Dysmatuur..

Discussie in 'Prematuur' gestart door Pam, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen dus doe het maar in dit forum...

    Met 30 weken is ons kindje gestopt met groeien, daar kwamen ze met 33 weken achter na het meten van de baarmoeder.. Maar om dit te bevestigen werd ik door gestuurd voor een groeiecho. De baby was inderdaad gestopt met groeien en zat op 1900 gram met 34 weken.

    Nu krijg ik vrijdag weer een groeiecho, ze gaan dan kijken of ze alsnog goed gegroeid is, ik moet namelijk veel rust houden.

    2 keer per week krijg ik een ctg scan, tot nu toe ziet dat er elke keer nog goed uit, de baby beweegt goed en het hartje klinkt goed! Dus dat is wel weer fijn.

    De gynecoloog zei vrijdag tegen me dat als ze nog steeds achter ligt in de groei of weinig is aangekomen dat ik dan met 38 weken word ingeleid.
    Dit is echt een domper voor ons omdat we hadden gehoopt op een thuis bevalling en natuurlijk dat de baby het goed doet.

    Maar we zullen zien..

    Iemand hier op het forum ervaring ermee?

    Groetjes Pam
     
  2. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik werd met 34.1 weken opgenomen in het ziekenhuis, met een kindje in mijn buik wat naar schatting 3 pond woog.
    Ik had pre-eclampsie, en daardoor was de groei-achterstand ontstaan. Ik heb toen 2,5 weken bedrust gehad daar, en ben uiteindelijk spontaan bevallen met 36.4 weken. Op de echo die 2 dagen voor de geboorte was gemaakt werd onze dochter 5 pond geschat. Ze was er helaas maar ruim 4 (2070 gram). Dat betekende automatisch dat ze in de couveuse terecht kwam. Daar heeft zij al met al maar 1 dag ingelegen, om vervolgens naar een warmtebed te gaan. Ze deed het op zich heel goed, maar was dus te licht en wilde niet drinken. Het heeft uiteindelijk bijna 3 weken geduurd voor we haar mee naar huis mochten nemen. Wanneer zij eerder zelf was gaan drinken, had dat natuurlijk de ziekenhuistijd aanzienlijk verkort. Ze is geboren op 6 juli 2006, en we namen haar na 19 dagen mee op 25 juli 2006. Ze woog toen 2140 gram, slechts 70 gram meer dan bij haar geboorte. Een vrij moeizame start.
    Ik heb de hele ziekenhuistijd, die voor mij bijna 6 weken geduurd heeft (voor en na de geboorte) als erg heftig ervaren. Er gebeurd heel veel in je leven, maar je hebt niks in eigen hand. Ikzelf wilde in het ziekenhuis bevallen (al voordat ik wist dat dit er allemaal aan zat te komen), dus dat het daar uiteindelijk ook toe kwam, was voor mij geen domper. Maar heel veel andere dingen er om heen wel. Het heeft mij echt best veel moeite gekost om deze tijd te verwerken.
    Ik heb het ervaren alsof ik totaal geen kraamtijd heb gehad, en dat was bere-vermoeiend. Daarom wil ik je meegeven om jezelf goed in acht te nemen, mocht je zoiets overkomen als wat ons is gebeurd. Ik wilde bij mijn kindje zijn en dacht niet echt meer aan mezelf, en dat sloopt je.

    Ik hoop voor jullie dat het alles meevalt, en dat het blijft bij die ene domper dat je helaas niet thuis kunt bevallen, maar wel snel met een gezond kindje naar huis mag!
     
  3. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Mijn zoontje had bij de geboorte een groeiachterstand van 4 tot 5 weken. Ik had pre-eclampsie en de groeiachterstand werd ontdekt met 36 weken en een paar uur later lag ik op de operatietafel. Tymen woog 2380 gram en was 46 cm lang, prematuur en dysmatuur dus.

