dysmatuur, lichtgewicht gebleven?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door jv23, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemommy10

    lievemommy10 Fanatiek lid

    13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier dochter met 39+5 geboren en woog 2450 gram en was 47cm. Is nu ruim 3,5 jaar en nog altijd klein en tenger, 12 kg en 92cm. Of ze zo blijft? Haar vader heeft ook een smal postuur dus zal misschien ook aanleg zijn.

    Ik las laatst een artikel dat aangaf dat als je geboren wordt met een laag geboorte gewicht je juist meer kans op overgewicht hebt... In mijn geval klopt dat, geboren met 42 weken en was 2500 gram. Nu ook last van overgewicht, maarja waar het echt door komt..
     
  2. Hooverphonic

    Hooverphonic Fanatiek lid

    30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Hier geboren met 39 weken en 2500 gram. Nu 3,7 jaar en 14,2 kilo en 100 cm. Dus nog steeds klein en tenger voor zijn leeftijd.
     
  3. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik was dysmatuur (38+4 geboren met een geboortegewicht van 2250 gram) en daar is nu niks meer van te zien (1.77meter en 73 kilo). Maar goed, dan heb ik het wel over heel wat jaren later. Vriendin van mij was prematuur + dysmatuur (woog met circa 33 weken 700 gram) en dat is nu een "kleine dikkerd"
     
  4. roomsoesje27

    roomsoesje27 Bekend lid

    28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Mijn man was dysmatuur 38+? en 2465 gram hij is nu nog wel heel slank, maar dat ik meer aanleg dan dat hij ooit dysmatuur was.

    Onze dochter werd nog net geclassificeerd als dysmatuur door de KA maar was met 41+2 2980 gram.
    Ze is alleen sinds week 37 niet meer gegroeid in de baarmoeder.
    Nu is ze best al mooi op gewicht wel erg lang en smal.
     
  5. Kellebel1987

    Kellebel1987 Fanatiek lid

    20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was met 41+6 en 3015 gram ook dysmatuur geboren (weet ik pas sinds een maand). Ze volgt sinds ze een maand of 4 is de -1 lijn, heeft een lichte daling gehad, maar weegt nu bijna 9,5 kilo.. Ze is ook geen grote eter en zelfs even problematisch geweest, maar ze gaat nu weer beter eten.. Overigens met de lengte zit ze op +1!
    Ze is verder vrolijk, levendig, ontwikkelt goede en nog maar 1 x ziek geweest! Ik had overigens wel spijt dat ik mn bv niet had doorgezet na 3 weken....
    Bied je kind gewoon voedzame, gezonde dingen aan (geen koekjes) en laat haar zoveel mogelijk smaken proeven... Ze groeien echt wel een keer in de breedte! Probeer bijv ook regelmatig avocado te geven en ik smeer bijv wat dikker roomboter op haar brood...
     
  6. Kellebel1987

    Kellebel1987 Fanatiek lid

    20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik was ook een slanke baby/dreumes/peuter en ben nu ook niet de magerste! :p ze willen mijn dochter vetmesten met chemische troep maar die kilo's komen echt vanzelf wel... ;)
     
  7. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    onze dochter is pre-/dysmatuur geboren met 880 gram.
    nu is ze 13,5 maand en weegt tussen de 6,5 en de 7 kilo.
     
  8. MomQ 2 be

    MomQ 2 be Bekend lid

    28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn zoontje was dysmatuur 46cm 2300gr
    Nu is hij bijna 2,5 en weegt 15kg en is 94cm.. hij ligt momenteel iets boven de gemiddelde groeicurve.
    Wel is hij kleiner dan kinderen van zijn leeftijd en soms ook dan jongere kinderen die dan net zo groot zijn. Maar maak me er geen zorgen over verder, hij groeit op zn eigen tempo en wordt vast net zo'n beer als papa :)
     
  9. EDMJ

    EDMJ Lid

    17 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was geen dysmatuur, woog netjes 3,5 kg. Maar ze is altijd een fijn ding gebleven. Weegt met haar 2 jaar ook 11 kg. Maar dit vinden ze bij het CB geen probleem hoor, en ik merk er ook weinig aan.
    Kindje van mijn zus is wel onlangs dysmatuur geboren, maar die heeft continu honger. Zijn voeding kwam niet goed meer door in de buik en daar kwamen ze best laat achter. Hij gaat goed met zijn gewicht nu, eet meer als dat een baby van zoveel weken mag. Maar op dit moment kan hij het hebben en heeft hij gewoon enorme honger. Het gaat nu goed met hem en denk dat hij wel goed in zijn gewicht zit op dit moment.
     
