E.on betaald welkomstpremie niet uit

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal84, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    En dan ook nog een 13e maand?
    Lekker hoor!

2. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Sorry, mijn fout: contract is ingegaan op 27 november dus dan 10 maanden later. Excuus

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Nee, dat helaas niet ;)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ik heel eerlijk mag zijn, als het wel of niet verfraaien van een babykamer afhankelijk moet zijn van een energiebonus of vakantieuitkering dan zou ik toch eens anders gaan plannen met het geld! Heb je dan wel geld voor een kamer? Kun je die bonus en uitkering dan niet beter op je bufferrekening storten?

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Vandaar vond het al zo gek klinken.
    Gelukkig is december ook nog te overzien toch...

Succes

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind dit nogal een grove opmerking. 'Anders plannen met geld'

Forums staan vrij om meningen te geven, maar aardig is dit niet.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ze heeft wel gelijk.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoezo ze heeft gelijk? Niemand hier kan in haar portomonnee of op haar bankrekening kijken.

Dus om te stellen dat iemand dan maar anders moet gaan plannen met geld, vind ik niet kunnen.

9. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Wij waren met de kinderkamer inrichten ook afhankelijk van vakantie geld,mede omdat ik binnen een maand zwanger was hadden we daar geen spaarpot voor.

Maar dat wil niet zeggen dat mijn kinderen te kort komen.Kasten zijn gevuld met eten en met kleding.Speelgoed in overvloed dus zie het probleem niet zo.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het nog heel netjes verwoord. En ik vind ook dat ze gelijk heeft. Niet dat TS anders moet plannen met geld, maar wel wanneer bepaalde noodzakelijke uitgaven voor een nieuw kindje afhankelijk zijn van het al dan of niet tijdig gestort krijgen van dit geld. Maar goed, daar gaat het niet over. Ook weer typisch voor dit forum om een onderwerp weer lekker op een ander spoor te brengen...

Anyway... ze hebben nu dus 31 oktober gezegd. Dat is over een paar dagen al. Ik snap helemaal dat je er van baalt en netjes is het niet. Ik snap ook dat je het nu even kwijt wil, maar het is nog maar een paar dagen, dus ik zou daar toch nog even op wachten.
    Je kunt ze niet in gebreke stellen. Dat krijg je nooit gewonnen.
    Je kunt een officiële klacht indienen over hun dienstverlening.
    Als je 31 oktober nog steeds niks hebt ontvangen, kun je ze een aangetekende brief sturen (let op: dit kost je geld, dus alleen als je per se je gelijk wil halen), waarin je een termijn van 2 weken eist, waarin het afgesproken bedrag PLUS rente op jullie rekening moet staan. Die rente kun je berekenen door te kijken hoeveel rente jullie hadden kunnen vangen als het bedrag netjes op de afgesproken datum (27 september) op jullie rekening had gestaan.

Ik vind het eerlijk gezegd wel overdreven. Het had er vandaag precies een maand geleden op moeten staan. Bedrijven doen betalingen vaak 1x per week, 2 weken of maandelijks. Dan zou het dus ook niet precies op de 27e overgemaakt worden, maar op de eerstvolgende uitbetaaldatum.
    Het is ook niet vreemd, dat door een administratieve fout het bedrag niet wordt overgemaakt en dat je dan moet wachten op de eerstvolgende uitbetaaldatum van het bedrijf. Helemaal bij grote bedrijven werkt dit zo. Maar ja, dan moeten ze ook geen toezeggingen doen.

Als ze nu een beetje klantvriendelijk zijn, geven ze gewoon hun fout toe, en krijg je een leuke attentie of zo.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee he, daar gaan we wéér! Elk topic over geld komt er wel iemand met de opmerking dat ts het niet goed regelt! Daar gaat dit topic niet over en dat zijn jullie zaken niet! Ik zit hier nu zes jaar maar de laatste tijd is het zo erg hier dat ik maar naar ander forum ga overstappen :(

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dames zullen we bij de kern van de vraag blijven?

13. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Lieve mensen,

Ik waardeer jullie budget advies maar er zijn genoeg centjes voor deze dame, die zal niks tekort komen. Beter plannen is dus zeker niet nodig. :)

Manlief en ik hebben besloten om voor de Eon centjes de kamer te verbouwen, dit komt goed uit qua periode, drukte en vinden het qua planning nu ook de beste periode om te doen. 1+1=2 dachten wij, ideaal.

Maar ik ben met name geïrriteerd om het feit dat er continue toezeggingen gedaan worden bij E.on maar niet nagekomen worden. Ik wacht het nog tot maandag af en anders ga ik maar weer bellen.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmm ik heb deze week de brief van E-on ontvangen dat ook wij idd dit bedrag terug krijgen...ben eens benieuwd wanneer wij het gestort krijgen dan!

15. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Wanneer is jouw contract ingegaan Lov23?

Die van ons 27 november 2011 en zouden het dus eigenlijk rond 27 september gestort moeten krijgen.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Het gaat er gewoon om dat zij geld verwacht op een bepaalde datum en dat dit niet komt. Of ze het nu wel of niet nodig heeft maakt niet uit en daar gaat het ook niet om. Het gaat om het principe. Als ik weet dat ik wat extra geld kan verwachten en ik hier rekening mee houdt doen wij daar ook de extra dingen van en dat je dan
    wat sneller leuke dingen kunt kopen voor de kinderkamer is toch meegenomen. Ik vind het schandalig dat het geld er nog niet is en hoop voor je dat het alsnog maandag komt. Ik hen geen ervaring met dit energie bedrijf maar beloofd is beloofd. Een paar dagen verschil oke maar een paar weken lijkt me niet nodig. Wel tijd om een brief uit te schrijven en op de post te doen ( tot 2x toe) maar geen tijd om een mail te sturen naar afdeling betalingen.

Ik stap elk jaar standaard over. Scheeld veel geld per jaar. Boete geen probleem die betaald de nieuwe leverancier. Die dit al 10 jaar en bevalt me goed. Bij betalen heb ik nooit gehoeven gelukkig. Krijg je vaak energie tegen leuke prijs en een kadotje of korting wat ook mooi is meegenomen. Geld laat ik altijd verrekenen met 1e en soms zelfs 2e maandtermijn of eindaftekening.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Lovewinnie je hebt gelijk .. weet ook verder niet wat er precies gezegd is allemaal.....
    Maar je moet nooit al voorhand geld uitgeven wat je in principe nog niet hebt....want als er dan dus problemen komen zit jij met de zeik...

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lees de voorwaarden nog eens heel goed. Vaak gaan dit soort acties per kwartaal. Dus dan kun je het misschien pas rond 1 januari verwachten.

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik snap die vragen niet zo...

Hier hadden we ook een spaarpot die we graag nog gevuld wilden houden voor onverwachte uitgaven, dus ook de kinderkamers van eindejaarsuitkering/vakantiegeld of belastingeld betaald.

Dat zijn dan toch lekkere bedragen die je daar voor kunt gebruiken?
    Een kind kost niet elke maand €1000,-(of €500,- of wat dan ook)
    De eerste aanschaf is duur, maar dan wordt het stukken minder. (tenzij je elke maand ik weet niet hoeveel merkkleding oid voor je kinderen koopt!)

20. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    nee, staat duidelijk dat het op 10 mnd na datum gestort wordt. Wat overigens ook meerdere malen door E.on is bevestigd, zowel per mail als per telefoon.

Deel Deze Pagina