welke maat rompertje?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Rihana23, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had jullie kleine?

Hier kreeg ze na 1,5 week maat 37 maar deze was ook te groot :$

Nu 8 mnd later heb ik het eens naast elkaar gelegd want je vergeet het zo en wat een verschil zeg ongelofelijk....

Nu maat 62

Jullie?

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Maat 37 ken ik niet eens.. Ons kleine manneke had 44 (kleiner konden we niet vinden) maar daar kon hij de eerste dagen echt in zwemmen..

Inmiddels gaat hij naar de 8 maanden toe en zit al weer een tijdje in maatje 62/68

Toevallig ook pas naast elkaar gelegd, ivm opruimen van de kast, en idd wat een verschil. Wat worden die kleintjes dan toch snel groot he..

3. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Aha vandaar :D Mijn mams en zus zijn bij Prenatal wezen shoppen toen ik opgenomen was in het ziekenhuis. In het ziekenhuis zeiden ze dat het een klein droppie zou worden en we kleine kleertjes moesten aanschaffen.
    Leuke kleertjes idd, hoop alleen dat een evt volgend kindje niet zo klein is (alhoewel het wel gelijk heel goed ging, zo'n klein droppie is wel errug schattig)

5. Purk

Purk Niet meer actief

Hier ook maat 44, maar die was aan de ruime kant. Nu maat 80, dat verschil is helemaal enorm!

6. adi

adi Niet meer actief

Onze kleinste is begonnen met maatje 42, deze hebben ze overigens gewoon bij C&A. De andere 2 met maatje 44, maar dat was in het begin te groot.

Ik heb al die kleertjes bewaard.. wil ze straks aan de kinderen geven (hun eerste pakje) en de rest kunnen de meisjes straks gebruiken als poppenkleertjes.

7. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hier ook maatje 44 (prenatal) maar dat was eigenlijk nog te groot. Maat 50 van Beeren viel een stuk beter.

Nu bijna 11 maanden en de stretch romper van de Hema maat 62/68 beginnen aan de korte kant te raken :D

Een paar maanden terug had ik zijn eerste pakje in mijn handen en ohhh wat is dat klein! En zelfs nu is hij nog klein (70 cm gepasseerd?)

8. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Adi C&A heeft idd maat 42 was ook erg fijn, hier hebben we lang in maat 44 gezeten poeh!

STopcontact schattig he en hoe ongelofelijk klein waren ze.

Heb hier ook haar eerste luier nou die is kleiner dan een maandverband

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik wist niet eens dat maat 37 bestond!
    Hier zijn we ook gewoon begonnen in maat 44, maar dat was echt véél te klein. Hij heeft dan ook zeker wel 2 maanden in die kleertjes gezeten geloof ik.
    Nu zijn we alweer ruim 2 jaar verder.. en zit ie in maat 92.
    Echt niet te geloven, dat kleine frummeltje van me, die nu zo'n grote jongen aan het worden is! Word er emotioneel van.. :);)

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier maat 44. En die heeft hij de eerste 6 weken aangehad. Nu heeft babyborn hem aan. Hem pas nog met de kleertje in handen gestaan en wat waren die klein maat 44. EN nu zit ons mannetje is maat 86/92 dus een heel verschil !

11. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze knappe ventje is begonnen in maat 42 dit was ook nog vrij ruim..
    Nu is hij bijna 16 maand en zit hij in maat 80
    Heb de rompertjes laatst ook vergeleken wat een verschil!!!
    Heb het rompertje ingelijst met geboortjekaartje erbij

PS ik had de kleine maatjes in duitsland gekocht daar hebben ze ze vanaf maat 42 dan 43, 46

Liefs Emni

12. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    onze kleine was 45cm bij geboorte,
    hebben maat 44 gehad in het begin van prental en van la Petite Couronne.
    nu zit (bijna 2 maanden) zit ze in maatje 50, broekjes worden wel aan de korte kant maar shirtjes past ze nog prima.
    hebben zo'n 5 weken in maat 44 gezeten.
    laatst gemeten ze is nu ongeveer 55cm maar maat 56 is voorlopig nog veel te groot!!

13. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Toen Simone geboren werd was maat 44 veel te groot :) Zo rond de uitgerekende datum kon ze naar 50, ze is nu 16 maanden en zit netjes in maat 74, heel soms in 80.

14. Vrouwtje81

2 mrt 2009
    79
    0
    0
    Amsterdam
    Wat schattig om te lezen allemaal en zo herkenbaar...

Mijn dochtertje werd geboren met 32,0 weken en woog 1340 gram... Zo klein, zo lief, en alles was zooooo groot...

Heb haar eerste rompertje ingelijst en opgehangen.. zo zal ik nooit vergeten hoe inieminie mijn meisje was...

Nu 2 jaar later een gezonde en vrolijke peuter... heerlijk!!!!

15. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ons kleintje is nu ruim 7 weken 'oud' en draagt nog steeds 42/44... Hij is dan ook wel erg klein.. We hebben al een x maatje 50 geprobeerd voor de lol, maar dat wordt hem voorlopig nog niet!! ;)
    Beetje jammer wel, van alle winterkleertjes die we hebben gekocht tijdens de zwangerschap... Zitten we maar mooi mee haha! ;)

16. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier ook een kleintje met de geboorte maar maatje 50 overslag romper van de prental ging wel. Nu zijn die e klein en zit ze in romper maat 56 en boven kleding aantal nog 56 maar t meeste 62.

Deel Deze Pagina