    Na zijn geboorte moest Tymen gelijk in de couveuse en kreeg een infuus voor glucose en een voedingssonde. Tymen was verder helemaal gezond. Hij had alleen wat moeite met zelfstandig eten, omdat hij nog zo moe was. Hij heeft twee dagen in de couveuse gelegen en 12 dagen in een bedje op de warme kamer. Met 38 weken, toen Tymen dus twee weken was kregen we hem mee naar huis. Tot op de dag van vandaag gaat het heel erg goed met hem, en eet hij heel erg goed. Hij is nog altijd heel tenger, zit in de onderste lijn van de groeicurve. Maar verder is hij zo gezond als een vis!
     
  4. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    Ons zoontje ferron is ook dysmatuur geboren. Alleen wisten wij van niets van tevroen.

    Hij werd met 35 weken geboren, en woog bij zijn geboorte 2185 gram en 44 cm.
    Hij moest meteen de couveuse in. alle onderzoeken waren prima.
    Ik had geen infectie of iets dergelijks. Geen oorzaak toen nog vd pre(dys)maturiteit.

    dat kwam pas aan het licht tijdens de nacontrole.
    Ik blijk een afwijkende baarmoeder te hebben, (een dubbele), waardoor Ferron niet meer kon groeien in mijn buik.
    vandaar zijn dysmaturiteit.

    Nog steeds vind ik het erg slecht dat mijn verloskundige dit niet goed heeft gecheckt.
    ik had nl al wel een paar keer aangegeven dat mijn buik niet zo groot was, en dat ik niet veel was aangekomen. Ik moest me maar niet ongerust maken, er was niets aan de hand.
    Ook bij de 20 weken echo waar toen al te zien was dat Ferron iets op achter liep qua groei (1,5e week) werd me verteld dat ik me niet ongerust hoefde te maken.

    Nu valt dit natuurlijk allemaal wel mee bij ons, maar toch vind ik het wel een goede zaak dat jij onderzocht blijft worden.

    het is niet het einde vd wereld, je moet alleen wel rekening houden dat je kindje in een couveuse kan komen te liggen bij zijn geboorte. En misschien een ziekenhuisperiode van enkele dagen of weken.
    En waarschijnlijk andere voeding als je voor FV kiest. Bv kan je wel gewoon geven, als het lukt....

    Ferron heeft bijv 6 maanden lang "Nutrilon Nenatal1" gedronken om zijn gewicht omhoog te krikken als het ware.
    Nu gaat het overigens prima met onze vriend.
    het heeft even gedruurd, maar hij zit nu op het gemiddelde gewichr en lengte van een kind van zijn leeftijd.

    Ik hoop op een voorspoedige bevalling voor jou en je kindje.

    wat wil jij trouwens zelf? Word je geadviseerd om plat te liggen en zoveel mogelijk te rusten?
     
  5. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

    In eerste instantie dacht ik zelf, ach die schattingen van de vlos, die zitten er zo vaak naast.. Maar zorgen maakte ik me wel.
    Toen met de echo zagen we dus dat ze het goed had ingeschat!

    En ik weet het, een ziekenhuis bevalling is het ergste nog niet en in deze situatie alleen het beste.

    Ik wil graag borstvoeding gaan geven, maar weet alleen nog niet hoe ik dat moet gaan doen. Ik heb ook nog een dochter die in september 2 word.
    Als de baby in de couveuse moet of moet blijven dan zal ik om de 3 uur naar het ziekenhuis moeten gaan ben ik bang, omdat het kolven bij mijn dochter ook niet lukte. Ik heb haar 7 maanden bv gegeven dus zou dat deze keer weer graag willen doen!

    het is gewoon even afwachten nu.
    Vanmiddag had ik weer een ctg scan en daarna kwam er nog even een verloskundige kijken. Ik zei dat ik het gevoel had dat de buik de laatste week ontzettent gegroeid was.. Ze heeft toen even gevoeld en zij dat het goed aanvoelde.. maar het zou geen dikkertje worden.

    Dus ben echt benieuwd. vrijdag weer een groeiecho en dan zal ik te horen krijgen waar het gewicht op geschat is en of het wel of niet een inleiding gaat worden.
    Zelf hoop ikdat ze haar nog gewoon lekker laten zitten (als de situatie dat toelaat dan)..

