ik heb een bebook club.. kost zo'n 140 euro. Bevalt me prima! De ene keer zet ik er boeken op via een sd kaart en anders koppel ik mijn ereader aan de laptop en via digit. editions zet je ze er zo op. Boeken die je koopt komen vaan gelijk in dig.ed. Ben helemaal fan van het e readen
Dat zou mooi zijn!! Wij hebben geen touch, wij hebben de inkreaders. Ik heb deze: Kindle e-Reader with Wi-Fi, 6" Display
Dit staat op Calibre.com calibre supports the conversion of many input formats to many output formats. It can convert every input format in the following list, to every output format. Input Formats: CBZ, CBR, CBC, CHM, DJVU, EPUB, FB2, HTML, HTMLZ, LIT, LRF, MOBI, ODT, PDF, PRC, PDB, PML, RB, RTF, SNB, TCR, TXT, TXTZ Output Formats: EPUB, FB2, OEB, LIT, LRF, MOBI, HTMLZ, PDB, PML, RB, PDF, RTF, SNB, TCR, TXT, TXTZ Dit zijn de kindle formats: Kindle (AZW), TXT, PDF, unprotected MOBI, PRC natively; HTML, DOC, DOCX, JPEG, GIF, PNG, BMP through conversion. Weet niet welke extensie de boeken op amazon hebben. Is dat PRC of AZW? AZW kan ie namelijk niet converteren.
Betalen voor ebooks doe ik eigenlijk nooit. Je kunt ze overal downloaden. Ik geloof dat ik 3000 Nederlandse e books heb (maar ik lees eigenlijk altijd Engels).
wat voor 1 heb je? Ik heb een Icarus Reader GO Wat heeft hij ongeveer gekost? 99 euro bij BOL.com. Relatief simpel ding, maar werkt heel goed! Batterij gaat dagen mee. (Zou ook zo moeten zijn met mijn telefoon ) Ben je er blij mee (makkelijk en fijn in gebruik?) Ja ik ben er heel blij mee. Heel simpel in gebruik en een boek er op zetten gaat heel makkelijk. Dat is voor mij heel belangrijk . Ik ben vooral heel blij dat je bijna geen kastruimte meer nodig hebt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat een 'echt boek' lekkerder leest. Maar je went snel aan een E-reader. En hoe kom je aan je boeken? En wat kost een Ebook? Ik weet dat je kunt downloaden, maar ik koop ze gewoon bij BOL.com. Digitale boeken zijn altijd iets goedkoper dan reguliere boeken. Een vriendin van mij heeft wel een stick gegeven met 100 boeken er op. Niet direct mijn eigen keuze, maar wel goed genoeg voor op vakantie . Succes met je zoektocht!
AZW dus... Ik zie wel dat ik dus wel EPUB (dat is toch de format van Bol.com?) op kan zetten naar PDF en die kan ik wel lezen. Maar andersom kan dus niet.
Ik heb ook de nieuwste Sony. Wifi heb ik nog niet uitgeprobeerd, want we hebben op dit moment geen draadloos modem, maar via de computer werkt prima. Nadeel van de Sony: er zit alleen een usb-lader bij. Een gewone lader (die je op vakantie dus echt wel nodig hebt) kost 30 euro. Daarnaast moet je voor het mooie en de bescherming eigenlijk wel een hoesje erbij kopen en die kosten 40 of 50 euro (zonder of met lampje). Al met al ben je dan voor een complete set 150 + 30 + 40/50 = 220/230 euro kwijt. Niet goedkoop, leest wel super! Hij weegt bijna niks.
Kun je met die archos ook buiten lezen of als er zon is? Dat vind ik namelijk wel een nadeel van lezen via tablets oid.
Overigens kun je op ebay veel goedkoper hoezen en opladers kopen voor de sony. Zit nu even te kijken en voor 20 dollar kun je een hoes kopen en naar nederland bezorgen. Dat is ongeveer 16 euro...
bedankt allemaal voor de reacties! ik ga ze allemaal eens bekijken bij bol.com en dan mijn weloverwogen keuze maken haha. vind bij de sony het wel jammer dat je geen gewone oplader hebt en dat je die erbij moet kopen! hij is al relatief duur in vergelijking met de rest en dan dat ook nog, maar ja lees er wel verder veel goede verhalen over. ach ik ga lekker aan de gang met kijken. Toch erg handig zp voor ervaringen!
Via kieskeurig.nl heb je ook een goed overzicht van alles. @rosao, ik heb hem nog niet buiten geprobeerd maar ik heb wel gehoord dat als je de instellingen wijzig dat het best aardig gaat.
Ik neem aan dat die Sony wel met een usb kabeltje geleverd wordt. Als je een iPhone hebt, dan kun je die usb kabel in de stekker van je iPhone lader stoppen en dan laadt hij ook. De Kindle wordt ook niet met een stekker geleverd, hoewel we er wel één bij gekocht hebben, gebruiken wij eigenlijk altijd de stekker van onze iPhone...
Ook ik heb de nieuwste sony, maar ik kan mijn lader van mn mobiel gewoon er voor gebruiken, dus kan hem zelfs opladen in de auto!
Hoi hoi ik heb er 1 van Sony de prijs weet ik niet heb hem gekregen vorig jaar voor kerst... Hij doet het echt super goed en is gewoon heel makkelijk in de omgang Groetjes Djonna
even nog over die sony, ik heb een fototoestel wat ook een aparte adapter heeft voor het stopcontact(je moet dan het computer kabeltje in een stekker stoppen en dan kan je hem in het stopcontact doen) zou zoiets erop passen? ik ben namelijk toch wel erg geinteresseerd in de sony maar vind dat zo'n nadeel, dat je hem niet gewoon kan opladen zonder computer!
Wij doen dat ook maar je moet wel even het voltage checken. Als dit overeenkomt is het geen probleem.
Als de plug in de adapter usb is, dan zal het geen probleem zijn! Dus als jij met datzelfde kabeltje jouw camera aan kunt sluiten op de computer, dan zal het een usb zijn.
Toevallig dat ik dit tegenkom, ik zit ook te overwegen om een e-reader te kopen. Wij zitten momenteel voor een tijdje in de VS, dus wat mij betreft hét moment er eentje aan te schaffen. Alleen heb ik het nu goed begrepen dat je op een Kindle alleen maar boeken van Amazon kunt kopen/downloaden? Of kan ik daar dan ook boeken opzetten van zo'n download site? Ik vind Engelse boeken in principe prima, maar lees af en toe ook graag van Nederlandse schrijvers... En is de Kindle goed te gebruiken buiten? Dat vind ik idd ook wel belangrijk.... Maar als ik het goed gelezen heb, is het dus vooral belangrijk te letten op welke input formats een e-reader accepteert?? Sorry, ben echt een leek op dit gebied dus hopelijk nog iets meer duidelijkheid!