E-reader of bibliotheek

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verzameling is een mix van illegaal en legaal verkregen boeken. Niet erg netjes, maar ik koop dus ook zeker nog boeken en vind dat een goed excuus... *kuch*

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    E-reader! Ik lees echt alles op mijn Ipad, vind het heel fijn.

3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Nee, met een echte e-reader maakt dat niets uit, dat is juist het fijne van dat scherm. Geen backlight zoals bij je tablet en computer.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, daarom vind ik m'n ereader fijner dan ipad qua lezen; ik begon met lezen op m'n ipad, maar dat ga je wel voelen aan je ogen in het donker (ik iig wel) en in de zon leest het ook niet zo prettig. Maar de schermen met e-ink lezen precies zoals echt papier, heel rustig aan je ogen. Soms zelfs fijner dan echt papier, ik had bij sommige gedrukte boeken dat het papier wat veel reflecteerde in de zon, m'n ereader doet dat niet.

Maar ik begrijp de charme van een gedrukt boek ook zeker wel, ik lees zelf alleen veel en dan kies ik voor puur comfort ipv charme.

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Is ook zo maar toch vind ik voor het slapen een boek prettiger ;)

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou, ik ga me dan zo maar eens aankleden en richting de media markt...even sneupen. Lees veel goeds over de Kobo.

7. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik heb de kobo aura hd. Woon in het buitenland en voor een boekenwurm als ik is het anders echt bijna onmogelijk om aan voldoende boeken te komen.
    Raad de kobo echt aan het is een geweldig apparaat!
    1 minpuntje: sommige apparaten hebben 'dode pixels' die je alleen ziet als het het achtergrondlampje aandoet, dan zie je dus een heel wit puntje ergens midden op je bladzijde. Raad je dus aan om dit even te testen in de winkel voor je het apparaat meeneemt anders kun je weer terug!

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kobo is meen ik nu idd als best getest. Ik ben nog altijd heel blij met m'n Sony T1, maar mijn man heeft bv de nieuwste van Sony (T3) en die is helemaal niet erg vernieuwd ofzo. Dus mja, prima ding hoor, maar dan zou ik eerder voor de Kobo gaan die toch wat verder geïnnoveerd is.

9. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik ben super blij met mijn Kindle, vind hem echt geweldig.

Dacht ook dat ik nóóit over zou stappen naar e-reader, maar ik vindhem heerlijk.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, ik dacht dat ik het ook nooit zo doen hoor!
    Maar dat gesleep steeds met die boeken....en zoals nu, kan geen kant op, het regent, kinderen zijn bij oma, man heeft de auto mee en mijn laatste boek is echt zo saai!

Heb de hele dag al TLC aan staan......

11. koala28

koala28 Niet meer actief

Zeker een e-reader. Hier allebei één. Ik heb een oude Sony (1 van de eerste generatie e-readers). En mijn man heeft een Kindle of Kobo (weet even niet welke).
    Die van mijn man kan ook op internet via WiFi en zo kan hij bijv. Krant downloaden. Was wel handig op vakantie.
    Wij downloaden boeken via een Engelse downloadsite (maar daar staan ook NLboeken op).
    En bij onze bieb kun je ook e-Books huren.
    Vooral op vakantie vind ik het geweldig. Geen 5 kilo meer aan boeken mee. En nu 100 boeken op 1 apparaat.

12. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Tsja, ik ben heel blij met mijn ereader. Hij is al een aantal jaar oud maar doet het nog super. Boeken lees ik in het engels, Nederlands aanbod vind ik niet geweldig.

Heb ook een Ipad maar daar worden mn ogen zo moe van, daarom liever een ereader.

13. Frummeltje2012

Frummeltje2012 Actief lid

16 aug 2012
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een E-reader, maar ik ga ook nog regelmatig in de bieb een boek halen. E-reader is vooral fijn omdat het zo licht is en je er toch heel veel boeken op kunt zetten. Ik heb overigens een Sony2. Erg blij mee.

14. Ik ben echt heel erg blij met m'n E-reader! Steeds naar de bibliotheek moeten zou ik heel vervelend vinden, net als het letten op de uiterste inleverdata.. Ik heb overigens ook nog nooit betaald voor een e-book :)

Deel Deze Pagina