    Ik moet nu inderdaad veel blijven liggen en ik mag de huishoudelijke klussen niet meer doen.
    1 keer per week heb ik 3 uurtjes hulp, dan word alles even goed gedaan en voor de rest helpt mijn familie soms, ff stofzuigen of wat andere klusjes, dus dat is wel fijn.

    groetjes pam
     
  6. Bab28

    Bab28 Fanatiek lid

    5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

    Ik heb ook bijna 4 weken in het ziekenhuis gelegen voor ons zoontje geboren werd. Met 35 weken werd een groei achterstand van ruim 4 weken geconstateerd (ben ook boos hoor op vk want met 30 weken vonden zij mijn buik al erg klein en ben ik in het zh geweest ivm weinig leven). Ik heb met 36 weken een groei-echo gehad en ons mannetje werd op max 1900 gram geschat. Ben per direct opgenomen en heb absolute bedrust gekregen. Na een week mocht ik naar huis met thuis-ctg (ctg werd thuis gemaakt door verpleging kraamafdeling zh) maar helaas ben ik na een paar dagen weer opgenomen. Had teveel harde buiken en 1cm ontsluiting. Ons zoontje lag ook al sinds 20 weken in stuitligging. De gyn. vond het beter om hem zo lang mogelijk in mijn buik te laten zitten. Met 39,2 wkn is hij met keizersnede gehaald en woog gelukkig 2775 gram! Heeft dus een hele grote groeispurt gemaakt!
    Zijn dysmatuur zijn kwam voort uit een afwijkende baarmoedervorm van mij. Vandaar ook zijn stuitligging. Wss gaat het bij een volgend kindje ook op deze manier.

    Nu is Luuk 5 maanden en echt "Hollands Welvaren". Zit qua gewicht boven gemiddeld en is een heerlijk mannetje!

    Heel veel sterkte en neem je rust, het helpt echt!

    Liefs, Babette
     
  7. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Mijn eerste dochter was trouwens ook niet 1 van de zwaarste!
    Ze is met 39 weken geboren, was 47 cm en woog 2870 gram.
    Ik ben toen gewoon thuis bevallen en er is niks van gezegd..
    Wel dat het een kleintje was, maar mams is ook niet 1 van de grootste en ze zagen er geen probleem in, de apgarscore was goed!
    We mochten toen dus ook gewoon thuis blijven.


    en babs.. met de groeiecho kunnen ze er 20% naast zitten he!
    Misschien dat was hij toch wat zwaarder was dan geschat!

    Morgenvroeg krijg ik de groeiecho, vind het best spannend! Want dan krijgen we meteen te horen wat er gaat gebeuren.. Misschien dat ze over 2 weken al gehaald word.. of dat ze haar toch laten zitten en wat al helemaal mooi zou zijn is dat ze zeggen dat het goed is nu en dat ik terug mag naar de verloskundige!

    Ik zal het morgen laten weten!

    Mijn buik is de laatste week ontzettent gegroeit, heb weer een paar van die mooi straiee erbij gekregen haha! Dus wie weet toch een groeispurt?

    Groetjes Pam
     
  8. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik ben vamorgen weer geweest voor de groeiecho!

    Ben nu 36 weken + 2 dagen en het gewicht is geschat op 2100 gram.
    Zondag krijg ik weer een ctg, dinsdag ctg en meteen daarna een afspraak bij de gyno, hij gaat dan kijken of de baarmoedermond al aan het rijpen is..
    Als dat het geval is word ik ingeleid met 38 weken.. Zo niet word ze uiterlijk met 39 weken gehaald!

    Ik vind het best eng worden nu, de bevalling niet, maar ik zie er zo tegenop dat ze daar moet blijven. ik heb ook nog een dochter die in september 2 word.

    Hadden jullie al kindjes toen de baby geboren werd en hoe hebben jullie dat gedaan? Zijn jullie in het ziekenhuis gebleven of naar huis gegaan? Ik wil graag borstvoeding geven maar bij mijn dochter lukte het kolven niet, dus ik ga er maar een beetje vanuit dat dat nu ook weer moeilijk word en ik kan niet om de 3 uur naar het ziekenhuis toe rijden om de borst te geven..

