Chiropractor of osteopaat?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Elf84, 15 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wie kan mij het verschil uitleggen tussen de 2 disciplines?

Ik wil graag iemand bezoeken met mijn dochter ivm onrust, kleine problemen met zuigen/slikken, overstrekken en refluxachtige klachten. Ze is dmv een stuitbevalling geboren en ze is randprematuur (geboren met 36+2).

Wat kunnen jullie me aanraden en waarom?
    Bedankt alvast :)

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Niemand die wat meer kan vertellen?

Ervaringsverhalen ook zeer welkom!

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hi Elf, mijn moeder werkt bij een chiropractor en zij hebben heel veel ervaring met babies!
    Ik zal je de link toesturen via FB.

Er komen bij hun super veel baby's binnen die een (kleine) blokkade hebben in hun wervelkolom. Meestal na een aantal behandelingen zijn het ineens hele chille baby's!

Verschil met osteopaat weet ik niet, maar weet dat chiropractoren een universitaire studie hebben afgerond. En osteopaat is een hogere beroepsopleiding.

Vind in dat geval een behandeling van iemand met een wetenschappelijke opleiding fijner.
    Maar dit is puur op gevoel, omdat ik niet bekend ben met een osteopaat.

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Dank voor de info!! :)

5. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet het verschil niet uit te leggen, maar wel ervaring met ostheopaat. Ik moet zeggen bij ons heeft het weinig verschil gemaakt, maar dat komt misschien omdat onze dochter bleek last te hebben van haar darmen wat de rest van haar klachten veroorzaakte/versterkte.

6. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Hier goede ervaring met osteopaat. Kleine is behandeld vanwege voorkeurshouding, nekklachten en buikklachten (ook darmproblemen). Hij is met 37 weken dysmatuur geboren. Ik geloof dat een osteopaat een meer alternatieve werkwijze heeft. Ik ben er zelf ook onder behandeling en wat mij aanspreekt is dat ze me voorzichtig aanpakt en mijn lijf voorzichtig weer recht zet. Ik heb geen ervaring met een chiropractor, dus helemaal vergelijken kan ik het niet. Volgens informatie die ik heb gelezen behandelen ze in ieder geval dezelfde problemen bij baby's.

7. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik lees meer ervaringen met een osteopaat dan chiropractor (ook op andere forums etc). De lactatiekundige die mij heeft begeleid had ook een lijstje met mensen die wellicht konden helpen, maar dat waren ook osteopaten en chiropractors. Misschien dat er gewoon weinig verschil in hun werkwijze/resultaten zit.
    Heb inmiddels een afspraak bij chiropractor gemaakt en zal laten weten hoe dat was!

8. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik geloof dat osteopaat meer op zachte weefsels richt om daar het lichaam weer mee in balans te krijgen.
    Ik ben zelf erg fan.

Maar ik heb ook geen ervaring met chiropraktor. Ik dacht dat deze meer op de wervel enzo richtte.

9. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Goede ervaring bij de chiropractor! Richt zich meer op wervelkolom en zenuwen. Dl is gecontroleerd op alle reflexen, helemaal prima. Daarnaast duidelijke spanning te voelen in nek thv C2 (nekwervel) en dit is mbv een activator wat gestimuleerd, of hoe je dat ook noemt. Ze vond t alleen niet zo leuk, schreeuwde de hele tent bij elkaar maar na de behandeling heerlijk geslapen.

10. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Maar dit doet de osteopaat dus ook!
    Bij mij is ook mijn rug gekraakt en bekken recht gezet (doen ze bij baby's natuurlijk niet).
    Ik moet er vrijdag weer heen en zal eens vragen wat het verschil nu precies is want nu wil ik het ook wel weten ;)

11. Elf84

Elf84 Niet meer actief

hihi :) ben erg benieuwd! hoor het graag van je :D

Deel Deze Pagina