Mijn zoon heeft de 200x200, maar ik zou het niet aanraden. Hij past namelijk echt net in mijn 9 kilo wasmachine (en eigenlijk past ie niet). Dus om de wasmachine niet naar de knoppen te helpen hebben we er weer een dekbedovertrek omheen gedaan.
Wat lijkt je daar zo handig aan? Ons gewone dekbed (240x200) past niet onze wasmachine, daarvoor moet ik naar het plaatselijke benzinestation, daar staan van die grote machines die ik dan gebruik. (Best een prijzig grapje hoor) Ik ben maar wat blij dat ik dat niet elke week hoef te doen. Alleen de hoes in de was vind ik al groot genoeg. Het geeft naar mijn idee alleen maar onnodig veel extra was. Als je zoiets ook voor de kinderen koopt blijft je volle machines met dekbedden hebben. Terwijl met eenpersoons hoezen en best een paar tegelijk in de machine kunnen, moet je met deze per bed een machine was draaien.
Ik heb een 200x200 dekbed. Het past in de wasmachine (9kg). Mijn zoontje gebruikt het en vindt het lekker slapen. Ik niet (persoonlijke voorkeur). Het is gemakkelijk, want ik gooi het in de wasmachine en een paar uur later is het droog.