kpn , wat moet je ermee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Springboon, 30 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Dit is de vraag die ik me nu al een uur lang zit af te vragen..

Ik had internet + telefonie.
    Wegens omstandigheden in maart afgesloten ( vergeten 1 maand te betalen, wat daarna gelijk gebeurd is overigens!)
    Bel ik in April naar KPN, met de vraag hoe het kan nog geen internet etc. te hebben,zeggen ze:
    Mevrouw, u heeft geen abbonement meer bij ons.
    U dient nog steeds 211,- over te maken.
    Dus ik betalen ( zou dan in mei mijn abb. weer terug krijgen)
    Maar tot vandaag nog geen internet+ Telefonie (zit voor nood telkens bij mijn ouders achter de comp.)

Dus ik weer bellen.
    Ben momenteel denk ik al anderhalf uur aan het bellen.
    Al 12x doorgeschakeld naar een collega's.

Ben ik een klacht aan het indienen, wordt ik weer weggedrukt :evil:
    Kan ik weer opnieuw beginnen..

Hebben ze mijn abbonement gewoon door laten lopen,
    Andere woorden -> moet ik door gaan betalen tot juli 2007!
    Ik ga hier niet mee akkoord.
    Wordt ik bruut afgewezen.
    Staat nu een streep door de abbonement ( Die ik vanaf maart al niet meer had!) en een streep door de resterende betaling (die ik niet ga betalen!)
    Kan ik nu dankzij hun, nergens meer een internetabbonement afsluiten..
    Omdat hun nu ook mijn telefoonlijn hebben laten blokkeren.

Je zou er haast persoonlijk heen gaan, om ze weet ik veel wat aan te gaan doen..

Door fouten van hun, zit ik nu dus met de gebrande billen. :evil: :evil:

Dit mag toch niet?

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Als een bedrag (volgens hun) niet betaald is aan ze, mogen ze alle lopende abonnementen die je bij hun hebt stop zetten..
    Daar valt dus ook je telefoonlijn onder..

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Neemt niet weg dat ze wel wat klantvriendelijker zouden kunnen zijn..

Maar goed.. Dat is KPN he..

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Je zult ongetwijfeld eerst een herinnering hebben ontvangen waarin vermeld stond dat je nog niet betaald had, na die herinnering krijg je soms nog een herinnering dat je binnen zoveel dagen dient te betalen anders wordt je afgesloten…daarna vaak een aanmaning om binnen 2 dgn na dagtekening de rekening te betalen vermeerder met bijkomende kosten…eventuele invorderings kosten worden ook op jou verhaald etc.

Pas als alles betaald is, achterstand plus bijgekomen kosten wordt je weer aangesloten, en ook voor het heraansluiten rekent de kpn volgens mij een aardig bedrag…

Je zegt € 211,- euro betaald te hebben voor de periode daarvoor ( ik neem aan februari en maart?)

Na beëindiging van welk abonnement dan ook geld dat ze of 2 mnd of 3 mnd doorberekenen, dus onder die betaling die ze nu nog van je krijgen kom je zowieso niet uit…

Wat je kunt proberen is of toch via via het geld lenen en of een betalingsregeling met de kpn proberen te treffen, of naar de upc bellen (of een andere maatschappij) en hen de situatie uitleggen, vaak zijn zijn ook bereid het een en ander met je te schikken zodat zij jou als klant over nemen en de rest schuld aflossen bij degene waar jij je openstaande schuld hebt (kpn in dit geval) en dat je die betaling bij hun aflost…

Maar goed hoe het ook zij, je bent dus verplicht de kosten voor de resterende maanden te betalen, ik weet niet of er nog incasso kosten openstaan, ook daar ben je toe verplicht deze te betalen, en bij niet betalen moet je er rekening mee houden dat er steeds meer en meer kosten bij komen tot het moment dat je een dwangbevel binnen krijgt….zelfs dan kun je vaak nog een betalingsregeling treffen maar daar zit tegen die tijd ook weer een aardig bedrag bovenop wat je ook dient te betalen want enkel voor het uitschrijven voor een dwangbevel tot een x bedrag betaal je € 35,- en hoger dan ? (ik meen iets van € 90,00) wordt het bedrag vermeerd met iets van € 4,- per openstaande € 3,00….

Kort gezegd bel ze op probeer je rustig te houden en probeer een betalingsregeling met ze te treffen…

enne wat die fouten van hun betreft, sorry meid, tis toch echt je eigen fout, want zij sluiten je niet zomaar af, en tis nou eenmaal de regel wanneer zij jouw abonnement beëindigen omdat ze de (rest) betaling niet binnen krijgen zij jouw die resterende 2-3 mnd doorberekenen...hoe lullig ook.....

Succes

5. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Het leuke is....

Dat ze zeiden in April -> mijn abbonement kan niet ongedaan worden (afsluiting etc), en er wordt 1 juni een nieuwe aan gemaakt.

Daarna is door KPN ( in mei) besloten om een nieuwe abbonement niet af te sluiten (weet het pas sinds net), en dat mijn oude abbonement gewoon door heeft gelopen.
    Terwijl dit niet de afspraak was.
    Stop abbonement was gelijk na afsluiting, vertelden ze destijds ( in april).
    En kon niet ongedaan worden gemaakt, en dat het genoodzaakt werd om in mei te bellen voor nieuwe abbonement die 1 juni van start zou gaan.
    Zo hebben ze het in de comp. gezet (konden ze ook terug lezen zonet).

