dysmatuur geboren, hoe in de toekomst?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door conny75, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Lisa is op 27 oktober 2008 dysmatuur geboren. Nu vraag ik me af of ze er in de toekomst nog hinder van zal ondervinden. Ze is nu 20 maanden en ze heeft medisch best wel wat meegemaakt.
    2 Weken na haar geboorte werd ze met spoed opgenomen ivm een pneumokken bacterie, toen ze 6 maanden was kreeg ze extreem de waterpokken. Nu is Lisa 20 maanden en heeft bijna dagelijks koorts, via onderzoek is er uitgekomen dat ze Pfeiffer heeft.
    Pfff het zit haar ook echt niet mee.
    Ze is nog steeds heel klein en fijntjes. Nu weet ik natuurlijk niet of haar medische dingen te maken heeft met het dysmatuur zijn, maar ik begin het me nu toch echt af te vragen.

    groetjes
    conny
     
  2. Iris is van 29-11-2006 wat ik wel heb met Iris dat ze vrij gauw ziek is en dan bedoel ik verkouden maar of dat er mee te maken heeft weet ik niet helaas..
     
  3. 123miesje

    123miesje Bekend lid

    5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik heb met onze dochter nooit veel last gehad. Behalve het eerste jaar op de kleuterschool, maar dat schijnt heel vaak voor te komen. Het is een meid met een gemiddelde lengte en een iets lager gewicht maar ze is levendig en gezond. Wel het eerste jaar veel problemen gehad, slechte hoofdbalans, overstrekken, reflux en buikpijn. Voor die buikpijn is ze vorig jaar nog apart behandeld door een osteopaat en het gaat stukken beter.
     
  4. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    mijn meisje is ook nog steeds heel klein,

    en we blijven ook al vanaf het begin af aan sukkelen met haar.. ook heeft ze een tijd gehad dat ze standaart om de 2 weken ziek werd en koorts kreeg en bijna niet meer wou eten/ drinken.

    het eten/ drinken gaat nu Gelukkig! goed, want dat heeft echt heel lang geduurd, maar het slapen is nog steeds een dramatje elke nacht, en ze gaat ook nog 1x in de 2 a 3 weken naar de osteopaat omdat ze anders helemaal vast zit.

    wij zitten ook met haar bij de kinderarts, en ze heeft ook al een slikfoto, en hp-metrie gehad in het ziekenhuis ivm reflux en dat moeilijke drinken enal... owja, deze vrijdag krijgt ze ook weer een echo van haar heupje, want misschien is 1 beentje wat langer als de andere..

    kdenk dat ze dus altijd wel klein zal blijven, maar verder weet ik ook niet hoe of wat! afwachten!
     
  5. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Lisa heeft ook al vanaf haar geboorte steeds weer medische problemen. Nu heeft ze de Pfeiffer achter de rug en nu zijn haar keelamandelen ernstig ontstokken. Op zich zijn het allemaal wel dingen die ze anders ook kan krijgen maar het valt mij op dat ze in haar 20 maanden die ze is, heel vaak ziek is en hoge koorts heeft.
    Ze krijgt nu (weer) een antibiotica kuur en als de klachten minder zijn en ze weer wat beter is gaan ze kijken hoe en waar het allemaal vandaan komt.
     
  6. Agatha

    Agatha Fanatiek lid

    16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Jeetje, wat interessant om dit van jullie te horen! Klinkt alsof het toch wel een langduriger effect heeft!
    Ik ben weer gaan werken toen ons ukkepukkie 4 mnd was. Op de vertikale groep raakte ze overprikkeld, ging beter op een horizontale. Sinds ze naar de chreche gaat is ze altijd in meerdere of mindere mate verkouden geweest. Ze heeft een paar keer ventolien (pufjes) moeten gebruiken om haar longetjes weer leeg te krijgen. Tussen de 1 en 2 jaar heeft ze een paar keer flinke koorts gehad. Laatst zijn haar keel- en neusamandelen geknipt, die waren extreem vergroot en ontstoken. Het lijkt nu weer goed te gaan.
    Ze is nu 2 jaar en 4 maanden en draagt maatje 86, weegt 10 kg. Dat woog ik toen ik een jaar oud was.
    Ik ben benieuwd hoe het met andere dysmature kindjes gaat, daar hoor ik zelden iets over.
     
