Hoi allemaal, nu Thomas bijna 6 maanden is, kunnen we stoppen met Nenatal 1 (prematurenvoeding) en aan de opvolgmelk. Thomas krijgt nu al vloeibaar fruit en binnenkort gaan we lekker van een lepeltje eten! Maar: we moeten dus een geschikte opvolgvoeding zien te vinden, maar heb echt geen idee welke...? Thomas spuugt veel en heeft moeizame ontlasting, maakt dat nog uit welke opvolgmelk je kiest? je hoort ook wel eens dat het allemaal uit dezelfde fabriek komt en dat t dus niks uitmaakt.... Tips van iedereen zijn heel welkom! Oh ja: Thomas krijgt nu nog 5 flessen 170 cc (dus 150 met 5 schepjes) en het vloeibare fruit als extratje (en 's middags wat water met diksap als ie dorst heeft). Hoe kun je nu het beste over naar fruithapjes en 4 flessen? Ik ben bang dat als ik gewoon in 1 keer over ga naar 4 keer 200 (dus 180 met 6 schepjes) dat ie het nooit op krijgt en dat ie nog meer spuugt.... Of moet je de fruithap dan zien als vervanging en kan ik 150 met 5 schepjes blijven geven? Volgens de KA moet ik ophogen maar met zo'n spugertjes als Thomas zie ik dat niet zo zitten....
hier kruidvat eigen merk. prima spul. meiden vinden het lekker en mijn bankrekening ook. friso lusten ze niet. en emani lust ook geen omneo
Wij zijn overgestapt van de Nutrilon naar de Friso. Dat bevalt prima. Friso is minder bitter dan de Nutrilon. Je hebt daar ook een variant van voor spugende kindjes en moeilijke ontlasting. Maar je kunt ook gewone gebruiken en er dan jbpm door doen. Dat doen wij en dat gaat erg goed. Hij poept 1 a 2 keer per dag, dus ook daar geen problemen mee. Wat het fruit betreft, dat kan een fles vervangen. Wat wij doen is: 7.30 fles 180+6 9.30: fruit 11.30: bordje rijstebloempap van 180+6 en rijstebloem 15.00: fles 180+6 17.30: groente 19.30 fles 180+6 Hij krijgt tussendoor af en toen wat water, maar dat gaat echt om maar hooguit 20 of 30 cc per dag.
@ mailaika: hoeveel fruit of groente geef je dan? En geef je uit een potje of vers? En als je vrij dicht op elkaar geeft, zit ie dan niet proppie vol? Thomas is natuurlijk nog wat jonger (en waarschijnlijk ook lichter) dan Patrick, dus zou jij dan 4 keer 150 +5 geven ipv 5 keer en dan en 1 keer fruit gaan geven van ? gram/cc? Of meteen twee keer groente/fruit? Pffftt, ik vind t maar ingewikkeld...
Ik geef Friso Comfort. Dit is met jbpm, tegen spugen en moeizame ontlasting. Ik ben hier heel erg blij mee. Ik heb ook Nutriton standaard en Omneo gehad, maar op deze voeding gaat het veel beter. Ik ben nu net over op de opvolgmelk. Ze krijgt nu om 8 uur een fles van 200cc, om 12 uur pap van 200cc melk, een liga en rijstebloem, om 15.30 100gr fruit met daarna een fles van 135cc, om 18 uur 120gr groente en om 19.30 een papfles van 200cc melk. Ik zou de bijvoeding rustig opbouwen. Eerst het ene, dan pas het andere. Ik ben ook weer een tijdje gestopt met de groente omdat ze inderdaad te vol zat doordat het te dicht op elkaar zat, maar nu gaat het wel goed.
Als ik een potje geef dan geef ik bijna een heel potje van 200gr, van de groente ook. Als het vers is dan kijk ik wat hij wil, het is dan een mengsel van groente, beetje aardappel en beetje vlees. Fruit is 1 a 1,5 stuk in de blender. Hij zit wel vol denk ik, maar als hij niet wil dan neemt hij het niet en anders buffelt hij lekker door. Met je andere vraag kan ik je niet helpen, ik weet niet wat ik zou doen. Wij gaven al snel flessen van 180+6.
hier 8uur 210 cc + pap 10.30 fruit. 1 a 1.5 stuk geblend 12.00 180+6 Slapen 15.00 180+6 18.00 groenten (mischien 100 gram) meestal maak ik het zelf 19.30 180+6 (soms ietsje meer) dan naar bed Flessen gaan niet altijd op, en akeesh eet eigenlijk amper groenten en fruit. enkele lepeltjes.
ik zie dat jullie allemaal ook de laatste fles om 19u30 geven. Slapen ze dan door tot de volgende ochtend zonder morrelen? Wij geven nog steeds een 22u00 voeding. Dara moet ik hem dan wel voor wakker maken, maar hij komt 's morgens wel al om 6u00. Dus ik vrees dat als ik de laatste voeding al om 19u30 geef, dat ie dan ergens midden in de nacht komt.. Hoe hebben jullie dat gedaan? Afgebouwd of in één keer? Bedankt trouwens voor al jullie antwoorden. Heb ik toch een beetje een houvast wat andere mamma's doen... Als Thomas weer beter is, gaan we maar eens uitproberen wat werkt en wat niet!
