Eén druppel rood bloed.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by poetje84, Dec 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poetje84

poetje84 Actief lid

Oct 24, 2011
    141
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu 5weken en 2dagen zwanger.
    Afgelopen donderdag (toen was ik 5 weken) ging ik naar het toilet. Na het plassen was er niets aan de hand. Maar mijn darmen liggen wel een beetje overhoop; dus voelde 'op het laatste moment' dat ik ook nog ontlasting kreeg. Daarbij plaste ik nog een beetje.
    Toen ik me afveegde, zat er een rode bloedvlek op mijn toiletpapier. Één ronde kring; grootte van ongeveer een 20 eurocentmuntstuk.
    Paar minuten later veegde ik nog eens, en wat ik toen had leek vooral op wat je ziet als je bv een wondje op je knie hebt, bloed eraf geveegd hebt, en nog eens naveegd. Zo streperig, bijna 'droog'. Ik was natuurlijk doodsbang! Heb mezelf inwendig onderzocht; maar wat ik ook afstreek op een tissue: Nergens een spoortje van bloed. Maar slapen deed ik toch niet... Geen enkele keer bloed opgemerkt bij naar het toilet gaan enz.

Vrijdag ben ik bij de huisarts geweest. Ze heeft inwendig onderzoek verricht. Ze zag geen enkel spoor van bloed aan de baarmoedermond. Er was voor nu niets verontrustends te zien. Ik ben nu bijna 48 uur nadat ik het bloed opmerkte; en heb nog steeds niets ontdekt. Maar ben bij elk krampje, gevoeletje onzeker. Zit constant te voelen of ik 'mijn kwaaltjes' nog heb (die had ik al weinig..) en stikonzeker. Doodsbang dat het verkeerd is!! In hoeverre is dit reeël? Of kan iemand me een beetje gerust stellen?

Nu mag ik as vrijdag voor een echo... dan ben ik naar eigen berekening 6 weken en 1 dag. Mag ik dan rekenen op hartactie, of is het niet verkeerd als je dat nog niet ziet? En wat mag ik dan verwachten met de echo? Kan die ook goed zijn zónder hartactie; en wanneer is dat normaal om te zien?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Natuurlijk schrik je hiervan! Bloed wil je niet zien tijdens de zwangerschap maar toch komt het heel veel voor! Er gebeurt zoveel nu! Vooral de doorbloeding neemt enorm toe waardoor al je slijmvliezen veel kwetsbaarder worden en dus makkelijker bloeden. Het bloed hoeft dus niet zozeer van je baarmoeder zijn gekomen maar kan ook van je vagina wand of van uit je darm. Maar ookal kwam het vanuit je baarmoeders. Het kan en mag!
    Een echo bij 6 wkn is nog wel vroeg, er is een grote kans dat je nog geen hartje ziet kloppen...als de echo vaginaal word gemaakt dan kan het al wel maar als je nog geen hartje ziet kloppen zegt het nog niets over het wel of niet goed zijn van de zwangerschap!

Imke

3. poetje84

poetje84 Actief lid

Oct 24, 2011
    141
    0
    0
    Hoe doen ze dat meestal in het ziekenhuis; een inwendige of uitwendige echo?

Tot nu toe nog helemaal geen bloed meer verloren... is dat een goed teken? Het ene moment ben ik dóódongerust, het volgende redelijk gelaten... Is zo'n druppel dan niet zorgelijk???

4. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Meestal word deze vroege echo vaginaal gemaakt.
    Nee 1 druppel bloedverlies is niet zorgelijk.
    Kan komen door een gesprongen vaatje in de baarmoedermond tgv drukte/tillen/sporten/gemeenschap/moeizame ontlasting.
    Maar het kan ook van de innesteling zijn.

Groetjes Ineke

5. poetje84

poetje84 Actief lid

Oct 24, 2011
    141
    0
    0
    Ben erg blij om dit te horen/lezen.

Nu had ik vanochtend alleen... eenmalig, opnieuw na ontlasting, licht gekleurd slijm... neigde naar bruinig, maar was heeeel licht... De rest van de dag weer niets waargenomen..
    Reden om nog een keer de huisarts te bellen? Of gewoon (rustig, als dat lukt ;)) te wachten tot de echo die ik vrijdag mag maken? Kan dit ook onschuldig zijn, of moet ik dit linken aan vorige week?

Share This Page