Eén slaapje...wanneer en hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lucia, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha slaapt nu ook al maar 1 keer. Al sinds 2 weken. Eigenlijk meer omdat ik gewoon niet uitkom :oops:

Ze is om half 9 wakker, ze gaat pas om 12 uur - half 1 naar bed, eerder krijg ik er niet in, dan slaapt ze 2,5 uur. Dan meestal om half 7 is ze alweer moe. Maar als ik haar dan op bed leg, is ze snachts tussen 4 en 6 wakker :(

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nou, heb haar om 8 uur op bed gelegd, ze heeft wel effe gehuild.(misschien té moe, de overschakeling?)
    Ben nog even haar speentje gaan geven, aai over het bolletje en zo'n 10 minuutjes later, om half 9 sliep ze.

Nou maar effe kijken hoe laat ze morgen komt. ;)

't Is best goed gegaan verder, had niet het idee dat ze supermoe was ofzo.(ja tegen half 8 maar dat lijkt me logisch.)

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nou..

Ze is nu net een kwartiertje wakker. :)

Ikke = dik tevreden! ;)

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Heerlijk joh lucia. Heeft ze het gered tot 13.00?

Hier was F om 08.30 wakker en ging om 12.30 naar bed.

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ze is nog wakker :)

Ze is zelfs op K3 aan het dansen. :confused:

Ze gaat dadelijk wel naar bed hoor, zeker om half twee!

6. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    :confused: Zo ze heeft de smaak te pakken gekregen. Super!

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi hoi,

Ik heb haar kwart over 2 in bed gelegd, en 10 voor 4 heb ik ze wakker moeten maken. :confused: :)

Edit: kwart over 1 bedoelde ik dus. :D

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ze heeft de smaak te pakken :) het is nou wel even afwachten hoe laat ze naar bed wil vanavond, maar dat geeft ze zelf wel aan. als mijn zoontje zo lang slaapt, krijg ik hem echt niet naar bed, ik maak hem altijd om 3 uur wakker.

groetjes, Miranda

een fijne dag nog met de jarige :D

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja ik kijk wel...normaal slaapt ze 's namiddags tot 6 uur en dan tot 9 uur weer naar bed.Ik kijk wel wanneer ze moe begint te worden, nog een beetje yoghurt en dan hoppa, naar bed! :D

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ Lucia, allereerst van harte met jullie kleine meid! en wat goed zeg van dat slapen :D

Jou topic zette mij aan het denken :), want ,Mason is nu al anderhalve week aan het rommelen met slapen. Als Mason 2 slaapjes overdag doet wordt hij 's nachts steeds wakker en 's morgen om 5.30 al terwijl dit eerder rustig 8.30 was. Laatst had hij bij toeval 1 slaapje gedaan en toen sliep hij de nacht wel gewoon door.
    Vandaag zijn we ook begonnen met 1 slaapje overdag ,ik ben benieuwd wat de dag brengt. Hij heeft vanmorgen van 10.30 tot 12.30 geslapen. Ik wil hem vanavond proberen om 19.30 naar bed te doen. Vooralsnog is hij nu nog lekker aan het spelen. Hopelijk werkt het hier net zo goed al bij jullie ;)

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ha, wie we daar hebben! :)
    Dankjewel voor de felicitaties meid!

Ja, Alyna zat ook al even zo te rommelen; dus ik dacht "waarom proberen we het niet gewoon?" :D

Ik hoop dat het bij jullie ook lukt!

Hoe is het verder? :)

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    En hoe laat is alyna gaan slapen.
    F heeft gister middag geslapen van 12.30 tot 14.30

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nou, ik heb haar gisteren om (bijna) half 9 in bed gedaan, was bijna meteen stil.
    Ik zei tegen m'n vriend: 'weet je wat, ik maak haar morgenvroeg niet wakker hoor, laat haar zelf maar komen.' (normaal als ze om 9 uur nog niet wakker is, maak ik haar wakker-maar ik verwachtte niet dat ze om 9 uur nog zou slapen)
    Wanneer denk je dat ik mevrouw hoor brabbelen?
    OM TIEN UUR! :confused:

Man, ik schrok me dood toen ik wakker schoot en op de klok keek! :)

Vanmiddag maar niet zo'n lang slaapje als gisteren denk ik, anders wil ze misschien vanavond niet slapen. :D Of weer later dan gisteren, en elke dag later is nu ook weer niet de bedoeling. :)

14. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Nee dat lijkt me niet echt de bedoeling.
    Wel heerlijk hoor een keertje uit slapen tot 10 uur.

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja, echt fijn!
    Heeft ze van haar moeder, is ook zo'n slaapkop. :)

Ben normaal ook al heel tevreden als ze tot 9 uur slaapt hoor! Maar zo'n uurtje extra is stiekem toch wel een keertje fijn. ;)

16. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hier ook rond de eerste verjaardag. Ze sliep altijd van 10.00 tot 12.00 en dan van 16.00 tot 17.30.
    Ze kon het steeds langer volhouden 's morgens en als ik haar dan om 10.00 op bed legde, dan was het huilen. Toen gewacht tot ze zelf aangaf moe te zijn en dat was rond 11.00. Toen ik eenmaal dat erin had, sliep ze weer keurig. Alleen sliep ze wel ineens 3 uur achter elkaar, dus tot 14.00. Dan kon ik haar niet om 16.00 alweer wegleggen. Dus vanaf toen nog een weekje rond 17.00 naar bed. Maar dan kwam ik helemaal in de knoei met eten en de tijd voor de nacht. Dus haar opgehouden en ze kon het prima aan. De eerste 2 weken af en toe nog 2 slaapjes, maar nu eigenlijk al ruim 3 weken steevast 1 slaapje van 11.00 tot 14.00.
    Ze houdt het prima vol en slapen is totaal geen strijd. Wegleggen en je hoort haar niet meer.....heeeeerlijk!

17. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ Lucia, hier gaat alles verder goed :D Mason heeft vanmorgen tot 7.00 geslapen. Zit alweer verbetering in :) Ook is hij er vannacht niet uit gekomen.

Jemig 10 uur :confused: dat is zeker wel een keer lekker :D Ze is nauurlijk vast ook heel moe geweest van haar verjaardag?

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hey Mason010508;
    fijn dat ie lekker is blijven liggen vannacht! En 7 uur is best netjes toch? :D Die van mij is gewoon een uitzondering. :)

Moe van haar verjaardag?Valt best mee, het feestje is morgen pas. :)
    We hadden wel bezoek gehad van opa en oma maar die komen bijna elke dag. :)

Maar heb haar gisterennamiddag ook wakker moeten maken om 16 uur, ze sliep echt nog vast!

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Zo, heb haar nu iets na 2en in bed gelegd en hoor haar nu brabbelen, dus ga haar zometeen uit bed halen.

Ik was net van plan haar wakker te gaan maken. :) Anders krijg ik haar misschien straks niet in bed. ;)
    Denk dat ze tegen een uur of 8, half 9 wel weer 'out' is straks. ;)

@Lolly; nou, das netjes toch, van half 1 tot half 3? :D Sorry, had er daarstraks overheen gelezen. :oops:

20. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ja dat is ook heel netjes. Gisteren heeft hij geslapen van 13.00 tot 15.30 dus hij krijgt de smaak ook flink te pakken :D

Deel Deze Pagina