De Kindle schijnt op het gebied van buiten lezen juist de beste te zijn! Ik heb er ook geen problemen mee, ik heb hier al in de zon zitten lezen. Als je nu in America zit zou ik er helemaal voor gaan, daar zijn ze hartstikke goedkoop en je hebt een uitgebreidere keuze. Op een Kindle kun je ook pdf's lezen en als je een beetje terug leest kun je zien dat het mogelijk is om Nederlandse boeken te downloaden en om te zetten naar pdf. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Wij hebben een kindle4 Gekocht in amerika online www.amazone.com Hebben er allebei 1 bevalt ons erg goed is mooi dun en leest erg prettig zelfs fijner dan een boek. Je kunt er heel veel boeken tegelijk op zetten , en hij blijft automatisch waar je bent gebleven als je hem uit zet en dan weer aan start hij daar automatisch. Hij is heel duurzaam met stroom we lezen echt elke dag minimaal een uur en hoefde oas na een maand weer op te laden. Als je een efreader wil zou ik echt voor een kindle gaan dit zijn gewoon de beste die er zijn Koste. 106 euro
Ik heb de sony, ben er superblij mee. De sony kan zoveel formaten lezen! En nu met wifi is hij natuurlijk helemaal compleet. Het opladen is geen probleem, hij is snel vol dus ik hang hem gewoon aan de laptop met het bijgeleverde snoertje. Met het programma Calibre (gratis) kan je eenvoudig je bibliotheek beheren, alle formaten converteren en boeken op je ereader zetten. Dit programma is veel handiger dan het programma van sony. E-books zijn iets goedkoper dan papieren boeken, maar er zijn legaal (en illegaal) veel gratis boeken te krijgen en er zijn veel aanbiedingen bij bv bol.com (boeken voor een paar euro). heb je deze site al gezien? eReaders vergelijken met de eReaders.nl kieswijzer
Ik heb een BEbook en bevalt prima en op me telefoon heb ik een e reader app leest ook wel fijn in het donker. Het fijne van een e-reader vind ik dat je heeeeeeeeeeeeel boeken erop kan zetten zodat het huis opgeruimt is hahaha en er kan in mijn e reader ook een sd kaartje dus nog veeeeel boeken Lang leve de lege boeken kasten .
Denk dat dat een kwestie van smaak is Sony werkt ook zo. Houdt van alle boeken die je erop hebt bij waar je gebleven bent en van het boek dat je leest laadt hij bij aanzetten weer die pagina. Alle e-ink ereaders werken buiten goed, omdat ze niet met licht van het apparaat zelf werken. Je hebt nu ook ereaders met tft scherm en die zijn buiten minder goed te lezen. Voordeel van de sony ten op zichte van de kindle is dat je er epub op kunt zetten, een format dat veel in europa wordt gebruikt. Maar met calibre kun je epub wel converteren naar een format wat geschikt is voor de kindle. Je kunt alleen de AZW boeken van amazon niet omzetten naar een format dat geschikt is voor de sony of een andere lezer. Ik zou er gewoon een paar in de winkel proberen, dan merk je snel wat je wel en niet fijn vindt
Heb uiteindelijk een Nook besteld en vandaag was 'ie binnen. Op de meeste Amerikaanse websites werd deze als beste beoordeeld en wat voor mij de doorslag gaf is dat hij ePub aankan, iets wat bij de Kindle niet het geval is. Veel gemakkelijker voor het downloaden van boeken, dus toen was ik gauw om. Hij ziet er super uit, wat een scherp beeld zeg. Heb net ADE gedownload en nu maar eens op zoek naar wat mooie boeken om te lezen
Als je niet teveel aan e-books wil uitgeven dan kun je ze gewoon ill. downloaden . Zijn hele goeie sites voor. Ik doe niet aan e-reading maar er staan legio boeken op spotplanet
Ik heb de nieuwe sony gekocht, in mooi rood/roze. Heb er een hoes bij besteld van Gizmo dorks http://stores.ebay.nl/GizmoDorks/_i.html?_fsub=2313440016 Zie foto Ben er erg blij mee. Hij is onwijs snel en veel beter dan mijn oude ereader! Ik haal trouwens boeken van demonoid.me en ik ga denk ik ook bij Kobo: eBooks for Wireless, Touch and Colour eReading Devices kopen. Daar zijn ze een stuk goedkoper dan bij bol.com
Mooi roze is niet lelijk!!!! Ik heb zelf ook getwijfeld tussen roze en cognac, maar uiteindelijk ben ik toch maar voor cognac gegaan, paste beter bij m'n tas Ik zal eens op die sites kijken, of ik daar ook wat mee kan met mijn Kindle. Hoewel ik momenteel van mijn lerares alleen nog maar Spaans mag lezen... en aangezien ik altijd heeeeeeel braaf naar de juf luister
ik denk dat ik maar gewoon in de winkel ff ga neuzen wat mij de fijnste lijkt. maar welke programma's moeten er in ieder geval op staan zodat je niet steeds hebt dat ie de boeken niet kan vinden ik las al epub of zo. welke zijn nog meet musthaves?
Er is een nieuw boek van Sophie Kinsella bol.com | Mag Ik Je Nummer Even?, Sophie Kinsella | Nederlandse boeken Op www.kobo.com kun je de engelse versie kopen voor je ereader.
Ik vind goodreads.com ook erg fijn om nieuwe boeken te vinden. Je geeft van een aantal boeken aan wat je er van vond en dan krijg je op basis daarvan aanbevelingen. Dacht dat die ook nl boeken deed, maar weet het niet zeker.