    Ik maak me nu al druk om dingen die er nog niet zijn.. maar het houd me gewoon bezig :(
     
  9. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Sibel is mijn eerste, dus nee, ik had geen kindjes thuis toen zij geboren werd.
    Ik ben inmiddels wel weer zwanger van de tweede, en mijn angst is ook dat die in het ziekenhuis moet blijven straks, en hoe ik zoiets dan ga aanpakken.
    Ik heb geen bv gegeven, en in het ziekenhuis adviseerden ze om 2 voedingen per dag zelf te komen doen (toen ik een week na de geboorte het ziekenhuis verliet). Ik had direct zoiets van: twee? Ze krijgt er 8 op een dag, dat betekent dat ik slechts 1 vierde van haar voedingen zelf doe. Dat voelde erg fout. Ik heb er toen voor gekozen om er 4 per dag zelf te doen. 3 overdag alleen en de avondvoeding samen met mijn man. Soms deed ik er zelfs 5.
    Ik had het geluk dat ik snel herstelde na de bevalling, veel hulp kreeg thuis (poetsen, koken, wassen, etc), zodat ik ook steeds op en neer kon (ik woon zo'n 10 km van het ziekenhuis).
    Achteraf zeg ik wel dat het ontzettend zwaar was! Ik heb helemaal geen kraamtijd gehad, en ben mezelf in die 1e weken wel heel erg voorbij gelopen! Ik heb daar ook psychisch later best last van gehad. Niet dat ik echt psychische klachten kreeg, maar ik merkte wel dat ik een heel stuk gewoon niet verwerkt had. Ik zat met heel veel nare gevoelens over de kraamperiode. Heel veel onrust, en ook best een hoop verdriet, omdat het dus niet liep zoals ik gedacht, gewenst en gehoopt had.
    Ik denk dat het dus belangrijk is, dat je ervoor waakt dat je zelf ook voldoende rust krijgt! Je bent immers kraamvrouw!
    Maar ik vind dat wel heel erg dubbel hoor, want je wilt eigenlijk niets liever dan bij dat kleine hummeltje zijn, terwijl je elke keer ook weer breekt als je afscheid moet nemen na zo'n bezoekje.

    Ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Misschien is dat dan voor het moment de juiste keuze, waar je achteraf dan toch 'last' van hebt (zoals ik), maar wat kun je anders dan je gevoel volgen?

    Veel sterkte en succes!
    (Ik hoop natuurlijk dat het geboortegewicht alles meevalt en dat je kleintje snel mee naar huis mag!)
     
  10. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik begrijp heel goed dat je die angst al hebt, het is gewoon moeilijk.. je wil ze beide niet in de steek laten...

    Wie weet valt bij ons het geboortegwicht mee, maar 200 gram in 2 weken vond ik al een vieze tegenvaller! Terwijl dat ze eerst toch netjes volgens het boekje groeide!

    Hoe lang ben jij nu zwanger KIZ?
    Ik zag trouwens dat jou dochter ook half Turks is, mijn vriend is ook Turks en ik ben Nederlandse.
     
  11. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik ben nu 10,5 weken, pril dus nog! Maar een echo gehad 1,5 week geleden en alles zag er goed uit. Placenta aan de achterkant, dus zal het kleintje snel gaan voelen!
    Ik had pre-eclampsie de vorige keer, en da's waarschijnlijk de reden geweest waarom Sibel zo klein was. De placenta had al kalkvlekken, terwijl ik 3,5 weken te vroeg (spontaan) ben bevallen. Verder lag Sibel in stuit, en heb ik volgens de gyn een afwijkende baarmoedervorm.
    De pre-eclampsie zal zich hoogstwaarschijnlijk niet herhalen deze zwangerschap, en indien het wel het geval is, begint het al een paar weken later dan de vorige keer, dus dan zit ik al tegen de 38/39 weken, dat scheelt. Maar wat ik mij wel afvraag is of Sibel niet zo klein is gebleven vanwege die afwijkende baarmoedervorm. Want dat kan nl ook. De vk heeft extra groei-echo's beloofd deze zwangerschap, dus dat verlicht mijn zorgen een beetje...

