E-reader of bibliotheek

Discussion in 'De lounge' started by mamavanjuul, Jul 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ik hoor heel veel om me heen over hoe geweldig de e-reader wel niet is. Lekker klein en compact en mega veel boeken er op.

Nou zit ik thuis....geen auto, manlief is op pad.
    En mijn laatste ongelezen boek van de bieb is echt ruk!

Dus nu kan ik kiezen: Of met mijn dikke buik in de regen op de fiets naar de bieb toe, de bus pakken.....

Of me gaan verdiepen in een e-reader en die aan gaan schaffen.
    Loop ik nooit weer tegen dit probleem aan.

Maar welke dan? En hoe werkt het dan met boeken er op zetten, wat kost dat dan?

Ben nu voor de bieb iets van 45 euro per jaar kwijt....

En met over 3 weken een ziekenhuisopname voor de boeg wil ik een keuze hebben gemaakt....

2. minon

minon Niet meer actief

Ik zeg de ereader. Zeker als je mensen in je familie hebt met ebooks zou je onderling kunnen uitwisselen. (Een papieren boek leen je tenslotte ook uit aan anderen)
    Als je geen bezwaar hebt tegen downloaden van internet staan daar ook tig gratis boeken. Maar ik heb zelf geen flauw idee waar of hoe dst moet. Ik lees nu al drie jaar op mijn ipad en vind het heerlijk. Lekker vanaf de bank wat uitzoeken en ipad in je tas en je hebt al je ongelezen boeken bij je op vakantie. (Al dan niet in een app als dropbox)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    #3 deepfreeze, Jul 8, 2014
    Last edited: Jul 8, 2014
    Ik ben bieb fan, mijn man heeft een e-reader..
    Maar ik ben mobiel, dus dat is anders..

Mijn man heeft een kobo, boeken haalt hij via internet, maar geloof niet dat hij daarvoor betaald, dus niet heel netjes ;)

De e reader heeft zelfs een klein lampje, dus hij kan doorlezen als ik het licht uit wil. Genoeg licht op de letters, maar niet voor mijn slaap. Misschien ik handig als je op een meer persoons kamer ligt in het ziekenhuis?

Hier kun je bij de bieb ook een e-reader lenen. Zit je wel vast aan de boeken die daarop staan, maar misschien net de oplossing voor jou situatie? Kun je het nu proberen, en evt na de bevalling zelf aanschaffen?
    Je kunt hier ook e-books lenen via de bieb, als je het wil combineren ;)

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Ik lees zelf boeken op de tablet. Ik weet niet of je die hebt, anders zou je dat misschien kunnen proberen.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Haha, die gebruiken de kinderen het meeste, dus ben bang dat ik dan ruzie met ze heb :p

Maar ben wel benieuwd naar welke e-reader het beste bevalt en wat de kosten zijn....

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Ik heb mijn kobo nu anderhalf jaar en heb nog nooit zoveel gelezen. Ik ruil boeken met familie en vrienden en koop er zo'n twee per maand.
    Soms lees ik ook wel wat op de ipad, maar dat vind ik toch minder prettig. Zeker buiten in het zonnetje bevalt de kobo geweldig.
    Voor mij zou het een makkelijke keuze zijn.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier ook een bieb fan!!
    MAAR ik ben ook erg blij met mijn kobo ereader...is net even wat minder zwaar..je kan als je weg bent meerdere boeken mee., het leest prima in de zon...

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Naar de bieb gaan zal ik ook wel blijven doen....de kinderen zijn er gek op/

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik haal zelf ook altijd een boek hoor, want ik vind het heerlijk om voor het slapen nog even te lezen. Dat vind ik met een boek prettiger dan met een ereader , zo vlak voor het slapen..beter voor je ogen ;)

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik gebruik ook de kobo-app op mijn tablet. Ik had een sony e-reader, maar doordat ik mijn boeken bij Kobo kocht was dat geen goeie combi. Daarom dus die app.

Ik koop bij Kobo veel engelse boeken en daar kun je echt grote kortingen op krijgen (KoboBooks.com Discount Codes - MobileRead Forums) Dan heb ik dus een legaal boek voor minder dan de kosten van een tijdschrift.

