Elke keer "blaasontsteking" na seks

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sweetdreams, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Al zolang ik zwangee ben, werkt het down-under niet echt lekker mee. Al 2x schimmelinfectie en vaak een geirriteerd gevoel.

Nu sinds een paar weken heb ik vaker pijn bij het plassen na de seks. Als ik dan een dag weer extra veel drink is het over. De pijn is niet zo extreem als bij een echte blaasontsteking en ook niet zo vaak plasdrang.

Nu google ik net een beetje en lees dat een blaasontsteking tijdens een zwangerschap vaak lastiger te constateren qua symptomen. Nu heb ik sinds vanmiddag behoorlijke rugpijn en veel harde buiken. Ben nu bang dat het misschien wel een blaasontsteking is, die een beetje sluimert of al in verder stadium is.

Ik ga morgen gelijk mn urine laten checken maar wil graag even wat geruststelling.

2. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ik had alle blaasonstekingsklachten 2 weken terug op bloedverlies in de urine na. Pijn, branden, veel plassen, rugpijn, opgezwollen daar beneden....

Geen blaasonsteking, ook niet op kweek. Dus het hoeft niet. Komt bij mij waarschijnlijk door een snel groeiende baarmoeder en bekken klachten.

Edit : gewoon inderdaad even testen. Beter een keer teveel dan doorlopen als het wel een blaasontsteking is!

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik heb bij alle zwangerschappen (5 nu maar 2 kindjes) blaasontsteking gehad.
    Bij jolisa heb ik er 8 weken mee rond gelopen. Ik dacht alleen dat ik last van mijn rug had geen brandend gevoel of zo... Bleek toen dus blaasontsteking te zijn.

Bij levino moest ik al zo'n 11 weken continue kleine beetjes plassen, ik dacht dat hij telkens op de blaas aan het springen was.
    Toen kwam de pijn op de flanken en dacht ik hmmm dat voelt wel bekend. Ja hoor 11 weken mee rond gelopen.

Buiten zwangerschappen om nog nooit blaas ontsteking gehad.

Bij jolisa nooit een schimmeltje gehad.
    Bij levino elke maand. Verschrikkelijk.
    Uiteindelijk na 5 x de gyno dactarin creme en eitjes. 2 pillen fluconazol gehad. En toen was ik ervan af.

4. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik had hetzelfde. Ook branden bij plassen. Niks te zien bij de dokter, ook niet op kweek. Heel irritant. Maar inderdaad, beter toch even laten checken hoor.

5. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Wat kan helpen is na de seks even gaan plassen. Ik had het eerst ook altijd (en was niet eens zwanger)

6. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Inderdaad goed plassen na de seks. Als ik dat niet doe heb ik ook gelijk een blaasontsteking.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Draag je katoenen of syntestisch ondergoed? Alle niet katoenen de deur uit en katoenen gaan dragen.
    Inlegkruisjes? Met of zonder plastic? Zonder plastic kopen, met plastic broeit als een dolle en veroorzaakt dan vaker schimmels en ontstekingen.
    Plas je goed na het vrijen? -> altijd goed plassen na de seks. Normaal ook maar nu helemaal.
    Was je jezelf evt? -> zo nee evt doen, even een washandje erdoor.
    Gebruik je vaginale zeep? -> zoja ja, mee stoppen, zo zo zo slecht voor je vagina.

En verder, goed vit c. En evt cranberry sap.

Schuurpapier vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina