He, Ik wil voor mijn dochter een e-reader aanschaffen... Alleen er zijn er tegenwoordig ook met kleur. Is dit de moeite? Is het veel meerwaarde? Hoe ervaren jullie kids het lezen op een e-reader? En welke hebben jullie kids? Groetjes
Wij hebben alle 3 een e reader. Man en ik beide een kobo wel beide een andere. (Man heeft een ouder model. Van zoon weet ik het merk niet. Hij leest graag op de e reader en heeft geen voorkeur voor dat of een gewoon boek. Gekocht bij de kringloop. Gekocht voor de vakantie omdat hij veel leest en dit toch aanzienlijk lichter is Allemaal een normaal scherm, geen kleur.
Ow nog een bijkomende vraag... Als we voor een Kobo gaan, wat is dan handig om aan boeken te komen? Kan het tegenwoordig draadloos op je e-reader gezet worden? Of hoe werkt Kobo Plus? Is dat de moeite?
Als je verbonden bent met wifi kan he synchroniseren van je kobo account dus dat gaat draadloos. En je kan ook gewoon bestanden (epubs) op je computer bewaren en met kabel van computer naar ereader overzetten. Afhankelijk van hoe je aan de boeken komt, beiden handig. Verder lijkt een kleurenscherm mee alleen meerwaarde hebben als je er strips op gaat lezen oid
M’n dochter en ik hebben allebei een Kobo Nia, het Kobo plus abonnement staat op mijn naam maar gebruiken we samen. Als je wifi hebt kan je heel makkelijk boeken downloaden. Geen kleurenscherm, de boeken die we lezen hebben meestal alleen een illustratie op de voorkant, zal best leuker zijn omdat de voorkant vh boek op het scherm staat als je ereader in slaapstand is, maar voor ons geen meerwaarde.
Aanbod is volgens mij wel ruim, maar niet helemaal naar mijn wens. Ik moet mijn boeken vaak toch ergens anders vandaan halen. Dus een kobo abonnement sluit ik alleen eens in de zoveel tijd af, want dan haal ik er wat kookboeken vanaf die ik wil lezen. Maar de nieuwste boeken van mijn favo schrijvers haal ik niet uit het abonnement. Maar kan geen kwaad om een maandje het abonnement te proberen. Je kan het makkelijk stopzetten en zo wel kijken of het iets voor je is.
Ik heb ook een e-reader zonder kleur maar zou de volgende x wel voor 1 met kleur gaan. Ik lees best wat informatieve boeken en grafieken, informatieve afbeeldingen etc. zijn toch wel fijner in kleur. Maar tijdens het lezen van een roman oid maakt het me niet uit.
Qua abonnementen, ik kan onze bibliotheek aan mijn e-reader koppelen en heb een skoobe abonnement (maar weet niet hoe dat in Nederland zit). Ik zou gewoon maandelijkse abo's afsluiten en dan kun je om de zoveel tijd wisselen en uitproberen. Dat doe ik vaak ook met stream-diensten voor de tv.
Ik heb een kleurenscherm nog nooit gemist. Kobe plus gebruiken wij tot volle tevredenheid (2 accounts, anders staan alle boeken op alle 4 de e-readers en dat vonden we niet fijn) . Ik vind altijd boeken die ik wil lezen en de kinderen ook. Je kunt de boeken niet blijven lezen als je je abonnement stopt.
Maar je kan zelf bepalen welke boeken je op je e-reader zet. Als je ze eraf wil haal ze gewoon van je e-reader af gaan niet van je account ofzo
Ja dat is zo. We hebben jaren een account met zn vieren gedeeld. Maar wij vonden het niet praktisch dat de pubers ook onze boeken op hun e-reader kregen als wij ze gedownload hadden (en andersom). Kinderen hoeven ook niet altijd alles te zien Je kunt ze dan idd verwijderen, maar de kinderen hebben hun e-reader boven en om dat iedere keer te doen.. Daarom hebben we n apart abonnement afgesloten voor onszelf. Nog steeds zijn we veel goedkoper uit dan wanneer we al die tientallen boeken per jaar (voor 5 personen) zouden kopen. Ieder z'n keuze.