    Leuk dat jouw kindjes ook half Turks zijn! Ik had het niet gezien aan de naam van je dochter (is toch niet Turks?).
     
  12. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ja dat geeft je dan wel een gerust gevoel die echo's!
    Hopelijk groeit deze baby goed! Ik zal voor je duimen!

    Bij mij loopte het tot de 30 weken precies volgens het boekje en sindsdien kwam er bijna niks meer bij op, mijn buik voeld ook ontzettent strak aan, net alsof er gewoon geen ruimte meer is voor de baby, terwijl dat ik in de vorige zwangerschap toch een grotere buik had..


    De naam is inderdaad niet Turks... We wilde ook geen Nederlandse naam. Ik had het zelf bedacht en hoe ik het uitsprak zat er een Turks woord in.. namelijk Can (leven) en het einde is dan Isa en dat is dan de naam van mijn vriend!
    Ikzelf kan geen turks maar mijn vriend vertelde het me dat het ook nog eens een betekenis had dan.. Dus hebben we die naam gekozen.

    Deze baby krijgt een Arabische/Marokaanse naam en de tweede naam is turks.
     
  13. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik word 3 augustus ingeleid..
    Moet dan om 7:15 uur in het ziekenhuis zijn.. Eerst gaan ze kijken of de baarmoedermond week is, zo ja dan gaat het beginnen!

    Hopelijk doet de kleine meid het goed!
     
  14. Beebie

    Beebie Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Goh een topic over dysmature kindjes. Mijn dochter werd na 37 weken en 5 dagen thuis geboren. Tijdens de zwangerschap heb ik geen noemenswaardige klachten gehad dus een thuisbevalling mocht gewoon. De baby werd klein geschat maar aangezien mijn man en ik ook niet lang zijn werd dat niet raar gevonden. Toen mijn dochter geboren is, na een prachtige bevalling, bleek ze 1860 gram te wegen bij 40 cm. 2 uur later lag ze in de couveuse.

    Ik werd ook opgenomen op de kraamafdeling wat het voeden makkelijk maakte. Ik deed 7 van de 8 voedingen zelf. Ik gaf borstvoeding en daarnaast kolfte ik. Ze dronk onvoldoende uit de borst omdat het teveel kracht kostte dus de rest gaf ik met een flesje.

    Als je de mogelijkheid hebt om ook opgenomen te worden dan zou ik dat doen. Met je oudste zal het echt wel goed gaan, denk ik. (ik heb makkelijk praten aangezien dit mijn eerste is, maar ik heb daar meerder moeders gezien die wel meer kinderen hadden) Het mooie van een opname vond ik dat ik alle verzorging zelf kon doen. Alleen de nachtvoeding deed de verpleeging maar daar werd ze niet eens wakker van. Iedere luier werd door mij verschoond. Nou moet ik zeggen dat ik me meteen na de bevalling helemaal top voelde en ik alles weer kon.

    Succes met alles. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Geen zorgen maken hoor!
     
  15. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Het is een goeie tip van je om opname te doen zodat je veel bij je kindje kan zijn. Ik ben de 1e week ook in het ziekenhuis gebleven, maar daarna moest ik naar huis, mijn bed was nodig (een week was het maximum, als mijn bed eerder dringend nodig was geweest had ik eerder al weg gemoeten). Daarna lag onze dochter nog bijna 2 weken in het ziekenhuis en dan heb je dus geen andere keus dan op en neer rijden.
     
  16. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    In de informatiefolder van de inleiding staat dat je 7-10 dagen mag blijven!
    Ik blijf zowiezo de eerste dagen... ook omdat de bv op gang moet komen en voor mij is het ziekenhuis 20 minuten rijden! Dus daar ga je dan ook niet ff 1,2,3 om de 3 uur heen!
    Ik heb hoop dat ze na 4 of 5 dagen dan tegelijk met mij naar huis zou mogen... maarja dat is afwachten he! Eerst maar eens kijken of ze goed gaat aankomen!

    Oppas voor mijn dochter is geregeld! Hartstikke fijn!
     
