Ik twijfel nog enorm.. Ik neig meer dan wel gaan... Mijn man is afgelopen maandag begonnen bij defensie, de officiers opleiding. Nu komt hij volgende week vrijdag terug van oefening. Hij heeft deze en volgende week geen telefoon dus er is verder geen contact.. Nu wil ik, vrijdag naar Breda afreizen om hem daar om 5 uur op te wachten.. Het kan zijn dat ik even moet wachten, ik weet niet hoelaat hij exact vrij is namelijk, dat maakt mij verder niet uit.. Nu weet ik ook dat hij het super lief gaat vinden.. Maar.. Stel nou dat zijn collega's het stom vinden ofzo.. Weet ik het.. Daar komt mijn twijfel door. Ik zou het denk ik hartstikke leuk vinden als mijn man mij zo op zou wachten, en ook als de vrouw van een collega haar man op wachtte zou ik dat lief vinden.. Maarja.. Vind een man dat ook? Help ik wil wel erg graag, mis hem behoorlijk.. Maar twijfel dus nog wat..
Nee ik zou het niet doen. Dadelijk zijn de plannen gewijzigd (eerder weg, later weg, afgesproken om te gaan drinken met collega's ) en sta je daar voor jan met de korte achternaam.
Stel dat hij ineens eerder komt dan blijf ik natuurlijk thuis zodra hij op de kazerne is kan hij zijn telefoon weer pakken. Ik ben er dan om 5 uur, neem ik een boekje mee en dan redt ik mij wel een paar uur indien nodig En de kans dat hij nog wat met collega's gaat drinken waar hij net 2 weken mee in het bos heeft gelegen dat doet hij niet. Ik weet zeker dat hij zo snel als hij kan naar huis gaat
Ik wou het idd niet altijd doen haha nu heb ik nog vakantie. Dus heb ik de tijd, over een paar weken ben ik weer naar school dus dan kan ik hem helaas niet ophalen
Ik zou t doen hoor! Tenslotte weet je ook niet of andere vrouwen t wellicht ook doen.. Straks doen die t wel en staat je man daar zo.... Van die kant kun je t ook bekijken Ik zou t gewoon doen gewoonweg omdat je hem hebt gemist en hij jou vast ook en wie vind t nou niet fijn om dat te merken door een lief gebaar?!
Ik zou het niet doen. Het is maar twee weken geweest, geen gevaarlijke uitzending van negen maanden. Misschien vindt hij het ook wel genant naar zijn maten toe, 'niet stoer' zeg maar. Ik zou hem thuis opwachten en daar een feestje maken.
Als zijn collega's dat stom zouden vinden is dat alleen maar omdat ze graag hadden gewild dat hun eigen vrouw daar ook op hun stond te wachten. Lekker gaan en niks van die collega's aantrekken dus!
Mag ik je een tip geven als defensievrouw (zowel man als vader werken bij defensie) NIET DOEN. Laat hem gewoon thuis komen en doe daar leuke dingen. Maar waarschijnlijk wil hij alleen slapen omdat ze na 2 weken oefening helemaal stuk zijn. Als vrouw laat je je neus pas bij de poort zien als de heren daar om vragen. Spontane acties worden totaal niet op prijs gesteld en kan averechts werken. En voor het zelfde geld moeten ze van het weekend binnen blijven omdat er iets niet naar wens is gebeurd tijdens de oefening. Je moet bij defensie nooit op tijden rekenen want het veranderd 9 van de 10 keer. De logica voorbij is defensie.nmaar dit ga je nog wel leren. Je zult flexibel moeten zijn en je zult vaak alleen op pad moeten omdat manlief niet thuis is of weg moet etc etc. Als je op hem moet wachten kom je nergens. Defensie is geen gewone werkgever en houd tot een bepaalde hoogte rekening met de achterban. En als je straks kinderen krijgt richt de opvang rond jezelf in en niet om hem. Op je man kun je niet rekenen bij defensie alleen in noodgevallen. Mocht je nog vragen hebben pb me maar. Maar ga hem niet opwachten.
