Hallo, Even een vraagje, onze zoon is nu 18 dagen oud en krijgt BV. Het drinken gaat erg goed, hij groeit heerlijk op mijn melk (slagroom??). Vanmorgen heb ik em namelijk laten wegen en hij is in een week tijd 520 gram gegroeid! Is dat niet teveel?? Kan dat kwaad? Ik voed op verzoek en geef em daarom soms om de 2 a 2 1/2 uur alweer. Moet ik misschien proberen de tussentijdse periodes wat langer te maken? Ik hoor graag van je! Bedankt!
Hoi, Hoe gaat het nu met de groei? Inderdaad is 520 wel wat boven gemiddeld maar ik zou me geen zorgen maken. Uiteindelijk stelt zich een vraag en aanbod in en zal de groei ook stabiliseren. Je schrijft nu dat je om de 2 - 2,5 uur voedt. Ik zou inderdaad kijken of je daar niet minstens 3 uur van kan maken. Dat scheelt per dag wel 1 voeding en je hebt meer tijd over voor je zelf. Probeer hem 2 kanten te geven. In elk geval 1 kan t leeg laten drinken en de andere als toetje.. Misschien na wat verschonen. Misschien pakt hij dan net dat extra slokje waarmee hij wel 3 uur kan wachten. De eerste weken is het toch zoeken naar een balans. Succes Ilse
Hoi, Eergister weer gewogen en hij is inmiddels al 5200 gram, dus groeit nog steeds zo'n 500 gram per week! Ik probeer er steeds 3 uren tussen te laten zitten, maar dat lukt niet altijd helaas. Ook is hij vaak na 1 borst (waar hij 10 minuten drinkt) vol, valt dan in slaap en ook na een schone broek is hij niet altijd wakker te krijgen. 's Nachts houdt hij het wel vaak zo'n 4 uren vol en wil dan ook de tweede borst nog drinken. Is er iets dat ik kan doen dat mijn melk iets minder vet wordt? Zodat ie minder snel groeit? Heeft het invloed omzelf meer te drinken dat de melk dan dunner wordt? Groetjes!
Hallo Nou, hij doet het in elk geval super op jouw melk. Je hebt denk ik ruim voldoende melk. Dat hij aan 1 borst genoeg heeft is niet erg. Heb je wel het gevoel dat je borst leeg is als hij klaar is met drinken? Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over de samenstelling van jouw melk. Hij is precies goed. Alleen drinkt hij gewoon lekker vaak/veel. Je hoeft en kan niets doen aan de samenstelling van jouw melk. Genoeg drinken is bij BV zoiezo goed. Een mens heeft 2 liter vocht per dag nodig. Het is niet zo dat je door veel drinken waterigere melk krijgt. MM wordt gemaakt uit bloed. Je bloed wordt niet ineens dunner als je meer drinkt........ Misschien kan je toch proberen de tijden tussen de voeding te rekken door eerst te spelen/.verschonen etc zodat de voeding iets wordt uitgesteld. Evt eerst nog in een badje kan zomaar een half uurtje uitstel geven. Ook lekker wandelen buiten in de draagdoek of in de wagen doet wonderen. Als dat allemaal niet helpt dan kan je kijken hoe het met jouwmelkproductie zit. Meestal hebben moeders die ene dergelijke groei zien bij hun kindje last van te veel melk. Als je denkt dat dat ook zo is dan kunnen we kijken of we de melkproductie kunnen afremmen. Lees er vast wat over op: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding en dan met name het stuk over te veel melk en over hyperlactatie. Al vast succes en ik lees het wel verder Ilse