zwangerschap door gestuurd na het ziekenhuis. E. Liep zon 3 weken achter op groei. een hoop echo's etc gehad en dinsdags 9 nov. is ze nog geschat op 2200 gr. ( was toen 38weken zwanger) 11 nov. ben i bevallen, wel in het ziekenhuis, voor de couveuse / kinderarts etc. E. woog 2765 gr! kinderarts en couveuse waren totaal niet nodig! ik was vol in angst of ze zwaar genoeg was etc. hun reactie toen ik zei dat 't lekker geschat was, was; tja mevr. het is en blijft een schatting. is alleen maar beter dat ze het zo goed in de gaten houden toch?
Hier ook een kleintje die steeds achter liep op de groei. Uiteindelijk inderdaad geen reus, maar het viel mee. En door een enorme groeispurt is ze van de onderste lijn naar boven de gemiddelde lijn gegaan.
Mijn dochter woog 2010 bij de geboorte (38 weken met KS). Destijds had de Vk niets gemerkt, werd doorgestuurd ivm met minder leven. Schatting was toen 5 pond, maar uiteindelijk slechts 4 pond dus. Maar ze doet t hartstikke goed nu, klein popje van 4 jaar nu! Nu in verwachting van zoon, wordt ook een kleintje. Elke twee weken groei echo's gehad en regelmatig werd er verkeerd gemeten. Behoorlijk frusterend steeds! Op een gegeven moment bleek hij 5 weken achter te lopen en zou hij zijn afgevallen! Heel weekend in de stress, en na een nieuwe meting bleek hij gewoon op zijn eigen curve mee te groeien. Wel net iets onder de onderste lijn! Gewicht op 36 weken is 1975 gram. CTG's zien er goed uit, deze krijg ik nu iedere dag (thuismonitoring). Hopelijk houdt ie het vol tot 38 weken. Laat je niet helemaal gek maken door de schattingen, want ik lees/hoor regelmatig dat ze er flink naast zitten!
Mijn jongste woog 2530 gram en 46 cm en mocht de zelfde dag nog naar huis. Met me 2de de laatste weken in het zh ivm geboorte gewicht 1st en deze bleek volgens de echoscopist aan de kleine kant te zijn. Echter toen de gynecoloog ging meten was hij ineens al een kilo zwaarder. En 2 weken later was hij die kilo weer lichter. Elke week aan de ctg gelegen. En uiteindelijk met 38 weken ingeleid( was achteraf niet nodig want had toen al 4 cm, en daar niks van gemerkt. Hij is geboren met 2700 gram en 47cm en de gynecoloog vond hem helemaal perfect. Ze vond het zelfs onzin dat de kinderarts zou komen. Maar bij hem ook toch dezelfde dag naar huis. Knulletjes zijn ook zo gezond als maar zijn kan. Volgens de gynecoloog is het zo standaard dat kindjes steeds groter geboren worden en een tijd geleden 2500gr niet eens te klein was.