Dysmatuur: met hoeveel gram naar huis?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Mama Fabii, 19 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    681
    113
    Zuid-Holland
    Zoon is geboren met 36 wk en woog 1870 gram en mocht mee naar huis toen hij net iets onder de 2000 gram woog.. Hij moest eigenlijk 2000 gram wegen, dat was echt het minimum, maar goed die van ons was dus net ietsje lichter...

    Maar hij was erg sterk en deed het verder supergoed. En ze hadden heel veel vertrouwen in ons als ouders, dat scheelde ook heel veel dat werd ons ook echt verteld. We verzorgden hem ook vrijwel helemaal zelf in het ziekenhuis (op een enkele voeding en de nacht na)..

    Maar ik denk dat dat wel een beetje verschilt per ziekenhuis..
     
  2. isabella1980

    isabella1980 Actief lid

    16 nov 2009
    270
    0
    16
    Hier mocht hij, volgens mij, ook mee toen hij de 2100 gram was gepasseerd. Ik weet nog dat er eerst ook de grens van 25oo gram werd gezegd en dat me echt moedeloos maakte, dat zou nog zooo lang duren (hij begon bij 1890 gram).

    Het zal per ziekenhuis verschillen maar vooral wordt er, denk ik, naar het kindje zelf gekeken. Gewicht is niet het belangrijkste, wel of hij zichzelf warm kan houden, of hij zelf kan drinken etc.
    Denk trouwens dat alle ouders goed (zo goed mogelijk) voor hun kindje zorgen en wat dat betreft hun kindje echt wel zouden meekrijgen als hij/zij er aan toe is.
     
  3. Purk

    Purk Niet meer actief

    Precies! Hier woog hij 2278 gram toen hij naar huis mocht
     
  4. Mama Fabii

    26 sep 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL

    Ik denk dat dit idd wel uit maakt, vooral wanneer moeders nog jong en/of onervaren zijn geven ze denk ik een risicokindje minder snel mee.
    Ik denk dat als mijn dysmatuurkindje niet mijn 2e zou zijn en ik niet allerlei poespas had geregeld om hem in de gaten te houden, hij misschien nog wel iets langer had moeten blijven.
    Ze gaven mij ook de keus of ik hem nog langer wou laten blijven (ipv. 48 uur geen incident, 72 uur geen incident)
     
  5. Mama Fabii

    26 sep 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL

    Wat heftig zeg, zal vast een zware tijd zijn geweest! :(
     
  6. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    681
    113
    Zuid-Holland
    Het is ons eerste kind en we hadden echt geen ervaring, maar alles ging echt vanzelf. Er lag ook een kindje en die ouders hadden al een ouder kindje (3 jaar gok ik) en die moeder vroeg echt bijna alles nog aan de verpleging ze deed niks helemaal zelf.. Die moeder was ook heel verbaasd dat wij onze zoon al mee naar huis mochten nemen terwijl die van haar iets ouder en zeker ook zwaarder was en hij lag ook al gewoon in een wiegje.. Maar misschien had dat kindje nog wel iets anders ofzo, maar dat had ik niet gehoord in elk geval van die moeder, hij was geen pre-dysmatuurkindje iig
     
  7. flower28

    flower28 Actief lid

    13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja was een heftige periode, heb en kan het ook nog niet verwerken. Kan de foto's ook niet zien zonder keihard te huilen, het is nu bijna 1 jaar geleden maar krijg weer veel flashbacks. Het hele gebeuren voor en na de geboorte hebben veel indruk gemaakt.
     
  8. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Bij Joris weet ik het niet meer zo uit mijn hoofd (hij was ook dysmatuur), maar met Ruben: Geboren met 38.3, 2510 gram en ontslagen uit het ziekenhuis met 2420 gram. Hier was de richtlijn dat hij groeiende moest zijn. Hij was eerst afgevallen naar 2410 gram (2 dagen) en op dag 3 in het ziekenhuis was hij al iets bijgekomen dus mochten we toen naar huis.
     
  9. Lalahoffstie

    Lalahoffstie Actief lid

    18 mei 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    mijn zoon was ook dysmatuur maar mocht gewoon volgende dag mee ondanks dat hij de borst niet wou.. heel vaag.
     
  10. Lan

    Lan Fanatiek lid

    28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Maikel mocht met 1900 gram mee naar huis...
     