  10. daantjenvt

    daantjenvt Actief lid

    19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje was ook dysmatuur, en ik kreeg met z'n tweede verjaardag te horen op het cb dat hij te dik was, al vond ik zelf van niet. Klein is hij altijd gebleven maar wij zijn ook niet groot
     
  11. isabella1980

    isabella1980 Actief lid

    16 nov 2009
    270
    0
    16
    Ja, hier wel, altijd een lichtgewicht gebleven die onder de curve bleef hangen (nu 4 jaar), inmiddels zelfs zo erg dat we een bloedonderzoek gaan doen, maar denk niet dat daar iets uit gaat komen. Ik zelf trouwens hetzelfde; altijd licht gebleven.

    Overigens heb ik weleens gehoord dat een echte dysmatuur juist na de geboorte in gaat halen en daarmee laat zien tijdens de zwangerschap wat te kort te zijn gekomen ipv gewone variatie in lengte en gewicht.
     
  12. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hier bij de jongste ook bloedonderzoeken gehad , vanaf de 1,5 ruim 2 jr gedokterd ... en nu besloten dat ze gewoon een fijn meissie is ..

    Hier 3 dysmatuurtjes , en de 2 oudste hadden idd een goede inhaalrace
     
  13. megacarls

    megacarls Niet meer actief

    Ikzelf was dysmatuur. 37 weken en 1710 gram.
    Ik ben altijd dun geweest als kind maar eenmaal in de pubertijd begon ik heupen te krijgen en werd ik 'normaal'.
    Inmiddels heb ik gewoon een gezond gewicht. BMI 22,3. Ik hoef er momenteel geen moeite voor te doen maar toen mijn kinderen er nog niet waren en ik hormonen kreeg voor fertiliteitsbehandelingen heb ik op het randje van overgewicht gebalanceerd. (BMI 25,5)
    Overigens kwam dit na de zwangerschappen vanzelf goed maar ik had wel 3 zwangerschappen (of het extra werk van 2 kinderen) nodig om weer op mijn 'oude' gewicht terug te komen.
     
  14. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hier dus geen lichtegewicht gebleven
    ons meisje geboren dysmatuurtje
    op 40 weken met 2146 gram
    nu inmiddels 14,5 maand en overal aan de bovenste lijn zowel met gewicht als lengte
    ze weegt 10,5 kilo en 78 cm
     
  15. Floralie

    Floralie Actief lid

    2 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was ook licht bij de geboorte, maar heeft daarna een enorme inhaalslag gemaakt. Nu is ze gewoon gemiddeld (80 cm, 10 kg bij 17 maanden).

    Vanaf haar geboorte ging haar grafiek stijl omhoog. Ze heeft tijdens de zwangerschap tekorten gehad.
     
  16. mamavjulia

    mamavjulia Fanatiek lid

    13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste dochter was dysmatuur. Met 38 weken 2560 gram.

    Nu 4 jaar en met haar lengte boven gemiddeld.

    Gewicht er net onder. Lang en tenger. Geen grote eter maar verder gewoon gezond.
     
  17. BeertjeS

    BeertjeS Actief lid

    2 aug 2012
    286
    0
    0
    Hier wel lichtgewicht gebleven. 2100 gram bij de geboorte. Nu 16 maanden en 8,5 kilo.
     
  18. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Onze dochter komt van net onder de onderste lijn, 2560 bij geboorte, maar zit nu mooi op de middellijn. 3 1/2 jaar, 14 kg bij 98 cm. Ze is trouwens geboren met 37 weken.

    Nu een nog kleiner meisje in de buik, de verwachting is dat ze ook op 40 weken niet boven de 2600 gaat uitkomen. Ik ben benieuwd.
     
  19. MomQ 2 be

    MomQ 2 be Bekend lid

    28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn zoontje was 46cm en 2300gr, maar gezond!... Nu 2 jaar later is hij groter dan gemiddeld, en weegt normaal.
    Nu ook weer zwanger van een kleine man.. ik maakte me bij de eerste zwangerschap erg zorgen maar nu denk ik: ik maak gewoon kleine kindjes :) ...klein maar fijn als ze maar gezond zijn :D
     
  20. maliro

    maliro Niet meer actief

    Mijn kinderen zijn klein geboren maar doen niet aan inhaalgroei. Onze familie zit vol met kleine mensen dus het zal wel genetisch zijn.
     

Deel Deze Pagina