Hoe lang bewaar jij make-up?

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 22 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik las vorige week een artikel op internet van een vrouw die blind was geworden omdat ze mascara van 20 jaar oud had gebruikt. In eerste instantie dacht ik “wie bewaard dat nou zo lang” maar eigenlijk heb ik thuis ook super veel oude oogschaduws, poeder enz liggen van misschien wel 10 jaar oud. Ik gebruik het nooit maar omdat er niks mis mee is (of was) heb ik het al die tijd bewaard. Stel je hebt toch net een keer die aparte kleur oogschaduw nodig...
    Hoelang bewaren jullie make-up?

Ps: morgen staat er bij mij thuis een grote schoonmaak gepland dus zak ook al mijn oude make-up zooi maar eens weggooien....

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Eigenlijk staat er hier niets langer dan een jaar. Ook al is het niet op gooi ik het daarna weg. Die potjes zijn echt bacterie bronnen! Ook belangrijk je kwasten regelmatig goed te reinigen, dat vergeten veel mensen ook nog al eens!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Na een dik jaar gooi ik hetweg.

4. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Mascara gaat gewoon op, maar andere dingen blijven echt lang staan. Ik heb oogschaduw die al zeker 10 jaar staat en ik gebruik het heel af en toe nog.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Als ik het een paar maanden niet gebruikt heb, gooi ik het weg. Anders gewoon totdat het op is.

6. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Goede, mag hem wel weer eens uitmesten. Het meeste gaat gewoon op behalve inderdaad oogschaduw!

7. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Waarschijnlijk bewaar ik het veel te lang, gebruik buiten oogpotlood en mascara gewoon niet zo veel make up. Vind het dan weer zonde om dit weg te gooien

8. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik heb een paar basisproducten die ik dagelijks gebruik. Dus dat is ook wel op voordat het niet meer goed zou zijn. Verder heb ik 4 kleuren oogschaduw liggen voor af en toe. Die potjes gooi ik dus wel weg als het na een halfjaar tot een jaar niet op is.

9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.246
    28.265
    113
    #9 KleineLai, 23 jul 2018
    Laatst bewerkt: 23 jul 2018
    Niet 20 jaar maar ik heb wel oogschaduw en potlootjes van een paar jaar oud. Mijn oudste oogschaduw is denk ik wel bijna 10 jaar oud trouwens :eek: Het is zo'n speciale mooie kleur die je nooit draagt maar ook niet weg doet want ooit gaat die kleur wel passen bij een outfit :rolleyes::D

10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Mascara kan je maximaal 6 maanden gebruiken. Liever zelfs maar 3 maanden. Sowieso moet je voorzichtig zijn met vloeibare & crème cosmetica (tenzij in een pompflacon). Zodra het anders begint te ruiken, gelijk weggooien.

Maar poeder blijft veeeel langer goed. Wat je ook kan doen is wat alcohol in een sprayflacon (met fijne mist) doen en dat regelmatig even op de oogschaduw spritzen :)

baby90 vindt dit leuk.
  11. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Alles behalve poeders (bronzer, highlighter, oogschaduw etc) gaat niet langer mee dan een half jaar hier. :roflmao: Dan daarbij werk ik altijd met kwasten (die schoon worden gemaakt) dus met de bacteriën hier valt het wel mee.

Mijn lippenstiften enzo zijn ook te duur om gewoon weg te gooien. No way dat ik dat doe. :roflmao:

12. Orchidea

Orchidea Bekend lid

1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Mascara, foundation enz een halfjaar, dan is het vaak ook wel op. Of droog, of ik koop een nieuwe. Ogenschaduw en lippenstift bewaar ik wel wat langer!

13. Mamamia90

Mamamia90 Actief lid

4 apr 2018
    234
    116
    43
    Vrouw
    Hier werd eerst ook nooit wat weggegooid, nu let ik altijd op de houdbaarheidsdatum. Niet alleen van make up maar ook crèmes, douche producten etc. schrik er af en toe best van hoe kort het maar houdbaar is net zoals de olies van Kneipp.

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb een wenkbrauwpotlood die ik al had toen ik net op kamers woonde. Dus al minstens 15 jaar. Perfecte kleur en raakt maar niet op haha

15. meestal maximaal 6 maanden

16. Koon

Koon Niet meer actief

Ik heb niet veel verschillende make-up dus alles is echt wel binnen het jaar op.
    Behalve 1 oogschaduw doos, die heb ik al een paar jaar.
    Mascara van 20 jaar oud lijkt me ook niet meer bruikbaar eigenlijk. Dat droogt toch uit?

Deel Deze Pagina