En nu? Heb zl gelijk dikke dot gel in het haar gedaan. Is het überhaupt te voorkomen? Buurmeisje wegsturen?
Ze is wel behandeld zegt ze, maar ze was hier gisteren ook. En toen wist ze het nog niet. Ze draagt het haar vast en is nat. Ze is dus net behandeld. Wat moet ik nu doen? Voordat ik als een idioot met chemische troep in huis ga rondspuiten. En mijn baby ook insmeer met gel. Aaaaaaah!! En mezelf! Ik heb lang haar brrrrr
Beetje overtrokken deze reacties. Een kind wegsturen vanwege luizen? Omg... Buurmeisje haren in een knot laten doen, en niet met de hoofden tegen elkaar. Kom je een eind. Ze lopen alleen rechtstreeks van hoofd naar hoofd. Géén indianenverhalen maar gewoon wat feitjes en tips: https://www.rivm.nl/Onderwerpen/H/Hoofdluis
Dus in de tijd dat je even naar de ouders had kunnen lopen om het na te vragen (want het zijn je buren?) heb je een topic geopend en gel in je zoon zijn haar gedaan? En ze zit nog steeds bij jullie? Zoiets zoek je toch even uit door even door te vragen of na te vragen bij de ouders?
Mijn man heeft gel in zijn haar gedaan en ik zit boven met baby aan de borst dit hele verhaal door de deur heen te volgen. En dus het topic schrijven op mobiel. We hebben ze direct naar buiten gestuurd hoor. Maar ze spelen bijna dagelijks en ik vraag me dus af of het overtrokken is om ze nu uit elkaar te houden/naar buiten te schoppen.
Ik denk dat het niet zo'n vaart hoeft te lopen. Hier zeer regelmatig berichten van school dat er weer luizen zijn. Ook laatst van een mama gehoord dat haar dochter luizen had op zaterdag en mijn dochter was daar vrijdag de hele middag spelen. Mijn dochter en de rest van mijn kinderen hebben nog nooit luizen gehad.... Niet te panisch doen even informeren bij haar mama hoe en wat en de koppies van de kids uit elkaar houden verder lekker laten spelen.
En toch krijg ik er spontaan de kriebels van! Ik heb als volwassene nog eens luizen gehad: vreselijk!! Dus misschien overtrokken, maar ik zou het niet zo tof vinden als buurmeisje op tweede paasdag met dat nieuws binnen zou komen wandelen. En als ouders zijnde, zou ik mijn dochter ook even een dagje niet naar de buren laten gaan... (overigens snap ik sowieso niet wat buurmeisje op ‘zondag’ om 10:00 uur al bij je op de stoep staat. Hier in de buurt is de stilzwijgende afspraak vanaf ongeveer 12:00 uur en ik kan mij dit helemaal niet voorstellen met Pasen ivm visite enzo. Maar dat is een heel ander onderwerp )