Wij hebben 3 (verschillende) e-readers, weet zo even niet welke, 2 zijn al een paar jaar oud. Voor de jongste hebben we afgelopen zomer een eigen e-reader aangeschaft. Ze pikte op vakantie die van m’n man in haha, dus maar op vakantie even een nieuwe erbij gehaald. Ze leest er echt heel veel op, ze vind het ideaal omdat ze ‘s avonds geen lampje nodig heeft om te kunnen lezen, en het is een stuk lichter dan een boek vasthouden. Ze leest nog wel steeds echte boeken. Eén kleurenscherm zou voor mij geen toevoeging zijn. Leuk als het erop zit, maar niet als de ereader dan veel duurder wordt.
Ik gebruik een Samsung tab als ereader. Die is dus met kleurenscherm. Maar al zou dat niet zo zijn zou ik het niet missen. Maar misschien dat het voor kids wel leuker is als er afbeeldingen in staan. Ik heb een Kobo plus abonnement voor €10 per maand. Daar zitten dan geen luisterboeken bij inbegrepen maar die luister ik toch nooit. Ik ben met mijn kobo abonnement veel goedkoper uit dan dat ik de hoeveelheid boeken die ik lees zou moeten kopen. Nieuwste boeken staan niet meteen op kobo, maar ik wacht dan gewoon. Als je je kobo abonnement tussendoor stopt blijven de boeken die je hebt wel zichtbaar, alleen kun je dan alleen de previews lezen. Als je je abonnement weer aan zet, kun je de boeken weer downloaden.
Wij gebruiken geen ereader maar gewoon een tablet. Automatisch met kleur dus. Is vooral handig voor de lading digitale suske en wiskes, donald duck's e.d. Voor boeken gebruik ik de online bibliotheek. Voor mij genoeg afwisseling. Moet ik wel bij zeggen dat ik ook nog heel vaak fysieke boeken lees. De nieuwste lees ik dus eigenlijk altijd fysiek.
Hier ook Kobo, bevalt prima. Zelf geen abonnement, maar los de boeken er op gezet. Dochter heeft in zomervakantie vaak 1 of 2 maand abonnement, scheelt veel boeken meezeulen op vakantie Heb me er nog niet weer verder in verdiept, maar het is me nog niet gelukt om boeken van de online Bibliotheek te lezen op mijn Kobo, dus als iemand daar een goede tip voor heeft hou ik me aanbevolen
Hier zitten dubben tussen en e-reader en een tablet. Ik ben voor de tablet gegaan omdat dat mutlifunctioneler is. Heb nu mezelf ook eens een plezier gedaan en heb de Samsung S9plus met 8gb geheugen en 128gb opslagruimte gehaald. Reader app er op en t werkt fantastisch! Kan ook aantekeningen maken en dingen uit de teksten arceren. Al blijft een fysiek boek voor mij prettiger om echt "in te duiken" maar allicht is dat een generatieding. Boeken van een scherm blijft toch slechter hangen bij mij, ook met een dedicated e-reader met e-ink. Maar ik volg trainingen voor mn werk met dat ding en kan intussen op mn laptop de voorbeelden uitvoeren. En ik heb nog een lading PDF's door te spitten (deels van diezelfde type trainingen) Met breien is t makkelijker (als ik weer eens een HOE DAN?!? momentje heb) en op een blergh dag kan ik pinterest weer eens plunderen.
Ik heb laatst een nieuwe ereader gekocht, maar geen kleurenscherm. Ik vind goed beeld een goede verlichting veel belangrijker. Dat is bij m'n nieuwe kobo echt een stuk beter dan bij m'n oude. Op m'n nieuwe ereader kan ik trouwens ook luisterboeken afspelen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb ook een koboplus abonnement. Soms gebruik ik het heel intensief en soms een tijdje wat minder. Van de bibliotheek kan ik er ook boeken op zetten, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Moet ik eerst met een kabeltje ze van mijn laptop op m'n ereader zetten en daar ben ik te lui voor. Voor mij voldoet m'n abonnement prima.