Wat doe ik verkeerd met wassen?

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinderCN, 13 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Ik heb net een nieuwe wasmachine met stoomfunctie dus ik dacht, nu komen die vlekken er wel uit maar nog steeds zoals op foto (speelplaats van school heeft zwart zand:rolleyes:) , verschillende wasmiddelen geprobeerd, 40 en 60 graden, ook in biotex laten weken... maar nog steeds niet schoon.
    Wat kan ik nog meer proberen?

Bijgevoegde bestanden:

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Ik doe altijd ossengalzeep op gras/moddervlekken, even nat maken, insmeren en dan de wasmachine in.

Geen verstand van stoomprogramma's ed.....sorry

vlinderCN vindt dit leuk.
  3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Mijn moeder krijgt altijd alles eruit met ossengalzeep.

4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Hm volgens mij had ik dat ook al eens geprobeerd maar zal t nog eens doen

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Onze school heeft ook een natuurspeelplein met zwart zand. Het enige wat hier werkt is goed schrobben met ossengalzeep. Je moet het zand echt uit de vezels boenen. Voorweken of vlekkenspray helpt niet.

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mijn zoon heeft ook altijd zulke vieze broeken na school o_O
    Sowieso geen lichte broeken aan doen naar school helpt. Thuis (z.s.m.) probeer ik de vlekken er met een goed nat doekje uit te krijgen en daarna nat in de wasmand. Als het nat blijft gaat het er in de wasmachine wel aardig uit. Behalve uit zulke lichte broeken. Vlekverwijderaars die werken voor zulke vlekken ben ik nog niet tegengekomen (ossegalzeep gebruik ik niet gezien de herkomst). Gewoon goed nat maken werkt hier echt het beste.

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Groene zeep. Erop smeren, laten inwerken en dan in de wasmachine. Ik krijg daar alle vlekken mee weg.

Ysabella en vlinderCN vinden dit leuk.
  8. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik denk eerlijk gezegd dat als je dit al vaker gewassen hebt dat het er niet meer uitgaat. Voor de volgende broek zou ik het goed met zeep insmeren en goed erin masseren zsm nadat de vlek erop is gekomen, goed nat en goed laten intrekken en dan nat in de wasmachine. Ik gebruik het liefst marseille zeep, maar ossengaalzeep is hier gebruikelijker, ik merk niet echt verschil (ik gebruik ook gewoon de handzeep die we in de keuken hebben liggen, een blok, van palmolive ofzo, doet hetzelfde)

vlinderCN en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik accepteer gewoon dat de broeken van mijn kinderen er zo uit zien na het wassen :D.

JupitR, Eppo82, Saartje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Shout erop doen, (liefst zo snel mogelijk) en dan kan je het gewoon wassen op de dag en de manier zals je het altijd doet. Werkt hier bijna altijd

Felice en vlinderCN vinden dit leuk.
  11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Is dat echt van een rund dan? Dacht altijd dat dat vroeger van ''ossegal'' gemaakt werd maar nu niet meer. Overigens ben ik dan ook wel weer van mening dat als het beest toch dood is gemaakt voor zn vlees/melk, we dan maar beter alles kunnen gebruiken, maar ik ben geen vegan en weet ook niet hoe deze zeep precies gemaakt wordt.

SAARC en Jessi79 vinden dit leuk.
  12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Je laat ze er ook gewoon mee naar school gaan? Om de 1 of andere niet geemancipeerde reden vind ik dat bij jongens beter kunnen dan bij meisjes:oops:, aan de andere kant loopt zij er daar ook al de halve dag mee rond en zeker op deze leeftijd boeit dat echt nog niet.

13. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ohjee, daar ben ik ook schuldig aan:p Bij jongens is het toch net even wat makkelijker dan als een meisje een vieze broek aan heeft. Foei voor ons:roflmao:

14. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    ja terwijl met 4 ravotten ze allemaal net zo hard in dat zand..

15. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik gebruik groene flesje van dr Beckmann speciaal voor zand en gras. Te koop bij Kruidvat.
    Soms er bovenop nog wat vloeibaar ossengal. Gaat er eigenlijk altijd uit!

16. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ja, hoor. Ze willen ook vaak laarzen aan naar school, ben ik niet enorm fan van maar 'pick your battles' hè.

vlinderCN en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Ik heb sticks van ossengalzeep, super handig om op knieën etc te smeren. De spray is ook heel fijn!
    Meestal spray of smeer ik het kledingstuk ‘s avonds, dan gaat het de wasmachine alvast in en stel ik het programma uit tot de ochtend - dan trekt het dus de hele nacht in en is het na het wassen weg. Vooralsnog zijn alle gras en moddervlekken er prima uitgekomen, en laatst ontdekte ik oude paprika/tomaat-vlekken in een trui van mijn dochter die er met die ossengalspray ook alsnog helemaal uit zijn gegaan. Ik was hun kleding eigenlijk altijd op 30 graden.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik doe er altijd Dasty op. Van de wibra. Bijna alles gaat eruit

19. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    Ik heb 5 broeken met veize knieen.
    Speciaal voor school bewaard, in het weekeind "schone" vlekloze kleding aan

Amaranthas en vlinderCN vinden dit leuk.
  20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Oh en met stoomfunctie in een wasmachine haal je geen vlekken uit kleding;)

Met de stoomfunctie zorg je ervoor dat je was minder gekreukt uit de machine komt en dat het beter strijkbaar is.
    Je kan er kleding of stoffen mee opfrissen die normaal niet in de wasmachine mogen. Opfrissen, dus evt vieze geurtjes die je eruit kan stomen. Geen vlekken:)

Deel Deze Pagina