Dysmatuur kindje blijft op de onderste lijn.

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door babysaluki, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylin16

    Aylin16 Fanatiek lid

    19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Mijn dochter was bij de geboorte 2500 gram met een zwangerschap van 38 weken. Ze is nu inmiddels 2,5 jaar en weegt 13 kilo en is 90 cm lang. Prima lengte en gewicht zeiden ze op het consultatiebureau.

    Mijn zoontje woog 2800 gram bij een zwangerschap van 37 weken. Hij is nu 10 maanden en is 74 cm lang en weegt 9,5 kilo. Een flinke knul dus.

    Zelf ben ik maar 1,60 en weeg normaliter 47 kilo dus een tenger persoon. Ook als kind altijd tenger geweest.
     
  2. ciaransmummy

    ciaransmummy Actief lid

    1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn mannetje is prematuur en op het randje dysmatuur,,
    hij is nu bijna 1 jaar (bijna 10maanden) en is ook niet echt groot en zwaar hij zit ook nog bij de onderste lijn hij is nu 70.5cm lang en tussen de 7.7/7.8 hij heeft wel een bol buikje en begint nu ook lekkere boven beentjes te krijgen maar zijn ribbetjes zie je ook hoor ..
    maar wij moesten ons geen zorgen maken wat hij doet het voor de rest heel goed
     
  3. babysaluki

    babysaluki Niet meer actief

    Je kuntje was zowiezo niet prematuur.. Prematuur wil zeggen dat het kindje eerder dan 37 weken zwangerschap geboren is. Ik denk dat je kindje wél dysmatuur was... maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen...
     
    SkyA vindt dit leuk.
  4. mamavanJ&D

    mamavanJ&D VIP lid

    23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Mijn zoontje is ook dysmatuur geboren. Hij is met 37,3 weken gehaald en was 2310 gram en was 44 cm lang.
    Hij is nu 19 maanden en woog de laatste keer 11015 gram en was 77,9 cm.
    Dus ook Joshua is erg klein voor zijn leeftijd. Hij blijft ook bij de onderste lijn hangen. Hij volgt wel netjes zijn eigen lijn, dus dat is gewoon hardstikke goed.

    Liefs en knuffel,

    Patricia
     
  5. babysaluki

    babysaluki Niet meer actief

    Ik bedoel natuurlijk kindje ;)
     
  6. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    mijn middelste dochter woog 2600 gram voldragen, ze is nu 2 jaar en weegt 10.5 kg

    mijn jongste dochter is geboren met 2230 gram voldragen en is nu 6 maanden. ze weegt nu net geen 6 kg.
     
  7. Kimmy87

    Kimmy87 Actief lid

    4 aug 2010
    197
    0
    0
    Tilburg
    Hoi,

    Ik ben in 2006 bevallen van me 2 dochters.. met precies 37 weken... de kleinste woog 1930 en de grootste 2130 beide 44 cm...
    het verschil is in de 3,5 jaar tussen beide alleen maar groter geworden!! en de kleinste bleef altijd net onder de onderste lijn... en grootste precies erop...!!

    ze wegen nu met 3,5... 12,1 kilo en 14,8 kilo!! 97 cm en 103 cm...

    groetjes
     
  8. Annebe

    Annebe Actief lid

    14 mei 2010
    135
    0
    0
    Mijn zoon van inmiddels 9 was ook prematuur/dysmatuur en zit nog steeds op de onderste groeilijn.
    Weegt geloof ik momenteel 18/20 kilo.

    Maar hij doet het prima! Is zeer mondig, alleen nog steeds een klein schiel mannetje :)
     
  9. rensje

    rensje Fanatiek lid

    30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Als ik hier zo lees, valt me op dat de dysmatuur meisje kleiner zijn als de jongetjes.
    Mijn zoontje was ook dysmatuur, hij is met 39 weken geboren met 45 cm en 2630 gram.
    Nu word hij bijna een jaar en is hij 74 cm en dik 11.5 kilo.
    Hij zit zelfs boven het gemiddelde met zijn gewicht.
    Het langzamer met de motoriek herken is wel.
    Moet zeggen dat wij ook een zeer moeilijk start hebben gehad, mijn zoon heeft kiss opgelopen met de geboorte. Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen...
    Misschien dat meisjes gewoon iets fijner zijn, ik herken het in ieder geval niet.
     

Deel Deze Pagina