E-reader ervaring gezocht

Discussion in 'De lounge' started by siriel, Jun 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MommyB

MommyB Bekend lid

Oct 21, 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Trouwens. Tip voor anwb leden. Er staat in de kampioen van deze maand een code voor 10 gratis boeken.

2. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik heb de Kindle paperwhite. Ook naar de test van de consumentenbond gekeken.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dan moet je de nieuwste Kindle kopen, de Voyager.....perfect ding! Ik heb er ook (via Amazon) gratis 3G opzitten dus kan overal ter wereld boeken downloaden. Ik heb nu al iets van 1500 boeken erop, een groot deel gratis via Amazon ook. Echt een aanrader! 👍🏼👍🏼👍🏼

4. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Ja klopt. Die heb ik gebruikt.
    Dat is via de site van Elly's Choice (de digitale ECI)
    10 boeken per maand voor 2,99
    Misschien ook een tip

5. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik heb ook de kobo glo, nu zo'n twee jaar al. Bevalt me perfect! Licht is niet irritant voor je ogen omdat het via de zijkant schijnt. Dat de letters inbranden heb ik nog nooit last van gehad. Heb nog geen seconde last gehad van mijn aankoop, ik had op vakantie ook altijd een tas voor alleen de boeken ;) Denk dat het je erg zal bevallen.

Tip:
    Koop wel een goede, met e-inkt! Dat leest zoveel rustiger!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gratis boeken: via de bieb kun je gratis lenen: een boek staat dan 6 weken op je reader en daarna wordt ie weer verwijderd.

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Ik ben al aan mijn derde ereader bezig. Geweldige uitvinding. Ik lees heel veel, en zo heb ik altijd wat bij de hand.
    Ik lees momenteel veel via de bibliotheek, als je lid bent kun je op internet boeken downloaden die je dan gedurende 3 weken kunt lezen, daarna verdwijnen ze weer uit je boekenkast. Ideaal.

Toen mijn vorige ereader kapot ging heb ik een tijdje op mijn telefoon via een reader-app gelezen, maar een echte is toch wel fijner hoor. Mijn telefoon ging er ook erg snel van leeg, terwijl de reader het wekenlang volhoudt op 1x opladen. Ik heb nu ook een Kobo-glo en hij bevalt erg goed.

8. WendyenAnna

Jun 13, 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al jaren een Sony e-reader. 1 van de eerste van Sony en hij doet het nog steeds en bevalt me erg goed. Ik heb zowel gewone boeken als een ereader en gebruik het beide. Sinds een tijdje lees ik op het werk ook en dan gebruik ik in de pauze de ereader, lekker makkelijk. Als ik in september op vakantie ga dan gaat hij gewoon weer mee.

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik heb ook een Sony, 2 jaar terug de millennium trilogie mee op vakantie. Lekker makkelijk :)

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,314
    2,597
    113
    Ik heb sinds een paar weken een kobo aura en ben er.erg blij mee.
    Je je kunt er mee in de zo'n zitten en dan is alles prima leesbaar ( groot voordeel in vergelijking met tablet en telefoon.

Het lukt goed om via de bieb een ebook te lenen en er zit een lampje in zodat ik bedoel kan lezen zonder mn man te storen

11. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

ik lees graag even mee. Mijn Sony is kaduuk...

12. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,124
    2,959
    113
    Female
    Ik twijfel tussen de Kobo Glo hd e-reader en de kobo Aura H20 e-reader.
    Er is ook nog een Kobo Aura e-reader maar dat is denk ik een ouder type hij is de goedkoopste van de 3.
    Ik denk dat ik voor de eerst genoemde ga kopen, die zit er qua prijs tussen in, rond de 120 euro, de H20 is waterdicht maar wel 50 euro duurder. Ik denk dat dat voor mij persoonlijk niets toevoegd.
    Fijn om zoveel positieve ervaringen te lezen.
    Eigenlijk had ik verwacht dat mensen toch liever voor een echt boek zouden gaan.:)

13. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Ik ga nog voor de echte boeken, maar heb er ook een paar op mijn tel (note 3) staan voor onderweg.
    De geur en feel van een nieuw boek, daar kan geen ereader aan tippen. Ook het feit "ik ben al over de helft" is met een echt boek fijner te zien ;)
    En een heel.mooie gevulde boekenmuur (op kleur)

14. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    toevallig, ik zocht op ebooks, kwam ik dit topic tegen!
    Ik heb gister een kobo h20 gekocht,

Ik lees veel in bad, en op vakantie wil ik hem meenemen naar het strand en zwembad, dus dan is dat wel fijn.
    kan er ook nog eens een glas drinken over vallen ofzo... dus daarom voor de h20 gekozen.
    ik zie mezelf geen 15 boeken meer meenemen op vakantie.
    thuis kies ik misschien nog wel sneller voor een gewoon boek.

Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik er boeken op zet.
    via de bibliotheek lukte het me niet. Die bestanden kan ik niet zien in de ereader. Wel een boek van een collega gehad, die kan ik er wel op krijgen...

15. Frummeltje2012

Frummeltje2012 Actief lid

Aug 16, 2012
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een Sony en ben er heel blij mee. Ik heb er geloof ik nu 70 boeken opstaan in allerlei verschillende genres :) Ik wil er op vakantie altijd zeker van zijn dat ik voldoende keuze heb :)

16. heart2

heart2 Lid

Jan 28, 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook de kobo glo en ben er super blij mee. Leest veel prettiger dan een ipad. En ideaal het lampje erin.
    Echte boeken mee op vakantie geeft veel te veel bagagge zeker als je vliegt, nee ik heb veel liever mijn e-reader

17. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik heb een Kobo touch en vind het een geweldig ding. Ik mis alleen het achtergrond licht zodat ik ook in het donker kan lezen. Nu heb ik wel een leeslampje, maar toch.
    Ik kan echt niet meer zonder mijn ereader.

Share This Page