En nu hoor je ineens dat ondanks dat je geen telefonie had, geen internet ( heb ik regelmatig geprobeerd trouwens, omdat ik KPN niet vertrouwde hierin, want ze zeggen altijd iets anders dan dat ze bedoelen/doen) wel moet blijven betalen.

Abbonement stop = in mijn ogen Stop, niet meer betalen..
    En niet (volgens hun):
    Abbonement activerend houden (zonder weten van klant + geen brief o.i.d. waar destijds om gevraagd is dat het gestopt zou zijn etc.), geen internet en telefonie, maar wel betalen.
    Dit mag en kan in mijn ogen nog steeds niet.

Volgens 12 medewerkers die ik gesproken heb, mag dit niet, en staat er nadrukkelijk: Abbonement stop per 1/3 2007.
    En volgens meneer nummer 13 (laatste die ik sprak) -> heb ik omdat ik het er niet mee eens ben wat kpn gedaan heeft, en een klacht heb ingediend, geen recht meer om op dat adres een internet + telefoonabbo. af te sluiten.
    Hij heeft mijn tel. aansluiting volledig laten blokkeren (was met hem in gesprek toen hij dit deed).
    Toen ik hier wat van wou zeggen, gooide hij me van de telefoonlijn af.
    Alsof hij wou zeggen: einde verhaal, ik zal het anders gaan aanpakken. (zo kwam het over op mij)

Dus ligt de fout bij KPN ( nog steeds in mijn ogen).
    :evil:

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Vroeger kon je wanneer je afgesloten was en je had het openstaande bedrag betaald inclusief heraansluitkosten gewoon weer aangesloten worden….

Jouw abonnement is geheel stopgezet, waarschijnlijk omdat ze na schrijven aan jou om te betalen geen betaling of reactie hebben ontvangen….

Daarmee wat jou ook gezegd is, is het normaal dat je bij beëindiging van abonnement nog 2 soms 3 mnd moet doorbetalen, zowel bij de kpn als bij upc als bij weet ik veel welke bedrijven nog meer, dat is een zogenaamde opzegtermijn,…dat heb je ook bij mobiele telefoon aansluitingen dus zo raar is het niet meid, jouw gevoel zegt je dan wel dat je dat niet vindt kloppen maar zo zijn de regels nou eenmaal en daar is kpn echt geen uitzondering mee dat is met welk ding dan ook waar je een abonnement op hebt (sommige uitgezonderd die per maand opzegbaar zijn)

Zoals er bij hun in de pc stond moest jij dan in Mei terug bellen (schrijf je ook zelf dat ze dat tegen je vertelde in april) om een nieuw abonnement aan te gaan per 1 juni (wel na betaling van lijkt mij want ze sluiten je niet aan als je de openstaande facturen en kosten niet betaald hebt) Jij hebt daarin blijkbaar zelf verzaakt te bellen om dat abonnement in te laten gaan en wederom ook niks betaald…

Ik kan jouw woede echt wel begrijpen meid, maar ik denk dat het mes hier aan 2 kanten snijd, en jij het er niet mee eens bent door te moeten betalen nadat ze jouw abonnement gestopt hebben per 1-3-07 terwijl je dit verplicht bent, en dat de meneer die je zojuist aan de telefoon had gewoon geen zin meer had het 1 en ander uit te leggen omdat jij het dus zo ziet dat jij vindt dat jij niet hoeft te betalen voor iets dat je niet meer hebt, daarmee de opzeg termijn dus vergeten bent…

Dus tja hoe je het ook wend of keert, zo horen je te allen tijde netjes en correct te woord te staan, maar met hetgeen jij hier schrijft denk ik toch echt dat de fout bij jouzelf ligt meid hoe rot ook….

succes

7. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    KPN had in April nadrukkelijk gezegd, dat er na die 211 nog wat, geen openstaande bedragen zouden komen, omdat per direct het abbonement was afgesloten ( dus ook niet voor de maanden erop, was destijds nadrukkelijk verteld).

Verder heb ik nooit een brief o.i.d. van hun gehad.
    Dit had ik ze ook voorgelegd, en ze zeiden dat hun dat inderdaad niet hadden gedaan, en het ook niet zouden doen.

Ik vind het zelf (persoonlijk) een fout dat bij hun ligt.
    Hun hebben 'de klant' dingen verteld wat achteraf niet waar bleken te zijn.

Heb net weer gesproken met de debiteuren (onder typen etc weer gebeld).
    Deze zeiden:
    Mevrouw, u hoeft alleen die 211,19 over te maken, maar ik zie dat dat allang gebeurd is.
    Dat andere bedrag (bijna 200,-) is door een misverstand gebeurd.
    Dit hoeft u Niet te betalen.
    Omdat hier in de computer staat: per direct abbonement stop per 1 maart 2007.

Dus ik gevraagd: weet u het zeker?
    Kreeg ik als antwoord: ja , mevrouw, dat weet ik heel zeker. Alleen ik snap niet waarom ze het toch opnieuw hebben aangesloten uw abbonement, omdat dit niet kon/mogelijk was volgens de gegevens in de computer.
    U hoeft dus niet te betalen, omdat het een fout van KPN is..

Nou breekt toch helemaal de klomp?

8. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Wij hebben ook een boel ellende met KPN!
    Als ik dit zo lees zit ik me gewoon op te naaien!

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Het blijft altijd gerommel met hun he...

Deel Deze Pagina