  17. Beebie

    Beebie Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Je weet hoeveel tijd het kost om te voeden; eerst verschonen, aan de borst, eventueel een flesje. Al met al minimaal een half uur. Ik kan me zo voorstellen dat je niet meteen weggaat, dus voor je weer thuis zou zijn kun je al bijna weer heen.

    Fijn dat de oppas geregeld is!
     
  18. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Nee precies, die 3 uurtjes zijn zo weer om! Je wil natuurlijk ook nog ff zo met de beeb knuffen en in badje doen.. en niet te vergeten de bezoek die nog wil komen..
    Als je er eenmaal voor kiest om naar huis te gaan kun je niet meer terug..



    Ohja en nog een vraagje...
    Toen jullie kindjes uit de couveuse mochten, mochten ze toen gewoon bij jullie op de kamer in het bedje?
    Het ziekenhuis waar ik kom te liggen zit de kraamafdeling 2 verdiepingen boven de couveuse afdeling :(
    Stom geregeld vind ik, maarja het is niet anders..
     
  19. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Onze dochter lag 1 dag in de couveuse, en daarna ongeveer een week in een warmte bedje. Van een plekje naast mijn bed was geen dus sprake.
    In de eerste week was het eigenlijk ook niet mogelijk om visite te ontvangen, want niemand mocht erbij, behalve wij als ouders. De visite die kwam mocht haar alleen achter glas bewonderen.
    Toen ik eenmaal thuis was deed ik 4 voedingen per dag zelf. Ik ging na elke voeding weer naar huis. Natuurlijk ben je best wat tijd kwijt per voeding, maar er wordt ook aangeraden om het niet te veel te rekken omdat het kindje anders te moe is om te drinken, en de volgende voeding nog steeds moe is. Ook in badje doen en verzorging was bij ons niet een vanzelfsprekendheid. Wij moesten in het ziekenhuis aangeven dat we kwamen om de verzorging te doen. Dat moest op een magneetbord, met een bepaalde kleur magneet. Alleen waren ze 'vergeten' om dat aan mij uit te leggen, dus elke keer als ik 's ochtends vroeg kwam, was ze al gewassen. Ik werd daar een keer zo boos over, en toen bleek dat het systeem niet aan me verteld was. In badje doen mocht maar 1 keer per 4 a 5 dagen, helaas.
    Het meest vervelende van alles vond ik, dat het voelt alsof je zelf niks te vertellen hebt. Dan kom je voor een voeding en krijg je te horen dat je kindje ineens op een ander voedingsschema zit. Of is ze dus al gewassen terwijl je dat zelf had willen doen. Of zit ze aan de antibiotica omdat ze iets ontdekt hebben in het bloed.
    Sibel dronk heel slecht, en kreeg veel voeding via een sonde. Op een gegeven moment ging ze ineens naar veel meer voeding en begon ze te spugen. 'Een reflux-kindje' werd er al gezegd. Ze kreeg gewoon meer voeding dan ze kon verwerken, en spuugde het daarom uit. Pas toen ik zo over de zeik daarvan was, dat ik heb gezegd dat ik de volgende voeding er niet in wilde gieten (tegen wil en dank), zodat ze een voeding wat minder dronk, en toen voor de volgende voeding eindelijk de kans kreeg om honger te krijgen en ineens alles op dronk en nog wel meer luste, pas toen werd ik voor vol aan gezien...
    Kan er nog pisnijdig van worden! (maar dat had je vast al gemerkt! ;) )
     
  20. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Schrijf het maar lekker van je af hoor Kiz..
    Dat is ook niet normaal hoe het bij jullie gegaan is!
    Je ziet het toch best nog wel vaak he, die fouten in het ZH! Heb zelf ook ervaring met mijn dochter die heeft er 2 keer gelegen en toen verloopte het ook niet allemaal vlekkeloos!
    Vandaar dat ik nu dus wil blijven zolang het kan en hoop dat ze toch vlot naar huis mag.
    Maar het is gewoon afwachten! Eerst maar eens zien hoe ze het gaat doen! Gezondheid gaat voor.
     

Deel Deze Pagina