Ik zou wel gaan... Mijn man zit regelmatig in het buitenland voor z'n werk meestal tussen de 1 en de 5 weken. Soms alleen, soms met een collega. Ik haal m altijd op van Schiphol (als het geen onmogelijke tijd is voor mijn dochtertje. Als er een collega bij is, vinden ze het alleen maar fijn, rijden ze gelijk mee, scheelt weer een taxiritje. Als de mannen het raar vinden, zijn ze gewoon jaloers.
Hi sas7! Ik ben al 5 jaar vrouw van een militair geweest dus kennis van defensie heb ik plenty en bij mijn ex, zou dit wel gewaardeert worden ook door collega's infanterie zit hij bij Volgend weekend komt hij thuis, 100% zeker omdat dat zwart op wit staat. De eerste bivak van de KMA is 2 weken en dat weekend is altijd thuis daarna kan het inderdaad wel zijn dat hij spontaan een weekend binnen moet blijven onder de noemer: mentaltraining.. Het aanpassen en al is weer even aanwennen, dat zit er al in moet alleen even weer opgehaald worden Slapen gaat hij zeker doen maar hij moet toch echt thuis komen. Of 3 uur alleen in de trein naar huis of ik die naast hem zit ik kan ook op het station wachten evt weet het dus nog niet
Ik moet wel even zeggen, jou berichtje straalt wel flink wat negativiteit uit.. Niet vervelend bedoelt hoor! Alleen, ik heb defensie nooit zo ervaren als jij omschrijft. Tuurlijk is het geen burgerbaan en werken dingen daar anders. Maar op die manier heb ik defensie nooit ervaren en ik denk ook niet dat ik dat dit keer wel ga doen
Mijn vriend heeft, als onderdeel van een ander deel van defensie dan de landmacht, ook een jaar op het KMA gezeten, net als mijn zwager. Ik heb hem weleens opgehaald, maar dan in overleg. Zeker na zijn eerste tijd zou ik het niet doen, in ieder geval niet onder het mom van ' tadaa, surprise!' Kan je hem voordat hij er is op geen enkele manier bereiken?! Dan zou ik het vragen. Zoniet, thuis zorgen voor een schoon bed en wat lekkers te eten .
Ik zou het ook niet doen je weet niets van zijn collega's en ook niet hoe hij over ze denkt Op station wachten klinkt dan wel leuk!
Ik zou het wel doen.. Maar goed ik heb bij de KMA zat vrouwen en kinderen zien staan bij de 'eerste' week,maand of wat dan ook weg.. Ik vind het een manier van laten zien dat je hem gemist hebt. Je doet namelijk moeite om er te komen en je wacht daar op hem.. Diegene die het niet waarderen, tja dan zou ik me toch eens achtere me oren krabben😁
Ik zou het wel doen, officiersvrouwen (to be) horen er bij de KMA overigens gewoon bij hoor! Daarbij laat je er juist mee zien dat je achter je man staat! Daarbij gebeurt het zeker de eerste paar keer regelmatig dat de vrouwen de mannen op komen halen na een oefening, zelfs al wonen ze in Breda zelf... Regelmatig mogen aanschouwen als we na school op vrijdag in de stad wat gingen drinken en zelf ook gedaan toen mijn toenmalig vriendje er zat... Mijn moeder overigens ook toen mijn vader er zat, zowel voor als nadat ze zijn getrouwd. En die woonde pak hem beet ongeveer 1 km van de KMA af! Bij de commando's is het een ander verhaal daar wordt het meestal pas gedaan als ze langer weg zijn geweest :-D Overigens de negativiteit van het er niet van op kunnen herken ik absoluut niet, bij defensie vind ik ze juist heel erg veel rekening houden met het thuisfront, juist omdat dat thuisfront ze wel volledig moet steunen!