Welke wasmand

Discussion in 'De lounge' started by Bootcamp babe, Nov 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik wil ons washok beter inrichten. Ik dacht aan twee grote wasmanden van 50-60 L inhoud, eentje voor wit/60 graden en eentje voor gekleurd/40 graden. Dat zijn de wassen die ik doe. Maar welke wasmand is fijn? Welk merk? Met binnenzak of zonder?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik heb gewoon 2 hoge wasmanden staan, net wat jij wilt doen. Zonder binnenzak, gewoon kunststof, die je uit kunt soppen indien nodig.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb er twee van curver. Zo'n rotan. Bevalt er goed.

Zonder binnenzak tevens.

4. beebj

beebj Niet meer actief

Ik gebruik de sortera afvalbak met deksel van Ikea in 37liter uitvoering. Heb er 3 op elkaar gestapeld staan: zwart/donker, kleur en wit. Er naast nog eentje voor de kook (handdoeken enz.). Ik vind deze erg handig, omdat ze bij ons op de slaapkamer staan. Door de deksels ziet er toch netjes uit.

Bootcamp babe likes this.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,067
    113
    Ik heb een Curver Knit, zonder zak, met deksel. Deksel gebruik eigenlijk niet, maar staat wel netter.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Wij ook, 2 stuks. De hoge ronde variant, antraciet. Haal er 1 van deze bij zoals op de afbeelding die komt in de badkamer of overloop zodat wij daar het wasgoed van boven makkelijk mee naar beneden kunnen nemen.

Bubblez likes this.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook 2 curver rotan wasmanden. Zonder binnenzak, want dat rotan is lekker makkelijk af te doen.

Ik heb er 2: 1 voor de 60 graden was en 1 voor de 30 graden kleding was. Liever zou ik er 3 hebben zodat ik die laatste meteen in licht en donker kon scheiden maar meer kan ik er niet kwijt in de badkamer

8. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,275
    25,746
    113
    Ik heb van die stoffen manden van de ikea in twee kleuren, zodat de kinderen snappen waar donkere en waar lichte was in moet. Als ik het dan ga wassen pluk ik de 60 graden was er tussen uit. Het liefst zou ik daar een aparte wasmand voor hebben, maar donker en licht is voor mijn kinderen wonderbaarlijk genoeg soms al te veel moeite, dus dat zou niks worden :roflmao:
    Ze zijn hoog en smal en makkelijk mee naar beneden te slepen als ik schone was wil vouwen.

Blijdorp likes this.
  9. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ik heb 4 waszakken langs elkaar hangen in een la. Altijd weg gestopt en ideaal voor het sorteren.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    ik heb een grote rieten wasmand. daarin zitten dan 2 vakken.
    Heb hem nu 5 jaar en functioneert nog perfect. :)

ps. gooi er nooit natte was in.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,254
    6,150
    113
    Ik heb ook 2 rotan wasmanden, ideaal. 1 voor 60 graden, 1 voor de kleding (al schijn ik de enige te zijn die deze indeling aanhoud :rolleyes:) Juist niet te groot, want als ze vol zitten, moet ik wel wassen, anders stel ik het vast te lang uit.:oops:
    Ik was toch dagelijks en ik heb wel 10 verschillende wassen, dus voor elke was een andere wasmand is geen optie.
    Stoffen zakken lijkt me niet fris, plastic kun je goed schoonmaken.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Daar heb ik er ook nog drie van :D

13. rums

rums Niet meer actief

Ik heb twee curver wasmanden van de blokker. Wat ik niet wist maar wel handig is is als de wasmand vol zit ik ook moet wassen. Want dan zit mijn wasmachine vol.

14. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Hier ook de curver rotan (zijn er populair zie ik) Ik heb er in de kasten kamer 3 staan (deksels eraf gehaalt) 1 voor wit, 1 voor licht bont, 1 donker bont
    En in de badkamer staat er 1 voor handdoeken/vatendoeken etc

15. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,323
    17,222
    113
    ik heb er nu 1 standaard in de badkamer staan (beneden, staat wasmachine ook) . Het is dat ik geen plek heb in in de badkamer maar zou liefst 3 wasmanden willen... donker, licht, 60 graden.

Dan heb ik er nog 3 die rouleren tussen vieze uitgezochte was was, vervoer naar waslijn en tafel, opgevouwen was naar boven en dan blijft die daar vaak weer staan tot er weer vieze kleding/beddengoed in zit en dan weer naar de badkamer.

Maar dat is geen antwoord op je vraag :D Ik zou geen binnenzak nemen, maar 1 die je heel makkelijk kan afspoelen onder de douche ofzo. Zeker als er natte dingen ingegooid worden. Merk maakt denk niet veel uit

16. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Ik heb ze gewoon bij action gekocht. 1 open lage wasmand voor lichte was, ook zo één voor donkere was en een hoge met deksel voor de handdoeken e.d..

17. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Muwahaha echt ideaal! Nu sleep ik telkens alles los in handen mee naar beneden, super irritant

18. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik heb dus serieus in iedere kamer van ons huis een wasmand staan, omdat mijn man anders niet begrijpt dat was IN de wasmand moet....

Overigens wel in iedere kamer een andere...

Blijdorp likes this.
  19. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Denk dat wij dezelfde hebben :)
    Super fijn! Wij hebben donkergrijze volgens mij.
    Eentje voor witte was en eentje voor de bonte was.

Bubblez likes this.
  20. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Mijn man heeft voor in de berging,naast onze wasmachine een eigen systeem gemaakt. Superhandig en sorteren is nu niet meer nodig. In de ikea hebben wij de simpelste pax kast (denk ik) gekocht zonder deur. Daarin heeft hij telkens fijne balkjes aangebracht. Mn wasmanden ‘hangen’ aan dat systeem. Ik kan nu geen foto vinden van hoe het eruit ziet maar ik heb wel een foto van pinterest. Het idee kwam van deze foto.

Attached Files:

Share This Page