Ik ben zelf iemand die altijd op tijd komt, liefst 5 tot 10 minuten van te voren, als het niet nog eerder is... Laatst had ik een belangrijke afspraak en ik stond lang in de file, waardoor ik in de stress schoot. Ik had namelijk al wel in de gaten dat ik te laat zou komen.... En dat gebeurde uiteindelijk ook. Ik heb gebeld en gezegd dat ik wat later kwam. Maar het valt me op dat sommige mensen hier zo laks in zijn. Spreek je wat af, komen ze veel later aankakken zonder het te laten weten. Ik snap ook niet waarom zoiets keer op keer weer kan gebeuren. Sta dan toch op tijd op, denk ik dan. Of ga op tijd weg. Ik ben wel benieuwd hoe jullie, zp-ers, zijn. Zijn jullie ook van het op tijd komen? Of komen jullie vaak te laat op een afspraak? Bel je dan ook op dat het later word?
Heel herkenbaar, ik zorg ook altijd dat ik 5-10 minuten eerder ben. Vind het zo vreselijk irritant als mensen te laat komen.
Ik ben standaard 5 minuten te laat. Altijd. En ik doe echt m'n best om op tijd te komen. Ik ben gewoon altijd wat kwijt of vergeten. Maar nooit veel later dan 5 minuten.
Ligt eraan. Afspraak bij de HA, een sollicitatie, of een trouwerij. Ja, dan ben ik altijd op tijd. Afspraak met een vriend/vriendin; dan probeer ik zeker op tijd te komen, maar ik ben ook wel eens 5 minuten te laat.
Ik ben ook altijd optijd , meestal te vroeg inderdaad. Ik irriteer mij ook echt aan mensen die altijd te laat komen. Mijn schoonzus bijvoorbeeld is altijd te laat. Als wij bij bijvoorbeeld gaan brunchen met Pasen bijvoorbeeld gaan wij altijd met mijn twee schoonzussen en hun gezin , schoonvader en wij. Mijn ene schoonzus is echt altijd te laat , vreselijk vind ik dat. Staan we allemaal te wachten. Ik werk op kantoor bij een auto garage (banden) en wij hebben meerdere vaste klanten die die standaard te laat komen. Vooral als het druk is , is dat erg vervelend. Hele planning loopt dan in de soep.
Ik ben heel slecht met tijd. Daarom ga ik altijd liever vroeger weg en wacht ik desnoods om de hoek nog wel een kwartiertje. Op tijd is op tijd. Als ik weet dat ik buiten mijn tijd om te laat ben, dan bel/mail/sms ik graag even.
Ik irriteer me juist vaak aan mensen die 10-15 min te vroeg zijn Dan moet ik nog net even de laatste dingen doen en zijn ze er al Ik heb dan liever 5 min te laat
Hier ook Liever 10 min te vroeg dan 1 te laat. Vrienden van ons zijn telkens te laat, zeker als je ergens echt zo laat moet zijn vind ik dat vreselijk.
Ik ben altijd op tijd en vaak ook nog te vroeg. Ik kan er ook niet tegen als mensen altijd standaard te laat komen en ik vind het ook onbeschoft om een ander te laten wachten. Dan heb ik het niet over 5 minuten maar wel een kwartier of half uur.
Ach... Wij hebben t brabants kwartiertje. Hier komt nooit iemand op tijd Ik ben een preciesoptijdje... Belangrijke dingen ben ik op tijd. Minder belangrijke dingen niet per se; als ik rond 14:00 afspraak voor een bakkie ben ik er eerder 14:05 dan 13:55.
Ik hou er ook niet van ben idd liever 5 min te vroeg, maar ik ga okk niet 10 min te vroeg zijn, dan wacht ik in de auto oid nog Vind zelf ook niet tof als iemand te laat komt of juist te vroeg is. Zelfs als iemand mij ophaalt zit ik 10 min van te voren klaar Daar vind ik het ook erg in als ieman op jou moet wachten. Ik joef dan alleen jas aan te doen en weg te gaan.
Ik ben altijd op tijd behalve als er ineens een ongeluk voor mij op de snelweg gebeurd daar heb ik geen invloed op. Anders ben ik echt nooit te laat zorg dat ik ruim op tijd weg ga. Heel vervelend vind ik het als je moet haasten of wat dan ook.
Ben eigenlijk altijd wel op tijd. En woord onrustig als ik dreig te laat te komen. Maar soms heb je niet alles in de hand. De ene heeft van naturen een goede klok en de ander is standaard te laat. Heb geen hekel aan mensen als ze te laat komen wel moeten ze een goede reden hebben haha.
Ik vind het dus vreselijk als mensen veels te vroeg voor mijn deur staan. Dan ben of nog net niet klaar, of ik sta de laatste dingen in orde te maken. Dan liever 5 of 10 minuutjes te laat. Daar kan ik dus echt niet wakker van liggen. Zelf geef ik altijd aan dat ik rond een bepaald tijdstip zal aankomen. en dat is meestal wat later dan eerder. Of precies op tijd, dat lukt me ook nog wel eens. Als ik echt aan zie komen dat het heel erg veel later wordt, dan bel ik altijd wel dat het wat later wordt. Dat vind ik dan wel weer netjes.
Dit heb ik ook Ik ben nooit veel te laat, maar heb ook nooit 10 minuten over.. Altijd een erg strakke planning, haha
Mensen die vaak of altijd te laat komen zijn optimisten! Ze kijken met een optimistische blik naar de klok en vinden dat ze nog tijd zat hebben om dit of dat nog even snel te doen. Ze denken niet bij voorbaat al aan alle vervelende dingen die ze straks in het verkeer tegenkomen waardoor ze te laat zouden kunnen komen. Zelf vind ik het heel vervelend als mensen te vroeg komen. Ik ben meestal een paar minuten te laat en met een afspraak vind ik het vreemd als de ander al 15 minuten zit te wachten als ik 5 minuten later ben. En als je planning in de war loopt omdat iemand wat later is dan plan je niet goed.
Dit! Ik ben zelden te laat of het moet in het verkeer tegenzitten. Maar meestal anticipeer ik daar ook op. En als het zo is laat ik het altijd weten.
In mijn ogen kom ik niet te laat maar sommige zien het wel zo. Als ik rond 14.00 zeg vind ik 14.10 niet te laat.