Hoi allemaal, Heb nu voor de 2e dag een doffe pijn in mn mond. Achter mn verstandskies, dat stuk tandvlees wat daar zit. Ik heb een sterk gebit en nog nooit iets gehad dus ik begin m wel te knijpen nu. Maar wat is wijsheid? Na wat gegoogel ben ik er achter dat dit stukje achter je kies ontstoken kan raken en verholpen wordt door vaak de verstandskiezen te trekken. Nu het dilemma : we gaan donderdag 5 dagen weg. Gewoon in NL. Maar trekken voor donderdag is geen optie want dan loop ik daar met pijn en een dikke blauwe wang. Zijn er behandelingen om dit tegen te gaan? Geen idee hoe of wat maar ik ben niet van plan om honderden euro's neer te tellen voor een behandeling als ze er toch uit moeten. Ben die dingen liever kwijt dan rijk. Twijfel om straks de tandarts te bellen. Miss gaat het vanzelf over? De pijn is op een schaal van 1 tot 10 een 1/2. Het is meer een vervelend drukkend gevoel. Wel aanwezig. Maar ja wat als t heel erg toe gaat nemen de komende dagen,dan zit ik... Zucht. Wat is wijsheid en iemand ervaring?
Ai. Heel vervelend! Toch zou ik even de tandarts bellen als ik jou was. Een ontsteking is namelijk ech niet leuk om te krijgen! Pijn in de mond kan meerdere oorzaken hebben, houd daar rekening mee. Misschien is een wortelkanaalbehandeling noodzakelijk bij een van de tanden, pijn is dan bij vrijwel de meesten binnen een dag weg. Als echt de verstandakiezen er uit moeten, wordt dit nooit direct gedaan (bijna nooit dan). En volgens mij gebeurt dit ook vrijwel alleen in het ziekenhuis (correct me if i'm wrong). Bel in ieder geval even je tandarts op en laat er even naar kijken. Sterkte! En veel plezier met de dagen weg
Verstsndskies trekken kan een tandarts gewoon zelf, dat hoeft niet in het ziekenhuis, tenzij er complicerende factoren zijn. In de meeste gevallen wordt zo'n kies gewoon bij de tandarts getrokken. Ik zou gewoon even bellen en overleggen. Als hij er uit moet, kun je mogelijk wel die 5 dagen overbruggen met pijnstillers en dan bij thuiskomst dus laten trekken.
Ik vond de pijn er na reuze meevallen. Geen pijn medicatie nodig gehad.. Uit ervaring weet ik dat er tussen uit gaan met een verstandskies die pijn doet erger is! Succes
Ik vermoed dat als je nu naar de tandarts gaat je kies niet voor donderdag nog getrokken wordt. Mijn ervaring met verstandskiezen trekken is dat het helemaal geen pijn doen naderhand, maar ken ook andere verhalen . Zou 'm dus niet meteen laten trekken en pijnstilling meenemen. Misschien de tandarts even vragen waar je mee zou kunnen spoelen, ik had weleens gehoord over waterstofperoxide (maar of dat goed is?)
Bedankt voor de reacties! Ik heb idd toch maar gebeld. Kan woensdag terecht. Brr moet er niet aan denken dat ze getrokken moeten worden. Heb ze alle 4 nog... liever eruit dan veel problemen straks maar ik ben echt zo geen held met dat soort dingen. Vreselijk. Hopelijk wordt de pijn niet veel erger, want eruit halen zal nog even moeten wachten. Altijd fijn om te lezen dat t meeviel! Ik kan alleen maar denken aan heel veel pijn en blauwe hamsterwangen... en niet te vergeten alle hororverhalen waarbij er stukjes wortel ed achterblijven. Pfff
Het kan ook wat overbelast zijn of een kleine ontsteking die vanzelf weer over gaat. Ik heb helaas veel ervaring met pijnklachten in de mond maar meestal als de verstandskies eruit moest had ik juist daar geen klachten aan. Hopelijk valt het mee voor je! De klachten na het trekken van een kies vielen mij trouwens erg mee! 1e dag wat pijnstilling en daarna goed te doen!
Mijn 4 verstandskiezen kwamen nogal bruut door.. de twee onder zaten half verstopt zoals TS het een beetje omschrijft en die hebben de kiezen aan beide kanten compleet verkruimeld en aan de bovenkant kwam link boven mijn achterste kies door.. Dat deed echt zo een pijn na het verwijderen want alleen dat was flink gehecht.. Hadden ze achteraf die kies die in de weg zat ook maar moeten trekken want die moest er eigenlijk ook mee uit.. Ik had daar toch wel zo nu en dan last van.. Mijn man heeft last van een gelijkwaardige pijn maar bij hem zijn ze nog niet door en hoeven ze er dus ook niet uit..