Kent iemand die site? Hoe zit dat met verzendkosten,betaling en import belasting en hoelang duurt het voor het thuis is?
Is net zoiets als Ebay, dus met losse verkopers. Als je onder de 70 euro (dacht ik) zit hoef je sowieso geen import belasting te betalen. Levertijd verschilt tussen 1 en 5 weken ongeveer. 1,5 week geleden weer een hoop besteld en nu de helft al binnen. Let goed op de reacties van andere. Soms zien dingen er op de foto heel mooi uit, maar in 't echt kan het bagger zijn. Ik zal dus ook nooit meer dan $20,- aan een product uitgeven. Kleine producten (brievenbus en kleine pakketjes) zijn meestal gratis, grote pakketten zijn of heel duur om te laten verzenden ($150,- bv), of ze versturen het helemaal niet naar Nederland. Dit staat altijd bij de advertentie. De app is ook heel makkelijk. Betalen gaat altijd via creditcard.
heb nog nooit verzendkosten of import belasting betaalt.... ik koop daar al mijn telefoonghoesjes voor 5 dollar ofzo haha
Ik heb er een muursticker besteld, supergoed en mooie kwaliteit. Ik hoefde geen verzendkosten te betalen en ook geen import. Pakketje was binnen 2 weken al binnen!!
Ik heb een paar keer een pakketje besteld via DHgate.com, is een zelfde soort site, ook uit China, enz... 5 keer ging het goed, maar de laatste keer was mijn pakketje er bij de douane uitgehaald (had een waarde van 50), kreeg ik een brief thuis en moest ik invullen wat het was en waarvoor ik het aanschaft had. Daarna kon ik contant 25 aan de postbode hier betalen, anders kreeg ik mijn pakket niet. Dus ik bestel er maar niet meer Hoe groter overigens je pakket, hoe meer kans je hebt dat het eruit gehaald wordt bij de douane.
Hier inmiddels zo'n 20 bestellingen via AliExpress gedaan en ook nog nooit importkosten hoeven betalen hoor. Héérlijk winkelen daar Mijn enige tegenvaller was de babybroekjes, die in de gebruikelijke AliExpress-landen (of discrimineer ik nu? ) blijkbaar open zijn bij het kruis. Ik snap daar echt het nut niet van, als je je baby wilt verschonen, moeten die broekjes toch uit, want daar is het gat dan net weer te klein voor.. Maar och, voor die 1,76 per kledingset, mag ik daar ook weer niet te hard over klagen
Maar als je daar gewoon vanuit gaat bij de bestelling en dat ook meerekent, ben je vaak nog goedkoper uit. Is dat niet zo, dan zou ik het risico zelf ook niet nemen en het lekker in Nederland kopen, is het ook nog veel sneller bezorgd.
Ik heb er een paar keer wat besteld, en mij viel wel op dat je goed moet kijken welke maat je bestelt. Ik vind het voornamelijk erg klein vallen. Bovendien is er ook een pakketje van mij door de douane tegengehouden ivm namaak artikelen. Ok, doordat het zo goedkoop is kan ik ook wel snappen dat het niet echt was, maar ik had daar even niet zo goed bij nagedacht. Dus daar moet je wel rekening mee houden. Ik bestel er daarom niet meer, en vind het ook lastig dat als het niet past je er niks meer mee kan (je gaat het neit terug sturen...)