Overigens kun je bij veel bibliotheken ook ebooks lenen.

11. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
  12. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb zelf een e-reader, mijn man leest af en toe een boek op de I-pad. Ik zou echt niet zonder e-reader meer willen, vooral met de vakanties. Neem gewoon een paar honderd boeken mee op vakantie en weegt bijna niets ;).
    Voor onze dochter ga ik binnenkort een bibliotheek abonnement afsluiten, dan kan ik haar voorlezen en kan ze plaatjes kijken. Dit gaat op een tablet/e-reader minder makkelijk. Ook weegt het gevoel van een echt boek niet op tegen een tablet/e-reader.
    Maar aangezien ik gemiddeld een boek per week lees (op vakantie kan het een boek per dag zijn), is een e-reader voor mij een gigantische kostenbesparing.

Overigens heb ik één van de eerste Sony e-readers die te verkrijgen waren. Deze was toen een paar honderd euro. Tegenwoordig koop je al een goede e-reader voor ongeveer € 100 - € 150 en vaak krijg je er ook al wat boeken op.

13. tuc

tuc Niet meer actief

De bieb...ik vind een e reader verschrikkelijk

14. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 jaar geleden een ereader van Sony voor m'n verjaardag gekregen en roep echt nog steeds regelmatig wat een perfect cadeau dat is, gebruik 'm vrijwel dagelijk. Heel fijn om 'm gewoon zo in je tas te stoppen en zo een stapel boeken mee te nemen, leest super fijn in de zon, schaduw, in bed met het lampje, geen lamme armen meer met liggend lezen etc. Ideaal!
    Maar ik ben ook nog altijd lid van de bieb en vind het ook super om daar te snuffelen en boeken te lenen hoor.

15. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,751
    918
    113
    Ik heb idd ook een sony e-reader, die bevalt me heel prima.. Kan er echt niet meer zonder, moet wel bekennen dat ik nog nooit een e-book heb gekocht.. Download ze altijd een ietsiepietsie illegaal..

16. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
  17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ben een echte boekenwurm. Ik ben ook lid van de bieb (30 euro per jaar) maar heb óók een e-reader. Ik was er eerst een beetje ''tegen'' maar nu ik hem heb: fantastisch. Ik lees namelijk bijvoorbeeld op vakantie in 10 dagen wel 10 boeken en dat was altijd heel zwaar om mee te nemen. Ik heb een Sony ereader PRS T2 met een led lampje. Rustig voor je ogen en licht in gewicht. Ik vond het alleen stom dat je nog apart een lader ervoor bij moet kopen (al kun je die wel goedkoop halen) voor tijdens vakantie als je geen usb poort tot je beschikking hebt.

Wat boeken betreft: je kunt ze van internet halen (illegaal) je kunt ze uitwisselen met vrienden/familie. Ik bestel ze nu meestal bij bol.com. Ze zijn sowieso wat goedkoper dan gebonden boeken en bol.com heeft vaak aanbiedingen van 3 voor 2 etc. Dus vaak koop ik dan een aantal en lees die dan. Overigens heeft mijn bieb ook e-books al is de collectie nog enigszins beperkt.

18. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Haha ik noem het ook nog steeds mijn beste cadeau ever (van manlief :)

19. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik zweer bij een ereader. Ik had eerst echt een hele goedkope van Archos, die beviel goed. Maar ik heb nu een Kobo Touch en wauw die bevalt echt super! De batterij gaat enorm lang mee. Ik heb hem sinds maart en heb hem deze week pas voor de 2de keer opgeladen. Ik zoek alleen nog een leuk hoesje, weet iemand een goeie site?

Het houd ook veel lekkerder dan vast als een boek, lichter en je hoeft nu niks open te houden.
    Ik download de boeken via internet, maar wil binnenkort even kijken of ik ze ook via de bieb kan lenen.

20. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik lees heel heel veel boeken via mijn telefoon (s3) Ik wil ooit nog weleens een ereader maar ben hier ook erg tevreden over.

Share This Page