Eén tepel bloedt een beetje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Josien, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi hoi meiden,

Ik heb al een paar weken last van afscheiding uit mijn tepels. Geen probleem (wel onhandig, maar goed ;)), maar uit mijn linkertepel komt steeds ook een beetje bloed. Die tepel was wat beschadigd nadat ik geprobeerd had een korstje weg te halen (moet je ook niet doen Josien ;)).

Maar nu blijft het dus zo en omdat er steeds wat afscheiding uitkomt vermengt zich steeds één druppeltje bloed (echt minuscuul maar toch...) met wat helder vocht. Dat heldere vocht herken ik van de andere tepel.

Hebben jullie een tip om hier vanaf te komen, of loopt dit wel los? Ik ben bang dat ik dadelijk aan een kant geen borstvoeding zou kunnen geven als er bloed uit blijft komen. En dat zou ik wel heel erg vinden.

Is het nu slim om zoveel mogelijk een bh te dragen, of juist niet? En kan ik er iets op smeren dat het genezingsproces bevordert?

Ik hoop dat jullie tips voor me hebben, want ik vind het wel vervelend.

Thanks!
    Josien

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou even de huisarts bellen morgen en er naar laten kijken. Kan me voorstellen dat je je er wel een beetje zorgen om maakt!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je borstvoeding wilt geven, kan een beetje bloed geen kwaad. Ook tijdens borstvoeding kunnen je tepels soms open zijn en wat bloeden. Om het te laten herstellen kun je er Bepanthen-creme op smeren, dan is het vrij snel weer over. Als het bloed echt uit je borst komt, dan zou ik er even naar laten kijken door een huisarts.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoi Josienm,
    Hier precies hetzelfde. Een inimini wondje waar steeds een klein korstje op komt. Toch blijf ik er aan peuteren, en nu kwam er dus ook een paar drupjes bloed uit. Ik doe nu erg mn best om er maar niet aan te zitten en hopen dat het nu op tijd weg is voordat de baby komt.

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hè, ik ben blij dat ik niet de enige ben....

Ik voelde mezelf al zo stom ;). Ik probeer er ook echt vanaf te blijven, maar ooit blijft het ook 'hangen' aan mijn bh, waardoor het korstje er dan weer vanaf gaat.

Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het niets ernstigs is (heb ook geen pijn ofzo). Woensdag moet ik weer naar de VK. Ik denk dat ik het dan ook eens bij haar neerleg. En anders misschien even langs de huisarts. Die Bepanthen zal ik ook eens gaan gebruiken. Misschien helpt het!

Liefs,
    Josien

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bepanthen zal je waarschijnlijk nog wel eens nodig hebben in de kraamweek voor je tepels ;), echt superspul! Mother mates zijn ook aan te raden trouwens, als je korstjes op je tepel(s) hebt. Dit zijn een soort compressen die de korstjes zacht houden en zorgen dat het sneller heelt. En dat de korstjes dus niet telkens opengaan, omdat ze zacht zijn.

Als je echt het idee hebt dat het door het wondje telkens weer een beetje bloed, kan het geen kwaad, maar ik wist niet helemaal zeker of het echt door dat wondje kwam. Maar nu wel van afblijven hoor! ;)

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ben ook een echte "peuteraar", wel moeilijk om er vanaf te blijven, maar het lijkt hier nu toch netjes te genezen gelukkig. Bepanthen heb ik een proeftubetje van, ga het gelijk er op smeren.

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Beste allemaal,

Even een update... ik ben toch even langs de huisarts gegaan (het duurt nu toch al zo'n weekje of tien) en die heeft me toch doorverwezen naar de zogenaamde mammapoli in het ziekenhuis. Daarom heb ik morgen een afspraak met een mammaverpleegkundige met aansluitend een echo van de borst. Op donderdagmiddag krijg ik dan de uitslag.

Omdat borstkanker veel voorkomt in de familie van mijn moeder (mijn oma is er bijvoorbeeld aan gestorven), willen ze toch alles uitsluiten. De vraag is alleen of ze met de ontwikkelende borstklieren wel iets kunnen zien/uitsluiten/beoordelen.

Liefs,
    Josien

9. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    He, da's toch niet leuk, vooral met de voorgeschiedenis in de familie.
    Zucht.
    Ik wens je veel sterkte en probeer je maar niet te druk te maken.

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Oe toch spannend josien. Volgens mij is het wel lastiger te beoordelen als je zwanger bent. Hier is het plekje gelukkig weer genezen.

Deel Deze Pagina