Eén slaapje...wanneer en hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lucia, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Aaah wat flink! :D

Fijn dat het zo goed gaat!

Heb Alyna gister weer iets na achten op bed gelegd, vanmorgen was het netjes 9 uur. :)

En ze leek het vanmorgen ook beter vol te houden tot ik ze terug in bed legde.(rond 1 uur)

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Zo alyna doet het echt super hoor :D

F lag er gisteren rond 19.30 in en was vanmorgen om 08.00 weer wakker. we zijn net even weg geweest en rond 12.45 lag meneer weer in zijn bedje. Ik merk echt dat het elke dag ietsje beter gaat.

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    gewoon even uit blijven proberen hoe het gaat en niet teveel op de klok kijken. Hier zat mijn meisje (toen 11 maanden) binnen een paar dagen helemaal lekker in haar nieuwe ritme.

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Toch weer lekker 2,5 uur geslapen vanmiddag.Gaat goed! :D

Nu nog yoghurtje en daarna naar bed. ;)

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Toen Jesse elf maand was, ging hij ook kwakkelen met z'n twee slaapjes van een/anderhalf uur. Toen zijn we begonnen met 1 slaapje.
    Dan probeerde ik hem zolang mogelijk wakker te houden, en om twaalf uur een broodje en hup naar bed. Eerst moest hij trouwens ook nog leren om langer te slapen dan maar 1 of anderhalf uur. Maar verbazend genoeg ging dat al heel snel.
    Soms redde hij het nog niet, dan hadden we soms nog eens een dagje ertussen met 2 slaapjes, maar eigenlijk gaat het nu al weken prima zo.
    Hij slaapt meestal ruim twee uur.

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi hoi,

wou jullie even laten weten dat het nog steeds goed gaat met het slapen!

Ze slaapt ongeveer van 12 tot 3 's middags, om 20 uur (soms kwart over) naar bed tot 8 uur de volgende morgen.

Het was voor mij ook effe wennen, want soms kroop ik samen met haar voormiddags terug in bed. :oops:

Maar het gaat echt geweldig goed zo! :D

Hoe gaat het met jullie kids en slaapjes?

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hey Lucia leuk om te horen dat het zo goed gaat.
    Hier gaat het ook erg goed. F ligt nu net lekker in bed en slaapt tot ongeveer 3 uur half vier. "s avonds ligt hij er rond acht uur weer in.

We zitten nu lekker in het ritme. Heerlijk.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi Lolly,

fijn om te horen dat het bij jullie ook zo goed gaat! :D

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    sjee zeg, ik vind het knap hoor!
    Mijn dochter valt halverwege de morgen gewoon in slaap als ik haar niet op bed leg.
    En dan nog moet ze na het brood eten meteen weer naar bed.
    Ik vraag me af wanneer ze met 1 slaapje af kan, al lukt het soms wel, maar als we thuis zijn valt ze gewoon in slaap op mn schoot.
    (is 14 mnd overigens)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Leuk om te lezen allemaal!

Eva ging vanaf 10 maanden ongeveer over op 1 slaapje. Ze slaapt dan tussen de 1,5 en 3 uur, meestal 2 uur. En ze gaat tussen 11:30 en 12:30 naar bed en eet haar boterham erna als ze vroeg naar bed gaat en ervoor als ze laat naar bed gaat. 's Nachts slaapt ze 12 a 13 uur, van 7 tot 7.

Op schoot slapen heeft ze gedaan tot een maand of 6, als ze aan de borst in slaap viel. Anders echt niet hoor, hoe moe ze ook is, op schoot stuitert ze gewoon lekker door ;). Als ze moe is, is niets meer goed en als je dan vraagt of ze naar bed wil, stopt ze haar duim in haar mond en doet haar andere handje omhoog, zo van, til me maar op en breng me naar bed :). Dan gaat ze altijd meteen slapen. Zo heerlijk, na dat lastige slapen de eerste 6 maanden!

11. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Leuk Lucia dat het nog steeds zo goed gaat :D

Hier zitten we nog wel op 2 slaapjes ( sinds Mason steeds ziekig is is )al is hij 's morgens wel steeds vroeger wakker en het 2e slaapje is vaak 3 kwartier. Als Mason straks hopelijk wat meer is opgeknapt willen we het weer opnieuw proberen :D

12. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hallo,

Wij waren ook net over van 2 slaapjes naar 1 slaapje. Gisteren heeft hij zijn prikjes gehad en hij is echt wel ziekjes. Hij had vanochtend 39.0 graden koorts en was al om half vijf wakker daardoor. Dus heb ik hem vanochtend maar weer in bed gelegd en toen heeft hij 2 uur geslapen. Hij ligt nu weer te slapen. Dus hij heeft het nu wel nodig blijkbaar. Ik hoop wel dat hij als hij weer helemaal de oude is, weer op 1 slaapje uitkomt! Ben ook heel benieuwd wat de zomertijd gaat doen. Bij de wintertijd hebben we het ook gemerkt.

13. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Oh ja nog helemaal niet aan gedacht. Toen de wintertijd in ging hebben we niks gemerkt. Hopelijk is hij zo moe van zijn verjaardag dat hij goed slaapt.

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Guppie; komt vast wel goed!
    Wat schattig dat ze nog lekker bij jou in slaap kan vallen! :D

@De anderen: fijn dat het zo goed gaat!
    Ben ook benieuwd met die zomertijd, nou zitten we net lekker in het ritme dus ben heel benieuwd...

@Lolly; van harte met de verjaardag van je kleine vent! :D

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou ik heb vandaag weer eens een poging gedaan, op de koffie gegaan vanmorgen maar toen we daar waren om half 10 zag ik al dat ze eigenlijk wel naar bed zou kunnen. Niet gedaan en ze heeft het goed volgehouden. In de auto was ik de hoek nog niet om of ze sliep al.
    Het zal wel even wennen zijn...

16. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    @ guppie, het ging hier ook niet gelijk hoor, ik ging s'morgens maar boodschappen doen om hem wakker te houden, maar dan viel hij ook regelmatig in slaap. zodra ik thuis was maakte ik hem wakker, zodat hij toch na de boterham naar bed kon. duurde hier ongeveer 2 weken, toen had hij het ineens te pakken. hij was toen trouwens 11 maanden en sliep nog maar 2 keer 30 minuten, nu slaapt hij van 1uur tot 3 uur.
    komt vanzelf goed.

17. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @ lucia bedankt voor je felicitatie. Het was een leuke dag!

@Guppie Het heeft hier ongeveer een week geduurd voor dat F door had dat hij 's morgens niet meer naar bed ging. Ik gin dan tegen 11 uur boodschappen doen of eventjes weg en dan hield meneer het wel vol tot 12 uur half een. Nu gaat het zonder problemen.

De zomertijd ging goed bij ons F lag later op bed vanwege zijn verjaardag. F lag om 21.00 op bed en heeft geslapen tot 09.00. Hoe ging het bij jullie?

18. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Sam zit ook al een paar weken op 1 slaapje, behalve als hij niet lekker is.
    Hij houdt het alleen nog niet vol 's ochtends tot na de lunch dus meestal ligt hij er rond een uurtje of 11 in tot 13:30.

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna heb ik om half 10 wakker gemaakt. :) (en dat vond ze niet leuk!Maar ze is een beetje ziekjes)
    Dus nou moet ik weer een beetje met de uren gaan knutselen, moet morgen werken.

20. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    He gatsie wat vervelend. Wat schhelt alyna dan?

Ligt ze nu lekker te slapen? Werkse morgen.

Deel Deze Pagina