Ja, Patrick ligt rpond 20.30 uur in bed en slaapt dan door tot de volgende morgen 7.00uur. Meestal horen we hem niet en vaak moeten we hem 's morgens wakker maken. Alleen afgelopen nacht heeft hij een paar keer een tijdje liggen kletsen. Maar er komen een paar tanden aan, dus daar zal het wel aan liggen. Wij hebben de tijd tussen de fles van 19.30 en die van 22 uur steeds meer naar elkaar toegebracht. om de paar dagen een kwartier eerder de laatste fles geven. Al heel snel zat het zo dicht op elkaar dat we zonder problemen de laatste fles om 19.30 konden geven. Maar je zult echt moeten proberen hoe dat bij Thomas werkt. Je merkt snel genoeg of hij 's nachts eerder gaat komen, of niet. Succes!
Ik ben echt in een keer gestopt met de fles van 23 uur. Waarschijnlijk worden ze 's ochtends wakker omdat ze uitgeslapen zijn en niet van de honger. Bij mij was dat wel zo in ieder geval. Het maakte niet uit of ik die laatste fles wel of niet gaf, ze werd 's ochtends even laat wakker. Wel heb ik toen de fles van 19 uur als papfles gedaan, dat deed ik altijd bij die van 23 uur.
Ik lees even mee want met een paar weken is het bij Lune ook zo ver, eerste fruit en groente hapjes . Ze drinkt nu ook nog 5 flessen van 150+5 schepjes. En die drinkt ze vaak niet eens leeg. Dus hoe dat straks zal gaan.. Geen idee want ik heb nou niet het idee dat ze een fles van 180cc wegkrijgt.. En de laatste voeding krijgt ze om 23u, lijkt me ook wel lekker als dat een paar uurtjes eerder is Ze krijgt trouwens pepti ivm koemelkallergie dus wat voor opvolgmelk je zou kunnen geven, geen idee..
Meiden, ik ga t vandaag gewoon proberen: 4 flessen en fruit. Vanmorgen om 6u00 (later lukt tot nu toe echt niet...) heeft ie 195cc van de 210 gedronken! Ultiem record dus! Nu net nog een restje (65 cc) vloeibaar fruit gegeven en iets van 20 uit een potje om aan te vullen, want meneer had nog honger! Niks gespuugd; alles er in (at keurig van het lepeltje!) en hij is nu in slaap gevallen! Ben benieuwd hoe laat ie nu komt voor de volgende fles en of ie weer zo veel op krijgt.... We hebben besloten vandaag de laatste fles om 20u30/21u00 te geven en dan af te bouwen. Cold turkey naar een uur of 19u30 leek ons toch een minder goed plan. Hopen dat hij er dan met een week of twee aan gewend is en dan stappen we over op de opvolgmelk (keuze nog niet gemaakt welke...) Hij lijkt in ieder geval op te knappen en minder ziek, want anders drink je ook geen 195 cc toch?
hoi hoi, gisteravond om 21u00 de laatste fles gegeven. Uitgezonderd van een hoestbui om 04u00 vannacht heeft hij verder doorgeslapen tot 05u45 (wat hij meestal doet! Een goed begin dus. Vandaag heeft ie tot nog toe ook als z'n flessen en iets van 100 gr fruit gegeten. Het lijkt wel of ie alleen maar meer honger krijgt.... Tot nu toe (gister en vandaag) heb ik het zo gedaan: 6u00: 210 cc 9u45: 100 gr fruit 13u00 210 cc 17u00 210 cc 21u00 (vandaag probeer ik 20u30): 210 cc als dit goed blijft gaan en hij blijft zo'n hongerige indruk maken (echt ineens, snap er niks van... terwijl hij eerst met moeite 5 keer 170 wegkreeg), dan moet alles een stukje korter op elkaar en dan gooi ik er rond etenstijd ook nog een groentehapje tussen Lijkt t ergens op?
goed gedaan mary woods. best lekker he dat je de avonden weer voor elkaar hebt ben jij trouwqens uitgenodigd voor e ouderavond van het VU 10 juni?
@ mj, ja dat scheelt wel. Nu zijn we tenminste klaar met badderen en de fles zodra alle films beginnen! Nee, door wie ben je uitgenodigd? Ben ook geen lid van de VOC, dus vandaar misschien. Wat voor avond is het?