  7. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Nou Lisa is weer ziek geweest. De arts heeft nu besloten om haar door te sturen naar een andere kinderarts in het ziekenhuis. Lisa is sinds januari niet meer aangekomen in gewicht. Ze is wel 4 cm gegroeit maar ze weegt nu 8640 gram terwijl ze 20 maanden is. Ze woog in januari precies het zelfde, we hebben op het bureau haar zelf 4 keer op de weegschaal gezet om te kijken of het wel klopte.

    Op 26 juli kunnen wij bij de arts terecht, ze wordt dan door 2 artsen onderzocht om te kijken waar haar klachten vandaan komen.

    groetjes
    conny

    ps ik ben blij dat we nu 2 dagen wat koeler weer hebben, zo kan Lisa een beetje bij komen
     
  8. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Het valt mij op dat heel wat ouders van dysmature kindjes problemen hebben. Hier gaat alles nog steeds goed (hout vasthouden). Anna is wel aan de kleine kant, maar de verhouding zit goed. We merken wel dat ze een klein beetje achter zit qua motorische ontwikkeling, maar dit is bijna niet merkbaar.

    Dat verkouden zijn is bij ons ook opvallend. Zolang ze naar de dagmoeder gaat heeft ze er veel last van, nu is ze al een week thuis en eindelijk begint het te beteren. Ik denk dat het iets typisch is. Zijn ze net genezen worden ze alweer besmet door een ander kindje.
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn dochter is al weer bijna 8, ze was ook dysmatuur.
    Ze is nog steeds de kleinste en lichtste van de klas (1m16, 17 kilo) en gaat elk jaar op controle bij de kinderarts om haar groei in de gaten te houden. Die is overigens steeds netjes volgens de onderste curves, daar maken we ons eigenlijk niet zo druk over (ik ben zelf ook maar 1m61)

    Wel vervelend voor haar vind ik dat ze veel meer moeite op school heeft met bijvoorbeeld lezen als haar broer.
     
  10. mamavanJ&D

    mamavanJ&D VIP lid

    23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Mijn zoontje is ook dysmatuur geboren en is ook regelmatig ziek.
    Hij is inmiddels 19 maanden, maar tussen de geboorte en 13 maanden oud, was hij al 4x keer opgenomen geweest.
    Op het moment gaat het gelukkig even aardig, maar hij is nog wel zo af en toe nog steeds benauwd.

    Ik vraag me soms ook wel eens af, hoe het in de toekomst zal gaan verlopen. Gaat hij achterlopen en dat soort vragen komen dan in mijn hoofd op.
    Ik heb wel zoiets van: we zien het wel en spelen er tegen die tijd dan wel op in, als we erachter komen dat hij toch iets achterloopt...

    Liefs en knuffel,

    Patricia
     
  11. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Bij Lisa lopen nu veel onderzoeken. Gister ben ik met haar bij de diatiste geweest en eigenlijk kwam daar niet zo veel uit.
    Ik moet extra boter bij haar avond eten geven en fantomal in elk vloeibaar drinken geven. Wij weten zelf uit eigen ervaring wat het is om te proberen aan te komen (wij hebben beide ziekte van Crohn).
    We wachten eerst de uitslagen van de arts af, want ze komt niet aan omdat ze zovaak koorts heeft. Al haar energie gaat naar de koorts toe dus kan ze ook niet aankomen. Haar voedingspatroon is heel erg goed, zelfs nog iets te goed. Ze eet meer dan een normaal kindje van de leeftijd.
    De 12e krijgen we de uitslagen van de bloed, urine en ontlasting. Ik ben heel erg benieuwd. Ik ga er van uit dat het wel mee valt, anders hadden ze wel gebeld.
     

Deel Deze Pagina