  11. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn zoon was ook dysmatuur.
    40 weken en 4 dagen en hij woog 2600gr en 45cm.
    Hij viel teveel af, meer dan is toegestaan, dus de dag na dat we thuis kwamen is hij terug opgenomen (dus 2dgn na geboorte).
    Hij heeft nog 8 dagn in t ziekenhuis gelegen.
    Bij mij is er wel een oorzaak gevonden, ik had een placenta defect.
    Nu houdn ze het goed in de gaten bij dit kindje.
     
  12. chocolaatje

    chocolaatje Niet meer actief

    Mijn oudste zoon is geboren met 36 weken, hij was 1920 gram. Hij heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen en mocht mee naar huis volgens mij toen hij net geen 2200 gram was. Op eerste kerstdag, vergeet ik nooit meer.
     
  13. ikke175

    ikke175 Fanatiek lid

    30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Onze dames zijn geboren met 35 weken. Dame 1 woog 1640 gram en dame 2 1775 gram. Na 4 weken mochten ze mee naar huis. Toen woog dame 1, 2190 gram en dame 2, 2485 gram... Hier dus prematuur en dysmatuur. Na 1,5 week lagen ze al in een gewoon bedje en zouden ze naar huis mogen. Alleen omdat ze niet uit een flesje konden drinken moesten ze blijven. Na 4 weken konden ze het en hadden ze geen sonde meer. Als ze wel goed gedronken hadden, waren ze na 2 weken zeker thuis geweest. Dan zouden hun gewichten net iets meer zijn dan hun geboorte gewicht...
     
  14. yaika

    yaika Actief lid

    7 jul 2010
    215
    0
    0
    onze dochter was dysmatuur en gehaald met 37+3 met 2380 gram en 47 cm. Wij mochten twee dagen later naar huis met een gewicht van 2240.
    Achteraf bleek dat ze helemaal nog geen 37 weken was maar 35 of misschien max 36. Ze zou dus eigenlijk prematuur zijn en dan weer geen dysmatuur want voor 35 weken was het wel een goed gewicht zeiden ze.
     
  15. mupet

    mupet Fanatiek lid

    12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste was net randje dysmatuur, 41+1 weken geboren met 2780gr. Wel moeten blijven want bloedsuikerspiegel was niet goed en kon zich niet goed warm houden en wou ook niet meer drinken dus 1 dag aan de sonde geweest daarna uit de neo afdeling en na totaal 5 dagen naar huis
     
  16. joanita

    joanita Fanatiek lid

    7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier een mannetje dat prematuur en dysatuur was..
    36.3 bevallen met gewicht van 2085 gram en 42 cm..
    na 4 dagen mocht hij toch egt mee naar huis
    woog toen nog net geen 2100 gram..
    lag met kookkruiken in bed.. maar kwam vlug aan en dronk verder allemaal goed

    zo zie je dat het in ieder ziekenhuis anders iss
     
  17. luukske

    luukske VIP lid

    5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    de oudste was pre en dysmatuur, 32weken en 1050gr (35 cm), 6 weken ziekenhuis, en was die dag net 2000 gram, kindjes moesten daar eigenlijk minimaal 2200 zijn...hij mocht mee, omdat ik zelf verpleegkundige was in dat ziekenhuis, en ze me dit wel toevertrouwden, en ik zat er zelf doorheen....had namelijk voor de bevalling al ruim 6 weken plat moeten liggen...
     
  18. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    zoon ook dysmatuur geboren met 39,3 weken en 2375 gram en 52 (!) cm
    Hij mocht na een week mee naar het kraamhotel waar ik toen verbleef de eisen waren temp/suikers zelf goed houden en 2500 gram
     
  19. MamalovesJ

    MamalovesJ Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Mijn dochter was bij de geboorte 2560,
    na 2 dagen mochten we alle 2 naar huis.
    op de dag dat we naar huis mochten woog ze 2610
    (een dag is was ze 40gr afgevallen en de dag erop ook meteen weer aangekomen)
     
  20. Marvb

    Marvb Fanatiek lid

    17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    2370 bij de bevalling (37,1 weken) en volgende dag naar huis. Bij dit zh mocht dat bij 2300 gram, goed drinken en suikerwaarde goed.
     

Deel Deze Pagina