Stofranden op perzisch (wollen) kleed

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Gelukkig nieuwjaar allemaal :) Ik heb een vraagje waar ik zelf niet uit kom.

Sinds een half jaar hebben wij een heel mooi Perzisch wollen vloerkleed. Prachtige kleuren, je ziet er weinig op, ideaal met kleine kinderen. Maar het rare is: de randen (en uiteraard grote delen van het tapijt) zijn donkerblauw. En iedere dag zijn alle blauwe randen compleet stoffig :( En dat gaat er niet zo maar af met stofzuigen: nee, daar moet ik steeds met mijn schoen langs wrijven om het bij elkaar te verzamelen en dan is het 1 grote stofpluis :( Maar de rest van mijn kleed blijft mooi, netjes, alleen de randen niet? Waar ligt dat aan en hoe kan ik dat voorkomen? (als dat te voorkomen is?)

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Niemand? Was er al een beetje bang voor, want ik snap het zelf ook niet eigenlijk:)

3. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Google eens op fluff away dat zou daar heel handig voor zijn denk ik. ik gebruik die hier voor stof en kattenharen oo de eetkamerstoelen

Geen idee waar dat vandaan komt overigens

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

dat is met dat fluweel zo te lezen? dat heb ik hier en werkt niet. Ik heb ook zo een met plak eraan, werkt ook niet echt, plakband geprobeerd, werkt ook maar even, dag er na zitten de randen rondom stof....Ik snap het echt niet: kleed is verder keurig schoon, maar die randen: ERGERLIJK !!

5. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Probeer het eens met een gele handschoen zon afwas ding met nopjes.
    Zo maak ik mijn stoffe bank katttenhaar vrij ff vegen en hoepla schoon :)
    Ligt je kleed misschien in n doorloop of tochtige doorgang?

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat is zo'n beetje hetzelfde als wat je met de zool van je schoen doet. Er zijn ook rubberen borstels, zou dat werken? Heeft iemand daar ervaring mee?

Hij ligt in de woonkamer, één stuk voor de deur, dus dat kan wel, maar het is echt gewoon rond om, dus ook langs de banken, langs de tafel, Stom toch?

Deel Deze Pagina